مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است


پلاستیک به عنوان یک ماده حاوی عنصر قابل توجهی از مواد آلی با وزن مولکولی بالا تعریف می شود. همچنین به عنوان پلیمر با زنجیره کربنی بلند نیز شناخته می شود. اتم های کربن به هم زنجیر شده و در مولکول های زنجیره بلند تولید می شوند.

پلاستیک در سال 1846 توسط شیمیدان مشهور آلمانی کریستین شونبین کشف شد. پلاستیک ها به طور تصادفی کشف شدند. کریستین در حال انجام آزمایشی در آشپزخانه خود بود و به طور تصادفی مخلوطی از اسید نیتریک و اسید سولفوریک ریخت. برای خارج کردن محلول (مخلوطی از اسید نیتریک و سولفوریک)، یک پارچه تمیز برداشته و روی اجاق قرار دهید. بعد از مدتی پارچه از بین رفت و پلاستیک ساخته شد.



مقدمه ای بر پلاستیک

کلمه پلاستیک از کلمه یونانی Plastikos به معنای قالب گیری گرفته شده است. سوخت های فسیلی حاوی ترکیباتی حاوی هیدروژن و کربن (هیدروکربن ها) هستند که به عنوان بلوک های سازنده مولکول های پلیمری طولانی عمل می کنند. این بلوک‌های ساختمانی که مونومر نامیده می‌شوند به یکدیگر متصل شده و زنجیره‌های کربنی طولانی به نام پلیمر را تشکیل می‌دهند.


تولید کننده دسته پلاستیکی

پلاستیک ها از الیاف آلی یا نیمه مصنوعی ساخته می شوند. این ابزارها متفاوت هستند و تعدادشان زیاد است اما راهی برای خوردن چکش دارند. این بدان معنی است که می توان آن را به شکل خاصی از مواد جامد تبدیل کرد. پلاستیک خاصیت ماده ای است که این قابلیت را دارد که دائماً شکل خود را بدون شکستگی تغییر دهد. نام پلاستیک نیز از این خاصیت گرفته شده است.

پلاستیک ها معمولاً پلیمرهایی با چگالی بالا هستند، اما معمولاً حاوی مواد دیگری نیز هستند. آنها اغلب مصنوعی هستند و اغلب از مواد پتروشیمی ساخته می شوند. اما نگرانی های زیست محیطی امروزی منجر به افزایش پلاستیک های ساخته شده از مواد بازیافتی مانند پلی لاکتیک اسید از ذرت یا سلولز از الیاف پنبه شده است. پلاستیک ها در طیف وسیعی از محصولات فنی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا نسبتاً ارزان، آسان برای تولید، همه کاره و غیر قابل نفوذ در برابر آب هستند. پلاستیک در همه جا استفاده می شود، از محصولات ساده مانند گیره های کاغذ گرفته تا محصولات پیچیده مانند هواپیما.
 

 

چه پلاستیکی استفاده می شود؟

پلاستیک در حمل و نقل

حمل و نقل ارزان و ایمن مردم و کالا برای اقتصاد ما حیاتی است، زیرا کاهش وزن خودروها، هواپیماها، کشتی ها و قطارها می تواند مصرف سوخت را کاهش دهد. بنابراین سبک بودن پلاستیک ها آنها را برای صنعت حمل و نقل ارزشمند می کند. برای اطلاعات بیشتر به این وبلاگ بروید.



پلاستیک در ساخت و ساز

پلاستیک در بسیاری از کاربردها در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. آنها بسیار راحت هستند و نسبت استحکام به وزن، دوام، مقرون به صرفه بودن، نگهداری کم و مقاومت در برابر خوردگی را ترکیب می کنند. این باعث می شود پلاستیک یک انتخاب اقتصادی و کارآمد در ساخت و ساز باشد.



برق و الکترونیک

برق تقریباً در هر جنبه ای از زندگی ما در کار است - در خانه، محل کار، محل کار و در بازی. و در جایی که الکتریسیته پیدا می کنیم، پلاستیک نیز پیدا می کنیم. در تولید این محصول از موم آنتی ازن گیر نیز استفاده می شود.

پلاستیک در بسته بندی

پلاستیک یک ماده ایده آل برای بسته بندی محصولات است. پلاستیک همه کاره، بهداشتی، سبک، انعطاف پذیر و بسیار بادوام است. این پلاستیک پرمصرف ترین در جهان است و در بسیاری از کاربردهای بسته بندی، از جمله ظروف، بطری، طبل، کاسه، جعبه، فنجان و بسته بندی برای خرده فروشی، محصولات کودک و بسته بندی های محافظ استفاده می شود.


مزایای استفاده از بسته بندی پلاستیکی:

صبر

بسته بندی مقاوم در برابر کودک

گروه بسته بندی BNF

پرینت سه بعدی پلاستیک

با توجه به خواص متفاوت پلاستیک ها، می توان از آنها در بسیاری از مناطق مختلف استفاده کرد. از جدیدترین و جالب ترین آنها می توان به بخش ساخت و پرینت سه بعدی اشاره کرد. یا با تمرکز بر این زمینه تقریباً جدید، پلاستیک چاپ شده را می توان در ماشین های چاپ سه بعدی برای اهداف مختلف استفاده کرد. کاربردهای مختلف پلاستیک برای پرینت سه بعدی بسیار هیجان انگیز است. این موارد عمدتاً در آزمایشگاه‌های نمونه‌سازی، اسباب‌بازی‌ها، گیربکس‌های مکانیکی، پروتزهای پزشکی و موارد دیگر استفاده می‌شوند.



مهندسان اغلب مواد پلاستیکی را بر اساس ساختار شیمیایی ستون فقرات پلیمری و زنجیره های جانبی طبقه بندی می کنند. در اینجا به برخی از گروه های مهم در این کلاس ها اشاره می کنیم:

اکریلیک

پلی استرها

سیلیکون ها

پلی اورتان

پلاستیک هالوژن

کاربردهای دیگر پلاستیک

اتومبیل ها - سپرها، داشبوردها، قطعات موتور، صندلی ها و درها

تولید انرژی - توربین های بادی، پنل های خورشیدی و امواج

مبلمان - تخت، مبلمان خانگی

نیروی دریایی - یک قایق بادبانی

داروها و مراقبت های بهداشتی - سرنگ ها، کیسه ها، لوله ها، دستگاه های دیالیز، دریچه های قلب، اندام های مصنوعی و پانسمان ها

نظامی - کلاه ایمنی، زره بدن، تانک، کشتی های جنگی، هواپیما و تجهیزات ارتباطی



انواع پلاستیک

بسته به خواص فیزیکی، پلاستیک ها به دو نوع ترموپلاستیک و پلاستیک گرماسخت تقسیم می شوند.

ترموپلاستیک: پلاستیکی که با گرم شدن به راحتی تغییر شکل داده و خم می شود. پلیمرهای خطی و ترکیبی از پلیمرهای خطی و شبکه ای بر روی ترموپلاستیک ها نصب می شوند. به عنوان مثال: PVC; نایلون پلی اتیلن و غیره

ترموست: پلاستیک هایی که بعد از عمل آوری با حرارت دادن نرم نمی شوند. پلیمرهای متقاطع به طور کلی به عنوان پلاستیک های ترموست طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال: باکلیت، ملامین و غیره. از باکلیت برای ساخت سوئیچ های الکترونیکی استفاده می شود، در حالی که ملامین برای کاشی ها استفاده می شود.



خواص پلاستیک

پلاستیک ها قوی و انعطاف پذیر هستند.

آنها کنترل گرما و برق هستند.

پلاستیک بسیار انعطاف پذیر است و در اشکال و اندازه های مختلف موجود است.

آنها در برابر خوردگی مقاوم هستند.

آنها در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم هستند.



بازیافت پلاستیک

بازیافت پلاستیک بسیار مهم است. اگر پلاستیک ها به موقع بازیافت نشوند، با مواد شیمیایی یا مواد دیگر مخلوط می شوند که بازیافت را دشوار می کند و به منبع آلودگی تبدیل می شود.

پلاستیک در اثر عمل باکتری ها پوسیده و تجزیه نمی شود. برای جلوگیری از این امر، استفاده از پلیمرهای زیستی یا پلیمرهای زیست تخریب پذیر مهم است.
 

لینک مقاله:https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214078-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

 

  • web kadeh

متن آهنگ آرمین زارعی پایتم

من انقـــــد غدم که ♬با هیشکی بور نمیخورم
من مـــودی که♬ اینطور نمیشدم
میگی بــــــی♬ تو نمیشه
تو یه بخش منی خودمو گــم♬ نمـــــیکنم
اینجا♬ منـــــو درک نمیکنن
ببین همه♬ مـــــــنو خسته میکنن
ببین دیگه♬ بهت شــــک ♬نمیکنم
قول میدم ســـــــر هر حرفی قهر♬♬ نمیکنم
من♬ هرچی میخوامو تـــــو♬ تو دیدم
همه♬ آیـــــــندمو ♬روتو چیدم
آره شاید یــــــــکم غد ♫♬و لجبازم
ولی هنو هـــــــمه ♫جـــــــوره♫ روتو گیرم
من همه جوره ♫پایــــــتم بایدم♫♫ ببیــــــــنمت هر روز
بغلتــــــم♫ از پیشــــــت ♫جایی♫ نمیرم
راحتم آخه🎼 نیـــــــست کسی نیـــــــست🎼 مثل تو
تو مثل الماســـــــی 🎼هر فــــازی بدی من🎼 میشـــــــــــم همبازیت
هم فازیـــــــــم نداریم 🎼اصلا لجبازی
حساسی🎼 رو من من 🎼وســــــواسی
تابســــــتونا هم گرما سیر 🎼♫با دوتا بلیط توی🎼 پــــــروازیم
زمستونا باهم برف بازی برنامه🎵 شمــــــشک🎵 و عکاسی

من هرچی🎵 میخوامو تو تو دیدم
همه🎵 آیندمو روتو چیدم

من همه جوره پایتم بایدم🎵 ببینمت هر روز
بغلتم از پیشت🎵 جایی نمیرم
راحتم آخه نیست کسی 🎵نیست مثل تو

https://musicdel.ir/single-tracks/216343/

  • web kadeh