مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

دیدنی های کیاسر، لذت قدم زدن در جنگل های مه آلود

جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷ ق.ظ


بیش از همه، تصویر مناطق شمالی جنگل های سبز، بارانی و مه آلود را در ذهن ما تداعی می کند. دلیل این امر، طبیعت باستانی این منطقه است. منطقه موزندر پر از شهرها و روستاهای زیباست. بنابراین شما نمی توانید با هیچ یک از آنها موافق باشید. یکی از این شهرهای زیبا کیاسور است که در شمال غربی این منطقه قرار دارد. تجربه پیاده روی در یک میدان سبز، پیاده روی در جنگل یا بازدید از یک اثر باستانی می تواند انرژی شما را دو چندان کند.

کیاسر کجاست

شهر قیصر در 70 کیلومتری جنوب ساری واقع شده و 1378 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. قیصر مرکز ولسوالی چهاردنگ است. این شهر در دره ای ساخته شده است که از هر طرف با کوه احاطه شده و فقط قسمت شمال غربی آن کوهی ندارد و به دشت سزار متصل است. قیصر از جنوب با کوه های زرکوه و از شاه کوه کول سر، از شرق به کوه های کلپشت و فتله و از شمال به کوه های آژیر لنگ، نستر نستر، اسب زین و مالمالی احاطه شده است.

بام گیاسر

برخی دوست ندارند از مقصد خود دور بروند و برای این افراد گشت و گذار در کیاسر چاره کار است. اگر به بالاترین نقطه شهر بروید، این فرصت را خواهید داشت که کل منطقه را تماشا کنید و هوای تازه تنفس کنید. اما برای رسیدن به بام کیاسر باید مسیر خود را کمی به سمت چاردنز تغییر دهید. هنگامی که آنجا هستید، جدا از فرصتی برای لذت بردن از جو، می توانید از غذاهای محلی از جمله آش با یک لیوان چای زغالی لذت ببرید.

پارک ملی کیسار

اگر در 10 کیلومتری جنوب کیاسر رانندگی کنید، می توانید به زیستگاه گونه های جانوری و گیاهی زیادی برسید که 7312 هکتار وسعت دارد. همچنین پارک ملی کیاسر در شمال دودانگه و پناهگاه حیات وحش چهاردانگه قرار دارد. در قلب این جاذبه طبیعی جنگل کیاسر، رودخانه تاجن و رودخانه کاردیکلا قرار دارند. آب و هوای معتدل و مرطوب این پارک ملی و دامنه های سرسبز آن را به یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی تبدیل کرده است.

خوشبختانه وجود طبیعت بکر و نقاط دیدنی زیاد این مکان را برای طبیعت گردی و تجربه های جدید فضایی مناسب کرده است. اما جذابیت پارک ملی کیاسر به این موارد محدود نمی شود، وجود یک قلعه تاریخی حس و حال منحصر به فردی به آن می دهد. در این جاذبه کیاسر، فرصتی برای بازدید از گیاهانی مانند بلوط، سرو، سرو و ممرز از نزدیک خواهید داشت. علاوه بر این، این منطقه زیستگاه پرندگانی مانند خرس قهوه ای، گربه جنگلی، دارکوب، روباه و پلنگ و پرندگانی مانند اسکانک، دارکوب و کبوتر چوبی است. این تنوع زیستی منحصربفرد باعث جذب گردشگران از سایر نقاط ایران شده است و با این اوصاف شاید دوست داشته باشید به آنها بپیوندید. پس پارک ملی کیاسر را از دست ندهید.

دریاچه آراندون

یکی دیگر از جاذبه های قصر دریاچه الندان و جنگل زیبای اطراف آن است. برای رسیدن به این مکان منحصر به فرد باید از کیاسر تا پله الننده چهاردانگه 20 کیلومتر پیمود. این دریاچه 17 هکتاری به قدری مهم بود که در سال 2014 در فهرست آثار ملی قرار گرفت. به دلیل بارندگی های شدید در اطراف دریاچه، جنگل النندا کیاسر پدید آمده است، اما گونه های گیاهی این منطقه بیشتر را شامل می شود. اگر در فصل بهار به آنجا بروید، با دیدن گل بنفش، گیاهان دارویی و انواع سبزیجات معطر، سرحال می شوید. اما فصل بهار این دریاچه تفاوتی ندارد و فصل زمستان آن دیدنی است. اگر قصد دارید در تعطیلات زمستانی به قصر بروید، دریاچه الندان را از دست ندهید. دیدن اردک ها و ماهی های وحشی در دریاچه قطعا خاطره ای فراموش نشدنی است. برای آشنایی با جاذبه های توریستی ساری به رسانه گردشی تاپ مراجعه نمایید.

آژانس Lake Mia N

دریاچه میانشه (دریاچه چورات) یکی از مقاصد گردشگری کیاسر است که در 10 کیلومتری روستای چورات قرار دارد. این دریاچه در 350 کیلومتری تهران و در جنگل بکر روستای چورات و 50 کیلومتری جنوب شهر کیاسر قرار دارد. وسعت این دریاچه حدود 2.5 هکتار است و به دلیل مجاورت با روستای چورات به آن دریاچه چورات نیز می گویند. همچنین در برخی منابع از این دریاچه به عنوان خواهرخوانده دریای خزر یاد شده است. این دریاچه در سال 1318 بر اثر زمین لرزه و رانش زمین کانال چشمه نزدیک دریاچه را مسدود کرد.

دریاچه میانشه (چورات) در ارتفاع 1034 متری از سطح دریا قرار دارد و از سال 1388 به یکی از برجسته‌ترین دریاچه‌های منطقه کیاسر تبدیل شده است که با توجه به میزان بارندگی در تابستان، عمق آن متفاوت است. و معمولا با کاهش سطح آب دریاچه، کنده ها در وسط ظاهر می شوند و منظره ای رویایی و منحصر به فرد ایجاد می کنند. این درختان در واقع بقایای همان درختانی هستند که قبل از زلزله و ساخت دریاچه در این منطقه بودند و ناگهان زیر آب قرار گرفتند. خواص طبیعت و قدرت ایجاد زیبایی در درختان حتی درختان مرده قدرت ایجاد زیبایی و زیبایی را دارد و چندین سال است که تصویر بدن درختان کهنسال در وسط دریاچه یکی است. دلایل اصلی محبوبیت دریاچه میانشه

تو رسیدی

اگر به دنبال مکانی برای تجربه هیجان جاذبه های کیاسر هستید، کوه آچو را به شما پیشنهاد می کنیم. دامنه این قله را جنگل و دره های متعدد احاطه کرده است، رنگ زرد محیط در فصل پاییز وصف ناپذیر است. هوای بارانی و ابری این کیاسر شگفت انگیز می تواند خستگی را از بین ببرد و روحی تازه به شما بدهد. از آنجایی که صعود ناهموار است، برای رسیدن به قله باید انرژی صرف کنید. البته آشفتگی مسیر به حدی است که در نهایت تمام سختی های مسیر را فراموش می کنید.

آبشار Betat به اندازه کافی

آبشار نوک پشت در استان مازندران قرار دارد. یکی از زیباترین مناظر و مکان های دیدنی مردم دو سام شمر چاه زیبای نوک پشت است. نوک پشت در شرق کوه نوک، کوه نوک در جنوب غربی روستای بنم ده در شهرستان کیاسر و فاصله بنم ده تا چشمه نوک پشت حدود چهار کیلومتر است. راه چاه، جاده مالرو و صعب العبور است.

یکی از ویژگی های مهم این چشمه آب بسیار خنک آن است. یکی دیگر از ویژگی های چشمه نوک بعثت فراوانی آلوهای وحشی در اطراف است که برخی از این آلوها بسیار شیرین و لذیذ و برخی بسیار ترش هستند. آبشار نوک آفت در کنار این سرچشمه در ارتفاع 8 متری در وسط دره قرار دارد. این چشمه در کنار جاده منتهی به منبع آب شرب (مار کالا چکل) روستاهای دو سرشمار قرار دارد.

آبشار بانگا

آبشار بندگاه در استان مازندران قرار دارد. این آبشار در دامنه جنوب غربی قله شاهدژ و شمال غربی روستای بلده و در داخل قات دره (دره بزرگ) در منطقه سنگی زغالی قرار دارد و ۱۲ متر ارتفاع دارد.

آبشار باندگا در قسمتی عمیق و باریک از دره قرار دارد و دیواره صخره ای آن مکان مناسب و قابل دسترس برای صخره نوردی است. این آبشار علاوه بر مناظر زیبا و آب و هوای خوب، مکانی مناسب برای تفریحات خانوادگی محسوب می شود و می توان از آن به عنوان منطقه صخره نوردی استفاده کرد.

آبشار کارنام

آبشار کارنام در استان مازندران قرار دارد. آبشار زیبای کارنام در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا در جنگل انبوه و بسیار خوش آب و هوای البرز شرقی استان چهاردانگه و در نزدیکی روستای کارنام واقع شده است. ارتفاع آبشار حدود 40 متر است. آب و هوای این منطقه مرطوب و معتدل است و شغل مردم این روستا کشاورزی و دامداری است. همچنین زنان روستا صنایع دستی مانند دوش گرفتن و پارچه بافی در اختیار زنان روستا هستند.

آبشار آمدووا

آبشار آمدووا یا جلنگ جلینگ در شرق روستای تیلک و غرب روستای پایان ده و جنوب غربی بخش دوسرشمار قرار دارد. این اقامتگاه دارای ویژگی های منحصر به فرد و مناظر زیبایی است. این آبشار حدود 14 متر ارتفاع دارد.

شاهدژ

قله شاهدژ یکی از جاذبه های کیاسر است. پوشش جنگلی سنگی مخلوط؛ حوضه سادوا و مونگکل؛ وجود نعمت‌های طبیعی از جمله یخچال‌های طبیعی و جنگل هیرکانیه، روستای چهاردانگه در دهستان چهاردانگه را به بهشت ​​صخره‌نوردان می‌شناسد. 2803 متری شهر کیاسر از توابع شهرستان ساری در استان مازندران. شاهدژ مرتفع ترین قله شهر ساری مکانی مناسب برای صخره نوردی است که قله سنگی 500 متری آن با زاویه 90 درجه محیطی مناسب است. صخره نوردی.

در روزهای خنک تابستان، دامنه ها پوشیده از مه غلیظ است، اگر در بالای شاهدژ بایستید، دریایی از مه و برف را زیر پای خود می بینید و تشخیص آنها غیرممکن است.

دامنه های جنوبی، شمالی و غربی شحج رو به روستاهای عالی کلا، لنگر، جمال الدین کلا دارای دامنه های جنگلی و جنگل های علفزار است و در قسمت بالای دامنه ها تجمع برف و یخ در یک مکان. . یک دهانه بزرگ که در تمام طول سال خنک می شد یخ طبیعی ایجاد کرد. بر فراز آن که زمینی صخره ای، سرسبز و نیمه هموار با 1000 متر مربع علف است، آثاری از باروها و سکونتگاه های باستانی به چشم می خورد که امروزه جز خانه های گلی چیزی از آنها باقی نمانده است. و سنگ خرابه هایش

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی