مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

چند فرودگاه در قبرس وجود دارد؟

پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۰۹:۵۹ ب.ظ


به طور کلی باید گفت که تاریخچه ساخت فرودگاه در قبرس به صدها سال پیش برمی گردد. برای پاسخ به این سوال که قبرس چند فرودگاه دارد، بهتر است بگوییم که اولین فرودگاه های این جزیره در اوایل قرن بیستم ساخته شدند و از آن زمان فرودگاه ها بخش مهمی از سیستم حمل و نقل گردشگران و گردشگران بوده اند. مردم محلی. .

تنها راه رسیدن به جزیره از کشورهای دیگر از طریق هوا و دریا است. هواپیما سریعترین راه برای سفر به هر جزیره ای است. سفر با هواپیما معمولاً فقط چند ساعت طول می کشد، در حالی که سفر با قایق می تواند چندین روز طول بکشد. همچنین، سفر هوایی معمولا راحت تر از سفر هوایی است. هواپیماها دارای صندلی‌ها و امکانات رفاهی هستند، در حالی که سفر هوایی می‌تواند کمی چالش‌برانگیزتر باشد.

اولین فرودگاه در جزیره قبرس فرودگاه لارناکا بود که توسط دولت بریتانیا در سال 1939 در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. این فرودگاه در ابتدا برای اهداف نظامی بریتانیا استفاده می شد، اما پس از جنگ به فرودگاه عمومی تبدیل شد. فرودگاه لارناکا در حال حاضر بزرگترین فرودگاه در جزیره قبرس است و به عنوان یک مرکز حمل و نقل مهم برای منطقه جنوبی قبرس عمل می کند.

جالب است که فرودگاه ارژن در اصل یک فرودگاه نظامی بوده که توسط انگلستان در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این فرودگاه نیز مانند فرودگاه لارناکا پس از جنگ کاربرد نظامی خود را از دست داد. اما از آن برای مقاصد غیرنظامی استفاده نمی شد و کل جمعیت جزیره تا سال 1974 پس از درگیری بین شمال و جنوب از فرودگاه لارناکا عبور می کردند و به عنوان تنها فرودگاه در قسمت شمالی یورومای جزیره شروع به فعالیت کرد. . .

فرودگاه متروک قبرس، فرودگاه متروکه

فرودگاه متروک قبرس که با نام فرودگاه بین المللی نیکوزیا نیز شناخته می شود، فرودگاهی متروک در پایتخت قبرس، نیکوزیا است. این فرودگاه در سال 1937 توسط انگلیسی ها ساخته شد. این فرودگاه در ابتدا یک فرودگاه نظامی بود، اما پس از جنگ جهانی دوم به یک فرودگاه عمومی تبدیل شد. فرودگاه متروکه در سال 1970 به عنوان شلوغ ترین فرودگاه اروپا شناخته شد.این فرودگاه زیبا و معروف در سال 1974 پس از تقسیم قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی در خط مرزی دو طرف قرار گرفت. این امر باعث شد فرودگاه غیرقابل استفاده شود.

فرودگاه بین المللی نیکوزیا اکنون به یک فرودگاه متروک تبدیل شده است. این فرودگاه تحت کنترل سازمان ملل است. فرودگاه نیکوزیا مکانی معروف برای گردشگری است و بازدیدکنندگان می توانند برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ قبرس از این مکان دیدن کنند. Abandon یک باند 2800 متری دارد. این فرودگاه همچنین دارای یک ترمینال مسافربری است که اکنون متروکه است.

پیش بینی آینده فرودگاه بین المللی نیکوزیا غیرممکن است. برخی معتقدند این فرودگاه باید بازسازی و به فرودگاه بین المللی تبدیل شود. برخی معتقدند که فرودگاه باید به موزه تبدیل شود.

چند فرودگاه در قبرس وجود دارد؟

در مجموع شش فرودگاه در جزیره قبرس وجود دارد که چهار فرودگاه بین المللی و دو فرودگاه نظامی هستند.

فرودگاه بین المللی قبرس

فرودگاه لارناکا در قبرس جنوبی (LCA)

فرودگاه پافوس در قبرس جنوبی (PFO)

فرودگاه ارجان در قبرس شمالی (ECN)

فرودگاه نظامی قبرس

Aeroport d'Akrotiri پایگاه نیروی هوایی سلطنتی قبرس جنوبی (AKT)

فرودگاه لاکاتامیا در قبرس جنوبی (LAK)

فرودگاه بین المللی ارژن

با افتتاح فرودگاه قبرس شمالی به نام ارجان، این فرودگاه در کنار اولین شرکت هواپیمایی اختصاصی قبرس شمالی، FLYKHY، شروع به کار خواهد کرد. نام این ایرلاین FLY KIBRIS Hava Yolları است و به معنای هواپیمایی قبرس است.

این فرودگاه با مساحتی بیش از هشت میلیون متر مربع در لفکوشا پایتخت این کشور افتتاح شد. این فرودگاه دارای 24 گیت کنترل پاسپورت و همچنین 60 گیت هواپیما است که بزرگترین هواپیمای جهان می تواند در فرودگاه فرود آید.

فرودگاه ارجان جدید بزرگترین و مدرن ترین فرودگاه در کل جزیره قبرس است که از جدیدترین فناوری ها از جمله کنترل بار و دستگاه های مدیریت مسافر با اشعه ایکس استفاده می کند.

از آنجایی که قبرس شمالی هنوز کد هوایی بین المللی ندارد، پروازها باید در ترکیه متوقف شوند. نزدیکترین شهر ترکیه، آنتالیا، از برنامه های خود برای تعلیق پروازها به قبرس شمالی خبر داد. اما با توجه به مذاکرات اخیر برای استقلال رسمی قبرس شمالی و وجود دو کشور مستقل یا فدرال در جزیره قبرس، به زودی شاهد پروازهای مستقیم بین المللی به فرودگاه جدید آریان خواهیم بود.

هزینه ساخت این فرودگاه به بیش از چهارصد میلیون دلار رسید که یکی از اولین قدم ها در جهت توسعه قبرس شمالی و جذب گردشگران بین المللی بود.

در توسعه قبرس شمالی اقدامات دیگری از جمله احداث جاده توریستی از کارپاز به مراش در حال انجام است. همچنین انتقال گاز از میادین گازی کشف شده در قبرس به اروپا با سرمایه گذاری های کلان انجام می شود که موجب رونق اقتصاد این کشور می شود.

مقررات بار فرودگاهی قبرس (ارجان).

اقلام ممنوعه هنگام سفر به قبرس شمالی:

1) هر وسیله الکترونیکی در جعبه جدید و مهر و موم شده

2) تجهیزات مربوط به کار و غیر برای استفاده شخصی، مانند ابزار ناخن یا دستگاه های حرفه ای ضبط صدا و موسیقی

3) بیش از 4 لیتر مشروبات الکلی

4) بیش از دو بسته سیگار و سیگار

5) بسیاری از لباس های نو دارای برچسب و بسته بندی هستند و نشان دهنده استفاده شخصی نیستند و می توانند برای فروش ارسال شوند.

6) نهال

7) داروهایی که بیش از حد مصرف شخصی باشد

8) فلزیاب

9) تجهیزات مخابراتی

10) و سایر مواردی که عموماً مجاز به واردات آنها به همه کشورها نیستید مانند سلاح گرم یا سرد و اموال دزدی یا تقلبی و غیرقانونی.

دوستان عزیز توجه داشته باشید که آوردن حیوان خانگی به قبرس شمالی بسیار پیچیده و خاص است. غیرممکن نیست و بسیاری از دوستان با موفقیت حیوانات خانگی خود را به قبرس شمالی آورده اند. قبل از سفر، باید مراحل خاصی را طی کنید.

در صورت تخطی از قوانین پلیس فرودگاه، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرید. اقلام غیرقانونی که شما می آورید توسط پلیس ضبط می شود و برای رهاسازی آنها باید پیچیده ترین و گران ترین روش را طی کنید.
 

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی