مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۳ ثبت شده است


به طور کلی تصفیه فاضلاب عبارت است از حذف انواع ناخالصی ها از پساب یا پساب قبل از رسیدن به آب های زیرزمینی یا سفره های طبیعی مانند رودخانه ها، دریاچه ها، مصب ها و اقیانوس ها. از آنجایی که آب خالص در طبیعت (یعنی خارج از آزمایشگاه های شیمیایی) وجود ندارد، تفاوت بین آب خالص و آب آلوده به نوع و غلظت ناخالصی های موجود در آب و همچنین استفاده مورد نظر بستگی دارد.

به طور کلی گفته می شود که آب زمانی آلوده می شود که حاوی ناخالصی های کافی باشد که برای مصارف خاصی مانند نوشیدن، شنا یا ماهیگیری نامناسب باشد. اگرچه کیفیت آب تحت تأثیر شرایط طبیعی قرار می گیرد، اما واژه آلودگی به طور کلی به فعالیت های انسانی به عنوان منبع آلودگی اشاره دارد. بنابراین آلودگی آب عمدتاً ناشی از رهاسازی فاضلاب های آلوده به آب های سطحی یا زیرزمینی است و تصفیه فاضلاب یکی از عناصر اصلی کنترل آلودگی آب است.

پاکسازی فاضلاب محلات

فاضلاب بهداشتی – انسانی شامل فاضلاب خانگی از حمام، دوش، آشپزخانه، سینک ظرفشویی و دیگر زهکش ها می شود. در بسیاری از مناطق، فاضلاب حاوی فاضلاب صنایع و مشاغل است.

جداسازی و تخلیه فاضلاب خانگی به آب های خاکستری و سیاه در کشورهای توسعه یافته رایج است. آب خاکستری برای شستن لباس؛ آب تولید شده توسط فعالیت های خانگی مانند شستن ظروف و حمام کردن، استفاده آسان تر می شود. آب سیاه از توالت ها و سرویس های بهداشتی می آید و حاوی فضولات انسانی است.

تصفیه فاضلاب انسانی

تصفیه فاضلاب انسانی فرآیند مهمی است که به حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی منابع آب و حفظ سلامت عمومی کمک می کند. در این فرآیند فاضلاب های انسانی اعم از فاضلاب های خانگی، صنعتی و شهری از ناخالصی ها پاکسازی و تصفیه شده و با کیفیت بالاتری به محیط بازگردانده می شود. به عبارت دیگر، هدف از این فرآیند تبدیل آب کثیف به آب تمیز و دوستدار محیط زیست است.
پکیج تصفیه فاضلاب صنایع لبنی را از ارگان گستر تهیه کنید.
تصفیه فاضلاب در 3 مرحله انجام می شود:

تصفیه اولیه (حذف مواد جامد)، تصفیه ثانویه (تجزیه باکتری) و تصفیه اضافی (فیلتراسیون).

تصفیه اولیه فاضلاب انسانی- بهداشتی

در تصفیه اولیه، فاضلاب در حوضچه ای ذخیره می شود که در آن مواد جامد (لجن) در پایین ته نشین می شوند و روغن و مواد سبک تر به سمت بالا بالا می روند. سپس این لایه ها برداشته شده و مایع باقی مانده را می توان برای تصفیه ثانویه فرستاد. لجن فاضلاب در یک فرآیند جداگانه به نام هضم لجن تصفیه می شود.

تصفیه فاضلاب ثانویه

مواد آلی محلول و معلق در فاضلاب از طریق تصفیه ثانویه حذف می شوند که اغلب با استفاده از میکروارگانیسم ها در یک محیط کنترل شده انجام می شود. در اکثر سیستم های تصفیه ثانویه، از باکتری های هوازی استفاده می شود که اجزای آلی (قند، چربی و غیره) فاضلاب را مصرف می کنند.

در برخی موارد از سیستم‌های فیلم ثابت استفاده می‌شود که فیلتر مکانی برای رشد باکتری‌ها دارد و آب از آن‌ها عبور می‌کند. سیستم‌های رشد معلق از لجن فعال استفاده می‌کنند که در آن باکتری‌ها نقش مستقیمی در تجزیه فاضلاب مخلوط دارند. اکسیژن برای رشد باکتری ها ضروری است و برای کم آبی با هوا مخلوط می شود

درمان بیشتر پسماندهای بهداشتی-انسانی

تصفیه اخیر، که گاهی اوقات به عنوان "تصفیه فاضلاب" نامیده می شود، برای تمیز نگه داشتن فاضلاب هنگام رها شدن در محیط استفاده می شود.

برای گندزدایی بیشتر فاضلاب علاوه بر تصفیه اولیه و ثانویه می توان از چندین روش استفاده کرد. یک فیلتر شنی که آب را از فیلتر شنی عبور می دهد، می تواند برای حذف ذرات معلق باقی مانده استفاده شود.

  • web kadeh


با پیشرفت علم پزشکی، راه های زیادی برای بهبود ظاهر و تندرستی وجود دارد. یکی از روش هایی که برای بهبود ظاهر و تناسب لابیاها (لب های خارجی و داخلی اندام تناسلی زنانه) طراحی شده است، لابیاپلاستی نام دارد. این جراحی با افزایش راحتی و اعتماد به نفس خانم ها می تواند به خانم هایی که از شکل و اندازه لب های خود ناراضی هستند کمک کند.

در این مقاله از کارن طب نگاهی دقیق به لیپوپلاستی، روش های مختلف انجام این عمل و عوارض احتمالی می اندازیم. اگر قصد انجام این روش را دارید یا می خواهید اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لابیاپلاستی چیست؟

جنیپوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که برای بهبود لابیا مینور، لب بزرگ و پوست اطراف فرج انجام می شود. به دلیل زایمان، افزایش سن و عوامل دیگر، اندازه، شکل و رنگ واژن می تواند به طور چشمگیری تغییر کند. لابیاپلاستی برای درمان بیماری های مادرزادی مانند انسداد واژن، نارس بودن لوله رحمی واژینال یا رحمی و نارس بودن بین جنسی، یا شکاف لب یا لابیا ماژور به دلیل زایمان استفاده می شود. لابیاپلاستی همچنین برای ایجاد لابیا در هنگام تغییر جنسیت از مرد به زن استفاده می شود.

با انجام لابیاپلاستی می توان اندازه، شکل و حجم لابیاها را تغییر یا تنظیم کرد. این جراحی برای مشکلاتی مانند عدم تعادل، تغییر اندازه، شکل یا ظاهر لابیای داخلی و خارجی همراه با شکل و اصلاح لابیای بیرونی اندام تناسلی زنان راه حلی ایده آل است. اندازه لابیاها، تغییرات پس از زایمان یا افزایش سن، عدم راحتی در فعالیت ها یا استرس روانی در مورد ظاهر اندام تناسلی مورد بحث قرار می گیرد.

چه کسانی برای لابیاپلاستی مناسب هستند؟

البته همه کاندیدای مناسبی برای لابیاپلاستی نیستند. به طور کلی، این روش زیبایی برای افراد زیر مناسب است:

افرادی که از لابیای بزرگ و برجسته رنج می برند، ترشح بیش از حد (ترشح) دارند و باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس آنها می شود.

افرادی که از فرم و اندازه لب های خود راضی نیستند.

افرادی با علائم ناخوشایند و ناخوشایند مانند اصلاح، تغییر رنگ و سفتی بالا.

 

 

چه کسانی نباید لابیاپلاستی انجام دهند؟ برای انجام عمل لابیاپلاستی در مشهد با دکتر اذر اشکذری تماس بگیرید.

لابیاپلاستی مانند هر جراحی دیگری می تواند خطرات و عوارض خود را داشته باشد و برخی افراد بهترین انتخاب برای این عمل نیستند. این عوارض از جمله خونریزی، عفونت، تغییر در حس، عدم تقارن و بافت اضافی پس از لابیاپلاستی، این روش را برای برخی افراد نامناسب کرده است. از جمله این افراد عبارتند از:

لابیاپلاستی معمولا برای افراد بالای 18 سال مناسب است و اگر زیر 18 سال هستید، بهتر است تا رسیدن به سن قانونی صبر کنید.

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، بهتر است از لابیاپلاستی خودداری کنید. این روش می تواند اثرات منفی بر روی شما و کودک شما داشته باشد.

اگر مشکلات سلامتی مانند عفونت، التهاب، خونریزی یا بیماری قلبی دارید، لابیاپلاستی برای شما مناسب نیست.

اگر بر اساس فشار اجتماعی یا قرار گرفتن در رسانه ها تصمیم به انجام لابیاپلاستی گرفته اید، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید. این روش باید بر اساس نیازهای فردی شما و بهبود روحی و جسمی شما انجام شود.

اگر انتظارات شما از لابیاپلاستی نادرست یا نامشخص باشد، ممکن است بعد از عمل احساس ناراحتی کنید، بنابراین بهتر است انتظارات واقع بینانه و منطقی داشته باشید.

روش لابیاپلاستی

روش ها و تکنیک های مختلفی برای انجام لابیاپلاستی وجود دارد که با توجه به تمایل بیمار، شرایط و مهارت و تجربه جراح انتخاب می شود. هر یک از این روش ها ممکن است مزایا و معایبی داشته باشد، بنابراین قبل از تصمیم گیری برای اجرای این روش، لازم است با یک متخصص مشورت کنید. به طور کلی مهمترین روش های انجام لابیاپلاستی شامل موارد زیر است.

1) لابیاپلاستی به روش تریم

یکی از محبوب ترین روش های لابیاپلاستی، روش کاهش است. در این روش یک برش کوچک در طول لابیا با لیزر و چاقوی جراحی ایجاد می شود. این روش ساده ترین روشی است که پزشک برای لابیاپلاستی استفاده می کند. با این روش قسمت های اضافی بریده شده و لب های لابیا به روش مورد نظر با استفاده از بخیه بازسازی می شود. برش برای کاهش اندازه لابیاها استفاده می شود و هدف اصلی از این عمل بهبود ظاهر و کیفیت لابیاها است.

2) لابیاپلاستی با روش گوه ای

روش گوه ای یک تکنیک رایج برای انجام لابیاپلاستی است در این روش یک برش مثلثی در قسمت مرکزی یا بالای لابیا ایجاد می شود سپس قسمت مثلثی بین برش ها برداشته شده و لبه های لابیا بریده شده و پوست به هم بخیه می شود. این روش به ویژه برای کاهش اندازه لابیاها بدون تغییر شکل آن مناسب است هدف اصلی این جراحی بهبود شکل و تعادل لابیاها است

3) لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر روشی نوین و مدرن برای کاهش اندازه و ضخامت لابیا و بهبود ظاهر و زیبایی واژن می باشد. در این روش بافت لابیا با استفاده از انرژی فرکانس رادیویی و حرارت تولید شده توسط لیزر بازسازی می شود. این انرژی باعث تولید فیبروبلاست و کلاژن در بافت ها می شود که به زیباتر شدن لابیاها کمک می کند.

در این روش بدون نیاز به چاقو و تنها با استفاده از پرتو لیزر co2 قسمت های مشخص شده را جدا می کنند تا لب ها به اندازه دلخواه برسند. با این روش خونریزی بسیار کم است و بلافاصله بعد از عمل کلینیک را ترک خواهید کرد. لابیاپلاستی با لیزر به دلیل مزایای فراوانی که دارد بسیار محبوب است.

4) عمیق شدن با لابیاپلاستی

اپیتلیالیزاسیون عمیق یکی از رایج ترین تکنیک ها برای انجام لابیاپلاستی است. در این روش لایه بیرونی پوست لابیا مینور با لیزر برداشته می شود. اما تفاوت اصلی این روش با روش تریم در این است که در تکنیک اپیتلیالیزاسیون عمیق، به جای لبه های خارجی لابیا مینور، بافت مرکزی آنها از بین رفته و بافت زیر جلدی تا حد زیادی دست نخورده باقی می ماند. این روش به ویژه برای کاهش حجم لب ها بدون تغییر لبه ها مناسب است.
  • web kadeh