مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است


رویا قزلباش در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه زنجان، مصرف انرژی بخاری های برقی را نسبت به بخاری های گازی و آبگرمکن خورشیدی بسیار بالا دانست و گفت: ضمن تولید گرما در این دستگاه، برق از طریق و. هنگامی که المنت گرم می شود، گرمای حاصل از گرمایش المنت به محیط اطراف سرایت می کند و باعث گرمای محیط می شود.

وی افزود: به مردم توصیه می شود به جای خرید و استفاده از چنین وسایل گرمایشی برقی که انرژی زیادی مصرف می کنند و برای مردم خطر آتش سوزی دارند، به آبگرمکن های خورشیدی روی بیاورند. زیرا در حال حاضر نیز از آبگرمکن های خورشیدی در مناطقی استفاده می شود که از منابع انرژی مانند برق و گاز نمی توان استفاده کرد.

قزلباش گفت: اگر مردم در شرایط خاصی مجبور به استفاده از بخاری برقی شوند، باید ریسک آن را نیز بپذیرند. یکی از مهم ترین خطرات آتش سوزی است که به دلیل گرم بودن مواد برای تولید گرما اتفاق می افتد و اگر مواد قابل اشتعال به آن نزدیک شود باعث آتش سوزی می شود و گرمای تولید شده توسط بخاری های برقی فقط برای محیط زیست است. و نمی تواند کل محله را گرم کند.

وی خاطرنشان کرد: نوع دیگری از آتش سوزی که در پدهای گرمایشی برقی رخ می دهد، ارتباط مستقیمی با تولید حرارت این وسایل دارد و به مرور زمان دمای بالای المنت سیم به دلیل دمای آن، لخت شده و منجر به آتش سوزی می شود.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: بخاری های برقی از نظر مدیریت مصرف انرژی به هیچ وجه مقرون به صرفه نیستند. زیرا مثلاً اگر بخاری برقی 24 ساعت روشن باشد ممکن است ماهیانه بیش از 200 هزار تومان هزینه برق برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و مشتریان فقط به صورت متناوب و برای مدت کوتاهی از بخاری برقی استفاده کنند. برای انجام دادن از زمان به وقوع پیوستن

این مسئول یادآور شد: به شهروندان توصیه می شود به جای بخاری برقی از بخاری های خورشیدی استفاده کنند، اگرچه بخاری های خورشیدی هزینه اولیه بالایی دارند اما در آینده نسبت به بخاری های برقی با حرارت بسیار بالا و هزینه بسیار کم که تولید می کنند به صرفه تر خواهند بود. ، و از نظر امنیتی کاملا ایمن بوده و هیچگونه مصرف انرژی در پی ندارد و می تواند منجر به کنترل مصرف انرژی شود.
 

مشاهده متن کامل: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-برقی

 

  • web kadeh

تفاوت چاپگرهای لیزری و جوهرافشان

آیا تا به حال خواسته اید یک چاپگر بخرید؟ چاپگر یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در تجارت و محیط است. میزان استفاده از آنها به قدری زیاد است که گاهی انواع چاپ را حتی در یک شرکت یا سازمان خاص می توان مشاهده کرد، مانند مجلاتی که به چاپ مجلات یا کتاب و ... می پردازند. مهمترین و پرکاربردترین آنها در بازار پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان هستند. هر کدام از این دو مزایا و معایب خود را دارند و کاربردهای خاص خود را دارند. مقایسه و تجزیه و تحلیل تخصصی به شما در انتخاب درست کمک می کند. در این مقاله سعی داریم تفاوت چاپگرهای جوهرافشان و لیزری را به زبان ساده توضیح دهیم.

مقایسه پرینترهای لیزری و جوهرافشان

البته پرینترهای لیزری و جوهرافشان از نظر کارایی تفاوت زیادی دارند. اگرچه این دو چاپگر وظیفه چاپ را بر عهده دارند، اما عملکرد، هزینه های نگهداری و مزایا و معایب آنها متفاوت است. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چه عواملی این دو چاپگر را متفاوت می کند؟ چاپگر جوهرافشان یا لیزری چیست؟

چاپگر جوهر افشان چیست؟

چاپگرهای جوهرافشان دستگاه هایی هستند که قطرات بسیار کوچکی از جوهر را روی کاغذ می پاشند. این نوع چاپگرها معمولا قیمت مناسبی دارند و ظاهری فشرده دارند.

از آنها می توان هم برای چاپ متون و هم برای چاپ تصاویر رنگی با کیفیت بالا استفاده کرد. بسیاری از عکاسان از چاپگرهای جوهرافشان حرفه ای برای چاپ تصاویر رنگی استفاده می کنند.

اما ابتدا به یاد داشته باشید که این نوع چاپگرها می توانند قیمت مناسبی داشته باشند، اما هزینه نگهداری و خرید کارتریج ها بالا خواهد بود.

پرینتر لیزری چیست؟

پرینترهای لیزری نیز دستگاه چاپ هستند. برخلاف پرینترهای جوهرافشان روش های چاپ کاملا متفاوتی دارند. در حقیقت این نوع چاپگر داده های به دست آمده از کامپیوتر یا لپ تاپ را از طریق اسکن لیزری به کاغذ و نوار کاست ساده منتقل می کند.

موکاپی

کارتریج های پرینتر لیزری به جای تونر با یک ماده پودر مانند به نام تونر کار می کنند. این پودری است که روی کاغذ می کشد و با کمک اسکن لیزری و الکتریسیته ساکن مدارک مورد نیاز را روی آن چاپ می کند.

پرینترهای لیزری قیمت خرید بالاتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان مدلهای مشابه دارند. اما در عین حال هزینه نگهداری کمتر و سرعت چاپ بالاتری دارد. بنابراین از نظر خرید مقرون به صرفه تر به نظر می رسند.

چاپگر برای چه مواردی استفاده می شود؟

قبل از خرید چاپگر، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد؟ بسیاری از افراد چاپگرهای جوهرافشان را برای خرید انتخاب می کنند. با این حال، بزرگترین مشکل این نوع چاپگر خشک شدن جوهر است.

اگر برای مدت طولانی از چاپگر رنگی استفاده نکنید، جوهر خشک می شود و کارتریج از کار می افتد. اگرچه پرینترهای لیزری گران تر هستند، اما به نظر می رسد برای کسانی که به ندرت از چاپگر استفاده می کنند، انتخاب بهتری باشند.

پرینترهای لیزری مجهز به تونر هستند. بر خلاف جوهر، اگر چاپگر لیزری برای مدت طولانی استفاده نشود، تونر خشک نمی شود.

با این حال، آنچه مهم است استفاده از چاپگر و نیاز شماست. اگر نیاز به استفاده منظم از چاپگر یا چاپ تصاویر رنگی با وضوح بالا دارید، چاپگرهای جوهرافشان عالی کار می کنند. اگر از همان چاپگر استفاده می کنید، اما نیازی به چاپ رنگی ندارید، به یاد داشته باشید که یک چاپگر لیزری تک رنگ انتخاب کنید.

چاپگر تک رنگ چیست؟

بدون شک اصطلاح چاپگر تک رنگ را بارها شنیده اید، بنابراین ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا این چاپگر نوع خاصی از چاپگر است یا لیزری یا جوهرافشان محسوب می شود؟

چاپگر لیزری تک رنگ

چاپگرهای تک رنگ پرینترهایی هستند که فقط سیاه و سفید چاپ می کنند. این چاپگرها فقط به یک کارتریج مشکی نیاز دارند.

چاپگرهای تک رنگ را می توانید در مدل های جوهرافشان و لیزری با برندهای مختلف تهیه کنید.

چاپگر رنگی چیست؟

بر خلاف چاپگرهای تک رنگ، چاپگرهای رنگی وجود دارند. این چاپگرها دارای تونر یا جوهر رنگی هستند و معمولا انتخاب خوبی برای چاپ عکس و تصاویر هستند. مانند چاپگرهای تک رنگ، می توانید این نوع چاپگر را در مدل های جوهرافشان و لیزری تهیه کنید.
 

لینک مقاله: تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری

  • web kadeh

 

 آووکادواز جمله میوه های خوشمزه گوشتی و سبزرنگ است که به خاطر خواص و فایده های بسیاری که دارد؛ طبع آووکادو سرد است و به عنوان میوه  سلامتی و زیبایی در سراسر کره خاکی شناخته شده است. آووکادو دارای بیش از 25 نوع ماده مغذی مختلف است شامل انواع ویتامین ها ، مواد معدنی مهم و پروتئین های که نیازبدن است را داراست..

آووکادو میوه بومی کشورهای مکزیک، گوام و آمریکای مرکزی است ، از جمله  خواص مفید  آووکادو به درمان آرتروز و کاهش فشار خون و جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی و باعث سلامت قلب و جلوگیری از ایجاد هر نوع سرطانی می شود .

خواص درمانی و فواید آووکادو
آووکادو حاوی مقدار زیادی  چربی های غیر اشباع، پتاسیم، اسیدهای لینولئیک و اسید اولئیک  است که کلسترول بد خون را که باعث افزایش سکته های قلبی و انسداد رگ های قلب می شود را  کاهش داده و باعث افزایش کلسترول  خوب و مفید می شود. فیبری که در آووکادو وجود دارد خطر افزایش ابتلا به  انواع و اقسام بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا و چاقی را کاهش می دهد

فولات که یک عنصر اصلی و مهم برای قلب است در میوه پر فایده آووکادو به وفور پیدا می شود. یک فنجان آووکادو حدود 33 درصد نیاز روزانه بدن به فولات را تامین می کند.

سکته مغزی
مقدار فراوان فولات موجود در آووکادو خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

پیشگیری از سرطان
آووکادو از جمله میوه هایی است که  خواص بسیار عالی و قابل انکاری در بدن انسان ها دارد مطالعات انجام شده بر روی این میوه بی نظیر نشان نشان داده  که مصرف آووکادو باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در سلول های سالم بدن شده و از بروز  و ایجاد سرطان های مختلف از جمله سرطان سینه و پروستات و پوست  جلوگیری می کند.

کاهش فشار خون بالا
آووکادو حاوی مقدار زیاد پتاسیم و سایر مواد معدنی  لازم بدن می باشد که برای تنظیم و فشار خون و همچنین کاهش فشار خون  بالا مفید است..

سلامت چشم
فیبر و کاروتنوئید  دو ماده مهم برای سلامت چشم است که در میوه آووکادو  وجود دارد از بروز بیماری های چشمی  که در ارتباط با سن هستند مانند آب مروارید پیشگیری می کند و قدرت بیناییرا چندین برابر بیشتر می کند .

رفع بوی بد دهان
 شاید جالب باشد بدانید که استفاده مداوم از دهان شویه ها و بعضی از خمیر دندان ها و خوشبو کننده های دهان خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، یک راه طبیعی و  آسان و خانگی برای رفع بوی بد دهان مصرف متناوب آووکادو می باشد.  البته  جای دارد که بدانیم علت اصلی و عمده بوی بدن دهان  به علت مسائل سوهاضمه و ناراحتی های معده  و سیستم گوارش می باشد.

 خاصیت ضدباکتری های  آووکادو  و آنتی اکسیدان های موجود در این میوه باعث از بین رفتن باکتری های موجود در دهان شده و در خوشبو کردن دهان و از بین رفتن بوی بد دهان موثر است. مطالعات محققان بر روی این میوه  نشان می دهد که مصرف آووکادو در جلوگیری از سرطان دهان نیز مفید است.

خواص آووکادو برای ورزشکاران
ورزشکاران و کسانی که تمرینات بدنی و انرژی زیادی مصرف می کنند و بدن آنها سوخت و ساز بالایی دارند  ، نیاز به انرژی فراوانی دارند و باید با تغذیه مناسب سوخت و ساز  بدن را حفظ کنند. آووکادو حاوی مواد مغذی لازم و انرژی زا برای  تمامی ورزشکاران می باشد،  علاوه بر این شامل مواد گیاهی مفیدی است که منبع طبیعی سوخت و ساز  بدن محسوب می شوند.

خواص آووکادو برای ورزشکاران
رفع چین و چروک
 میوه آووکادو در کلاژن سازی و جوان سازی پوست تاثیر بسزای دارد و یک  راه حل  آسان برای رفع چین و چروک های پوست و لکه های ناشی از افزایش سن و آفتاب سوختگی و بارداری می باشد. آووکادو باعث روشن شدن و شفاف شدن  پوست و درمان انواع زخم ها می شود.

کاهش لکه های پوستی
سموم و آلودگی هایی که در پوست وجود دارد سرعت پیر شدن پوست و افزایش لکه هایی پوست را به دنبال دارد، آووکادو دارای خاصیت سم زدایی در پوست  می باشد و استعمال موضعی و یا با استفاده از ماسک های آووکادو بر  روی پوست باعث از بین رفتن لکه های پوستی می شود.

کاهش آکنه و زخم  
گیاه آووکادو حاوی اسید لوریک و سایر مواد مغذی است که خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی و ضدباکتریایی دارد و باعث کاهش زخم و آکنه در پوست صورت شما خواهد شد . 

درمان خشکی پوست
آووکادو حاوی آنتی اکسیدان های قوی می باشد که برای سلامت پوست مفید بوده و درمان طبیعی و عالی برای از بین بردن خشکی پوست است. همچنین باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

لایه برداری پوست
آووکادو سلول های مرده پوست را از بین برده و از پوست لایه برداری می کند. این ماده غذایی به داخل پوست نفوذ کرده و در بهبود گردش خون در پوست موثر است. اسید آمینه گلوتامین موجود در آووکادو، پوست را پاک سازی می کند و از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.

ضد پیری  
ویتامین E و اسید های چرب موجود در گیاه آووکادو روند چین و چروک پوست صورت که ناشی از اثرات رادیکال های آزاد ، آلودگی و قرار گرفتن در معرض آفتاب و اثرات اشعه های مضر است را کند می کند. همچنین آووکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین است که در برابر علائم پیری از پوست صورت شما محافظت خواهد کرد.

تغذیه پوست
 امروزه با استفاده از روغن آووکادو که باجذب عالی به پوست جذب می شود و مواد مغذی و مواد لازم  را به عمق پوست می رساند، باعث آب رسانی پوست و بهبود گردش خون شده و با از بین بردن سلول های  مرده و ایجاد سلول های جدید پوست را افزایش می دهد..

ماسک صورت آووکادو
روش تهیه ماسک صورت:جوان ایرانی (irjavan.com)

 نصف یک میوه آووکادو را شسته و کاملا آن را  بکوبید تا یک خمیر به دست بیاید ، سپس 1 قاشق غذاخوری عسل را به آووکادو اضافه میکنیم و 1 قاشق غذاخوری ماست را با خمیر  بخ خوبی ترکیب کرده و هم بزنید. 1  عدد خیار  تازه را نیز پوست آن را گرفته و به دو قسمت کنید.

سپس صورت خود را با آب گرم کاملا شسته و تمییز نمایید به طوری که فاقد هرگونه جرم بر روی صورت باشد و سپس با حوله تممیز صورت خود را  خشک کنید، لایه نازکی از ماسک آووکادو را روی پوست صورت و بر رو  گردن بکشید و با آب سرد بشویید. و خشک کنید. مجددا لایه نازک دیگری از ماسک را روی پوست صورت و گردن بگذارید و قطعات خیار را روی چشم های خود قرار داده و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشوید.

ماسک صورت آووکادو
ماسک آووکادو مخصوص پوست های چرب
 این ماسک مخصوص افرادی است که پوست چرب دارند و مستعد آکنه هستند ، آووکادو،  سفیده تخم مرغ و آبلیمو را با هم  کاملا ترکیب کرده و در میکسر بریزید تا خمیر نرمی به دست آید. ماسک را روی پوست خود  بکشید و بعد اجازه دهید پوستتان استراحت کند و بعد  از 20 دقیقه با آب سرد بشویید..

لیمو یک مرطوب کننده و آبرسان طبیعی است و چربی اضافی  پوست را کنترل می کند. سفیده تخم مرغ حاوی مقادیر فراوان پروتئین می باشد که باعث تقویت پوست شده و روشن کننده پوست است ، آووکادو باعث متعادل سازی این ماسک می شود.

ماسک آووکادو برای لک صورت
یکی از بهترین ماسک های خانگی ضد لک قوی برای صورت، ماسک آووکادو و زردچوبه و ماست و لیمو ترش می باشد.این ماسک به پاک سازی پوست صورت کمک کرده و لک های صورت را درمان می کند.

طرز تهیه ماسک آووکادو و زرد چوبه و ماست و لیمو ترش

یک آووکادو نرم و رسیده را به خوبی له کنید و با یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق غذا خوری ماست و آب یک لیمو ترش تازه مخلوط کنید، این مخلوط را بر روی پوست صورت خود و مخوصا در جاهایی که لک وجود دارد، بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم خوب بشویید.

ماسک آووکادو برای جوان سازی پوست صورت
آووکادو و عسل هر دو به عنوان مرطوب کننده های طبیعی پوست صورت عمل می کنند. تحقیقات نشان داده که استفاده از ماسک آووکادو و عسل، خستگی صورت را تا حد زیادی کاهش می دهد، به رفع چین و چروک پوست صورت کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود. همچنین به درخشان تر و روشن تر شدن رنگ پوست صورت شما کمک می کند.

طرز تهیه ماسک آووکادو و عسل

یک آووکادو سالم را برداشته و هسته آن را جدا کنید، آن را خوب له کنید و با یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی ترکیب کنید. این ماسک را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک آووکادو برای رفع چین و چروک صورت
ماساژ دادن پوست صورت و دور چشم ها با هسته آووکادو می تواند به افزایش جریان خون در پوست شما منجر شود. با این کار می توانید به رفع چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و دور چشم ها کمک کنید.

طرز تهیه ماسک صورت با هسته آووکادو

یک عدد هسته آووکادو را در به مدت 2 تا 3 ساعت در فریزر یخچال بگذارید تا کاملا یخ کند، حالا آن را بردارید و به آرامی بر روی پوست صورت و دور چشم ها خوب ماساژ دهید.

ماسک آواکادوو برای درمان آکنه و جوش صورت
آووکادو با کاهش چربی های پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک زیادی می کند. علاوه بر این، اسید لاکتیک موجود در ماست، باکتری های ایجاد کننده جوش صورت را از بین می برند و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. کارشناسان زیبایی 10 تا 15 دقیقه استفاده از این ماسک را پیشنهاد می کنند.

طرز تهیه ماسک آووکادو و ماست

¼ آووکادو را بردارید و خوب آن را له کنید. سپس یک قاشق چای خوری ماست به آووکادوی له شده آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این ماسک را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم خوب بشویید.

ماسک آووکادو برای منافذ باز صورت
ترکیب گیاه آووکادو و خیار یکی از بهترین ماسک های خانگی برای بستن منافذ باز صورت و درمان آکنه و جوش صورت می باشد.

طرز تهیه ماسک آووکادو و خیار

1/2 فنجان آووکادو له شده را با دو قاشق غذا خوری آب خیار تازه به خوبی مخلوط کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید. بگذارید ماسک صورت به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آن را خوب بشویید.

ماسک آووکادو برای از بین بردن سلول های مرده پوست
عسل به عنوان یک رطوبت رسان عالی برای پوست صورت شناخته شده، در حالی که پرتقال به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند.

طرز تهیه ماسک آووکادو و عسل و پرتقال

یک آووکادو نرم و رسیده را به خوبی له کنید و با 2 قاشق غذا خوری آب پرتقال تازه، 1 قاشق چای خوری عسل طبیعی و 2 یا 3 قطره روغن بابونه به خوبی مخلوط کنید. این ماسک فوق العاده را بر روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه روی پوست صورت بماند، سپس با آب ولرم آن را بشویید.

ماسک ترمیم کننده پوست
ماسک آووکادو و جو دوسر به عنوان ترمیم کننده پوست صورت عمل می کند؛ این ماسک با افزایش آبرسانی به پوست صورت، باعث ترمیم پوست آسیب دیده شما می شود.

طرز تهیه ماسک آووکادو و جو دوسر

یک قاشق غذا خوری جود دوسر را خوب بپزید و به خوبی له کنید. سپس آن را با نصف آووکادو له شده ترکیب کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید. بگذارید ماسک جو دوسر و آووکادو 15 دقیقه روی پوست صورت بماند تا خشک شود و سپس آن را با آب ولرم، بشویید.

 

خواص درمانی و فواید آووکادو و انواع ماسک آووکادو

  • web kadeh


جملاتی که برای فن بیان و گفتار انتخاب می شود باید ساده و روان و بدون کلمات دشوار باشد. صحبت کردن به سادگی حرفه ای بودن را نشان می دهد.

استیو جابز، بنیانگذار اپل، فردی است که در سخنرانی های خود از کلمات ساده استفاده می کند، زیرا معتقد است که سادگی می تواند دشوارتر از پیچیدگی باشد، بنابراین مطمئناً بیان ایده های او بسیار دشوار است.

به گفته این مرد، آنقدر آسان است که می تواند کوه ها را جابجا کند، زیرا شکل همه چیز اهمیت آن را نشان می دهد.

ارائه خوب با بیان کلمات و جملات درست و زیبا در موقعیت مناسب امکان پذیر است.

در بسیاری از مقالات از این تعاریف حتی برای نحوه صحبت استفاده شده است، همانطور که گفته می شود نحوه صحبت استفاده از کلمات مناسب در جای مناسب است. نحوه گفتار و کلام چه اهمیتی دارد؟

هر انسانی برای بیان احساسات و خواسته های خود از کلمات استفاده می کند زیرا این کلمات هستند که بر احساسات گوینده تأثیر می گذارند. کلماتی که به زبان می‌آوریم تأثیر مستقیمی بر احساس ما نسبت به رویدادها دارند.

بسیاری از ما حقایق را اشتباه درک می کنیم زیرا درک ما از واقعیت در ذهن ماست، اما خوب است بدانیم که اگر کلمات را تغییر دهیم، می توانیم احساس خود را تغییر دهیم.

ارتباط صحیح و موثر کلید اصلی در هر زمینه ای است.

حالا می‌خواهد رشد فردی یا اجتماعی باشد، اما برای برقراری ارتباط به زبان و ابزاری به نام قدرت بیان نیاز داریم.

در مفهوم دیگری از تکنیک گفتار، می توان گفت که این روش فقط برای گفتار استفاده می شود، اما هر کجا که کار می کند، همه باید بتوانند از طریق گفتار به هر زبانی که صحبت می کنند، خود را بیان کنند.

همانطور که ارسطو می گوید: صحنه داستان نباید مانند یک شعر باشد. اما قطعاً یک بار است.

نباید مثل شعر باشد، چون خیلی سریع مصنوعی سازی می کند و ارتباط با مخاطب برقرار نمی شود.

استفاده از کلمات خاص ادبی باعث ایجاد تصنع و در نتیجه تمام حواس بر تلفظ کلمات در آیتم ساز رادیو می شود. آنچه قبل از صحبت گوینده اهمیت می یابد، درک و ارتباط عاطفی است که گوینده با مخاطب خود ایجاد می کند.

زبان گفتاری خاص است، اما علاوه بر فهمیدن، باید متفاوت نیز باشد. در گفتار باید زبان به زبان مردم نزدیک باشد و از نکات ذکر شده با دقت استفاده شود.

به هیچ وجه نباید از کلمات کمیاب، متروک و اختراعی در گفتار استفاده کرد.

استفاده از چنین کلماتی نشان دهنده لطف گوینده است و به نظر می رسد مخاطب را از خود دور می کند.

اگر این ارتباط ایجاد نشود، خوب نیست.

سجا را نباید در گفتار استفاده کرد. تاکید باید بر لحن و بیان گوینده باشد نه عبارات، جملات و کلمات او.

برای رسیدن به وزن در گفتمان، باید شعر نو زیاد بخوانیم. شعر نو قدرت بیان را افزایش می دهد و وزن در جمله بیشتر از طریق قرار دادن کلمات به دست می آید، در حالی که گفتار بیشتر به فن بیان مربوط می شود تا بیان، زیرا نحوه ارائه کلمات وزن ایجاد می کند.

استرس در گفتار با بلند کردن و کوتاه کردن هجاها و صامت ها، مصوت ها و هجاها در کلمات با تاکید شفاهی ایجاد می شود.

هنگام صحبت، گوینده می تواند به جملات ساده وزن و ریتم بدهد.

اگر گوینده متن سخنرانی را به خاطر بسپارد، ریتم سخنرانی را در حین ارائه از دست می دهد، زیرا بیشتر انرژی گوینده صرف به خاطر سپردن کلمات و جملات می شود.

برای تمرین و تقویت سختی در موسیقی و دوره آنلاین فن بیان زهرا شیراحمدی، متن را با کلمات بنویسید و همراه با قسمت بخوانید.

(سه بار وصل و یک بار قطع و بالعکس) وزن و لحن ارتباط مستقیمی با نوع و نحوه استفاده از صدا دارد.

یکی دیگر از جنبه های مهم اکتساب گفتار، استفاده از ضمایر جمع به جای ضمایر مفرد است.
 

  • web kadeh


دندان ها با گذشت زمان و افزایش سن تغییر رنگ می دهند. این تغییر رنگ به دلیل نفوذ رنگدانه ها به ساختار لوله ای مینا و معدنی شدن عاج رخ می دهد. دندان ها ممکن است در اثر مواد رنگی، غذا، باکتری و استفاده از تنباکو یا قلیان و غیره تغییر رنگ دهند. از آنجایی که سفیدی دندان ها به اشتباه نشانه جوانی تلقی می شود، اغلب از دندان های سفید استفاده می شود که در اصطلاح پزشکی به آن بلیچینگ نیز می گویند.

این یک درخواست بود. دندان های از دست رفته با ایمپلنت جبران می شود.

سفید کردن یا بلیچینگ دندان درمانی است که رنگدانه‌های بد و رنگدانه‌هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند و حتی برخی از رنگ‌های بد ژنتیکی را از بین می‌برد و دندان‌هایی سفیدتر و زیباتر به شما می‌دهد. سفید کردن دندان را می توان با روکش دندان یا لمینیت دندان نیز انجام داد.

معمولا هزینه سفید کردن دندان در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین نمی توان به طور دقیق هزینه دندان ها را در نظر گرفت. برای اطلاع از هزینه لیزر دندان می توانید به کلینیک مورد نظر خود مراجعه کنید. هزینه سفید کردن دندان پس از اولین آزمایش به اطلاع شما خواهد رسید.

سفید کردن دندان-5273

بلیچینگ چیست؟

رنگ دندان یکی از مهم ترین جنبه های زیبایی لبخند است تا جایی که اگر تمام عوامل مربوط به زیبایی لبخند وجود داشته باشد اما دندان ها از بین رفته باشند، لبخند اثر خود را از دست می دهد. بهترین و موثرترین راه در دندانپزشکی برای بهبود رنگ دندان، بله، سفید کردن دندان است. درمانی که امروزه در دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده است و روزانه افراد زیادی برای سفید کردن دندان های خود به مطب های دندانپزشکی مراجعه می کنند. سفید کردن دندان بهتر است زیر نظر پزشک متخصص پس از معاینه دقیق، تشخیص و استفاده از مواد مناسب با بیمار و ماهیت تغییر رنگ انجام شود. این روش بسیار ایمن و مقرون به صرفه است.

بلیچینگ عبارت است از سفید کردن دندان ها با مواد اکسید کننده خاصی مانند پراکسید هیدروژن.

مواد اکسید کننده در ساختار کریستالی میله مانند مینای دندان نفوذ می کنند و رنگدانه های رسوب شده بین هرم های مینا را اکسید می کنند. رنگش هم روشن است خیس می شود.

در سال های اخیر محصولات سفید کننده زیادی با غلظت کمتر از ده درصد در داروخانه ها و سوپرمارکت ها عرضه می شود و به دلیل عدم نظارت دندانپزشکی در مراحل درمان، استفاده از آنها توصیه نمی شود.
 

مطالعه بیشتر:  https://drsheidaclinic.com/teeth-bleaching/

  • web kadeh

متن آهنگ علی لهراسبی تیتراژ سریال رهایی

تو دلواپسی چشات اشکیه؛ نمیشه بگی دلیلش چیه !♫!
خستگیارو از این خسته بگیر !♫!
چی میدونی از غم تو دل تنگ عقاب اسیر؟ !♫!
که از دور باید نگاهت کنه !♫!
گریه کنه دله سیر !♫!
یه نگاه تو برام خاطره شده !♫!
خاطر من جمعه !♫!
به خدا دل منم، معنی تو و عشقتو میفهمه !♫!
تو اتاق خودمم؛ فکر توئمو حالمو میدونی !♫!
تو که میدونی فقط چی میکشه؛ این عاشقِ زندونی !♫!

 

تو باعث شدی حواسم بره؛ خودم حالم از خودم بدتره !♫!
تا دلت از همچی با خبره؛ بمیرم برات که هر ثانیه !♫!
چشمای تو به دره؛ هوا ابریه دل تنگ تو این همه منتظره !♫!!♫!
یه نگاه تو برام خاطره شده !♫!
خاطر من جمعه !♫!
به خدا دل منم، معنی تو و عشقتو میفهمه !♫!
تو اتاق خودمم؛ فکر توئمو حالمو میدونی !♫!
تو که میدونی فقط چی میکشه؛ این عاشقِ زندونی !♫!

https://musicdel.ir/single-tracks/91006/

  • web kadeh


رینوپلاستی (رینوپلاستی) یا جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین انواع عمل های زیبایی است که می توان از آن برای اصلاح ظاهر بینی و در نتیجه افزایش تناسب و هماهنگی بین قسمت های صورت استفاده کرد. برخی از جراحی بینی به عنوان رینو یاد می کنند.

در این جراحی ظاهر بینی پس از اصلاح استخوان یا غضروف بینی تغییر می کند. هدف از جراحی بینی فقط افزایش زیبایی نیست. اما کسانی که از مشکلات ساختاری بینی رنج می برند همچنان می توانند از مزایای درمانی این روش بهره مند شوند.

رینوپلاستی بسته به فرم کلی صورت می تواند اندازه بینی را کاهش یا افزایش دهد. همچنین می توانید زاویه بین بینی و لب بالایی را تغییر دهید. در قسمت بعدی می توانید با اهداف جراحی بینی آشنا شوید.

چرا رینوپلاستی؟

انگیزه افراد برای جراحی بینی عبارتند از:

ایجاد تغییرات در عرض یا سپتوم بینی و همچنین در محل و اندازه سوراخ های بینی

زیبایی کلی صورت را با کوچک کردن یا بزرگ کردن بینی افزایش دهید

افسردگی و افسردگی را فقط در نوک بینی درمان کنید

اصلاح بینی باریک و چاق

ایجاد تقارن صحیح بین دو طرف بینی

اصلاح انحراف و گرفتگی بینی

لطفا توجه داشته باشید که انجام رینوپلاستی برای افزایش 100% تقارن بین دو طرف صورت صحیح نیست. زیرا چهره همه دارای مقداری عدم تقارن است و شما نباید خیلی سختگیر باشید.

آناتومی بینی

حالت خارجی بینی انسان هرمی است. بینی مرکزی ترین قسمت صورت است که از پایین پیشانی تا بالای لب امتداد دارد. بالاترین قسمت بینی که از استخوان تشکیل شده است ریشه و پایین ترین قسمت بینی که غضروفی است نوک نامیده می شود.

در قسمت بیرونی آن چندین ماهیچه کوچک به بینی متصل شده و در ایجاد حالات مختلف صورت نقش دارند. تمامی این ماهیچه ها علاوه بر قسمت های استخوانی و غضروفی بینی به شاخه هایی از اعصاب صورت نیز متصل هستند.

به دلیل تاثیر عوامل مختلف، مشکلات شکلی یا ساختاری در هر قسمت از بدن ممکن است رخ دهد. بروز این مشکلات می تواند روی تنفس و زیبایی فرد تاثیر بگذارد.
 

درمان انحراف تیغه بینی

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، مهمترین هدف جراحی بینی اصلاح انحراف تیغه بینی است. انحراف تیغه بینی می تواند کیفیت تنفس فرد را تحت تاثیر قرار دهد و او را در این زمینه دچار مشکل کند.

این اختلال زمانی رخ می دهد که تیغه بینی (که در جلوی استخوان در سر و پشت ایجاد می شود) از جای خود خارج نشده و به یک طرف حرکت می کند.

انحراف با جراحی بینی قابل درمان است، اما در این مورد باید مراقبت کافی صورت گیرد. از این گذشته، نتیجه عمل عمدتاً به جهت جریان هوا در بینی و عملکرد حیاتی تنفس بستگی دارد.

با تنظیم محل ساختارهای مختلف در بینی، جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی امکان پذیر است که یکی از مهم ترین علل اختلالات تنفسی است.

چه کسی عمل بینی انجام می دهد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بهترین کاندیدهای جراحی بینی چه کسانی هستند؟

تصمیم برای انجام جراحی زیبایی بینی مانند سایر انواع جراحی زیبایی زیبایی به خود فرد بستگی دارد. یکی از نکاتی که به عنوان کاندید عمل بینی باید به آن توجه کنید این است که این عمل را فقط برای افزایش رضایت از ظاهر خود انجام دهید نه برای افراد دیگر.

شما ممکن است فرد مناسبی برای جراحی بینی باشید اگر:

در مورد نتیجه جراحی واقع بین باشید.

آلت تناسلی شما به طور کامل توسعه یافته است.

از نظر جسمی سالم باشید.

سیگار نکش.

مشاوره قبل از جراحی بینی

قبل از تعیین وقت برای جراحی بینی و حتی قبل از تصمیم گیری نهایی، یک جلسه مشاوره با جراح بینی برای شما تعیین می شود. در این جلسه تمامی عوامل موثر بر رویه و نتیجه جراحی بینی توسط پزشک بررسی می شود تا مناسب بودن جراحی بینی با توجه به شرایط و استانداردهای موجود مشخص شود. برخی از این عوامل:

مدارک پزشکی

در ابتدا انگیزه و تمایل شما برای انجام جراحی بینی را به شما خواهیم گفت. سپس جراح سوالاتی در مورد سابقه پزشکی شما خواهد پرسید. این سوالات هرگونه مشکل قبلی بینی، سابقه جراحی و لیست داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید را پوشش می دهد.

اگر مشخص شود که شما به یک اختلال خونی مانند هموفیلی مبتلا هستید، احتمالاً انجام جراحی بینی برای شما غیرممکن خواهد بود.

آزمایشی

اگر در مرحله اول مشاوره، یعنی هنگام بررسی مدارک پزشکی، مشخص شد که شما تمام شرایط یک کاندید مناسب برای جراحی بینی را دارید، جراح بینی شما را معاینه کرده و آزمایشاتی مانند آزمایش خون را برای شما تجویز می کند.

در طی این معاینات بالینی، تمام قسمت های بینی از جمله پوست روی بینی و قسمت های خارجی و داخلی بافت بینی مورد بررسی قرار می گیرد. این معاینات به این منظور انجام می شود که جراح بیشتر از مشکلات بینی، اثربخشی جراحی در رفع این مشکلات و امکان دستیابی به نتایج مطلوب آگاه شود.

ضخامت پوست بینی یکی از مهمترین عوامل موثر بر نتیجه عمل است. به همین دلیل، مطمئناً پزشک از معاینه بینی از نظر ضخامت یا نازک شدن پوست غافل نخواهد شد.

همچنین آزمایشات داخلی دقیقی انجام خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که عمل بینی بر کیفیت تنفس فرد تأثیر نمی گذارد.

نتایج مورد انتظار را بررسی کنید

برخی از جراحان پلاستیک با استفاده از ابزارهای پیچیده به خصوص جراحی بینی می توانند نتایج عمل های زیبایی را شبیه سازی کنند و از این طریق به فرد در تصمیم گیری کمک زیادی می کنند و همچنین وضعیت بینی را هماهنگ با سایر قسمت های صورت تعیین می کنند.

دوربین سه بعدی Vectra H2 یکی از این ابزارهاست. با این دوربین می توانید وضعیت بینی بعد از جراحی را تست کرده و آن را با وضعیت اولیه بینی مقایسه کنید.
 

مطالعه مقاله کامل: https://pezeshke-shahr.com/جراحی/جراح-زیبایی-بینی-در-شیراز/ 

  • web kadeh