مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.


پرینترهای لیزری از با کیفیت ترین و جدیدترین پرینترهای موجود در بازار هستند. مزایای چاپگر لیزری به این معنی است که در بسیاری از موارد جایگزین پرینترهای جوهرافشان می شود. البته به طور کلی بهترین نوع چاپگر بستگی به کاربرد مورد انتظار شما از آن دارد. پرینترهای لیزری پیشرفته تر هستند. با این حال، کاربرانی که زیاد از چاپگر خود استفاده نمی کنند، تفاوت زیادی بین این دو چاپگر مشاهده نخواهند کرد. بنابراین، دستگاه های جوهر افشان هنوز هم می توانند مفید باشند.

مزایای پرینترهای لیزری چیست؟

در این قسمت در مورد مهمترین مزایای پرینترهای لیزری صحبت می کنیم. این ویژگی باعث می شود بسیاری از کاربران از این ابزار استفاده کنند.

چاپگرهای لیزری به جای جوهر از تونر استفاده می کنند. بنابراین مشکل خشک شدن، چاپ و تمیز کردن جوهر را ندارند.

این چاپگر سرعت بالایی دارد و برای چاپ کاغذ در تیراژ بالا مناسب است.

این چاپگرها میزان خرابی پایینی دارند.

چاپ متن با وضوح بالا نیز یکی از مزایای پرینترهای لیزری است.

در دراز مدت، هزینه چاپ با پرینترهای لیزری کمتر از محصولات جوهرافشان است.

طول عمر زیاد یکی دیگر از مزایای پرینترهای لیزری است. اگر این محصول را از یک برند معروف خریداری کنید، مطمئن باشید بیش از ده سال ماندگاری دارد.

ظرفیت چاپ این چاپگر بیشتر از چاپگر جوهرافشان است.

معایب پرینتر لیزری

چاپگر لیزری مزایای زیادی دارد اما اگر قصد خرید این دستگاه را دارید باید از معایب آن آگاه باشید. بنابراین در پایین به نقاط ضعف این چاپگر اشاره کرده ایم.

چاپگرهای لیزری امکان چاپ با کیفیت عکس و طرح های گرافیکی را ندارند.

قیمت دستگاه بالاتر از چاپگر جوهرافشان است. البته به یاد داشته باشید که هزینه کمتر در دراز مدت یکی از مزایای پرینتر لیزری است.

این دستگاه ها سنگین و حجیم هستند.

با استفاده از چاپگر لیزری نمی توانید روی هیچ کاغذی چاپ کنید برخی از کاغذها از مقاومت حرارتی کافی در چاپگرهای لیزری برخوردار نیستند

مزایای پرینترهای جوهرافشان نسبت به پرینترهای لیزری چیست؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که خرید چاپگر جوهر افشان ارزان تر است. زیرا قیمت آن از چاپگر لیزری کمتر است. اما اگر هزینه های بلندمدت را محاسبه کنید، متوجه خواهید شد که باید برای چاپگرهای جوهرافشان هزینه بیشتری بپردازید.

چاپ با کیفیت روی کاغذ اداری و سیاه و سفید یکی از مزیت های چاپگر لیزری است. اما می توان گفت که چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ تصاویر رنگی به خوبی عمل می کنند. البته پرینترهای لیزری نیز کیفیت قابل قبولی دارند.

یکی دیگر از مزیت های پرینترهای جوهرافشان در مقایسه با پرینترهای لیزری اندازه کوچک آنهاست. فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

استفاده از پرینترهای لیزری و جوهرافشان

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، انتخاب بهترین چاپگر بستگی به کاربرد مورد نظر شما دارد. اگرچه پرینترهای لیزری مزایای بیشتری نسبت به مدل های جوهر افشان دارند، اما برای برخی از کاربران مناسب نیستند. به همین دلیل برخی از کاربردهای اصلی چاپگرهای لیزری و جوهر را فهرست کرده ایم.

عکس ها را چاپ کنید

برای مثال، اگر قصد چاپ عکس دارید، چاپگر لیزری پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود. برای چاپ عکس باید چاپگرهای جوهرافشان را انتخاب کنید که برای این منظور طراحی شده اند. این چاپگرها قسمت های مختلف عکس را به خوبی چاپ می کنند و کیفیت لازم را دارند. در واقع، استفاده از آنها برای چاپ عکس ها زمان بیشتری می برد.

چاپ کاغذ اداری و ...

اگر از چاپگر برای کارهای اداری یا برای چاپ اسناد مکتوب استفاده می کنید، می توانید از تمام مزایای چاپگر لیزری استفاده کنید. با این نوع چاپ، تمامی کلمات خوانا خواهند بود. همچنین امکان چاپ مقادیر زیادی کاغذ با سرعت بالا وجود دارد.

چاپ دائمی

اگر قصد دارید از کاغذها و اسناد چاپ شده برای مدت طولانی استفاده کنید، چاپگر لیزری را انتخاب کنید. عدم نیاز به جوهر یکی از مزیت های چاپگر لیزری است و نتایج مختلفی را به همراه دارد. لکه های جوهر چاپگرهای جوهرافشان را نمی توان پاک کرد. به دلیل این مشکل بسیاری از کاربران لباس های خود را گم کرده اند. پرینتر لیزری این مشکل را ندارد. از طرفی جوهر را می توان پس از مدتی از روی کاغذ پاک کرد. اما چاپ با تونر ثابت است.

دیپلم

در این مقاله  آوافرهنگ در مورد مزایای پرینتر لیزری صحبت کردیم ما سعی کردیم آن را از نظر عملکردی با یک چاپگر جوهر افشان مقایسه کنیم همچنین به راحتی می توانید تفاوت آنها را درک کنید و چاپگر مناسب را انتخاب کنید در نهایت اگر سوال یا نظری در مورد پرینترهای لیزری یا جوهرافشان دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا در قسمت نظرات با ما تماس بگیرید.

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی