مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

افزونه وردپرس چیست؟

شنبه, ۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱ ق.ظ


افزونه های وردپرس در واقع کدهایی هستند که لینک شده و به وب سایت شما اضافه می شوند. به عبارت ساده، این بدان معناست که یک افزونه عملکردی را به وب سایت شما اضافه می کند یا عملکرد موجود آن را افزایش می دهد.

افزونه ها این قابلیت  Zhaket.com را دارند که تغییرات کوچک و بزرگی در سایت ایجاد کنند، به عنوان مثال برخی از افزونه ها می توانند سایت شما را به یک فروشگاه، شبکه اجتماعی یا انجمن کامل تبدیل کنند. یا سایر ویژگی های کوچک مانند افزودن لینک های رسانه های اجتماعی به سایت.

همه افزونه ها نباید دارای ویژگی نمایش کاربر باشند، برخی از آنها فقط در پیشخوان مدیریت برای مدیر سایت قابل مشاهده هستند، مانند افزونه هایی که وضعیت سایت را با نمای کلی، استانداردها و غیره نشان می دهند یا افزونه های امنیتی. .

چند پلاگین قابل نصب است؟

هیچ محدودیتی برای تعداد افزونه هایی که می توانید نصب کنید وجود ندارد، اما با شناخت بهتر وردپرس و جامعه آن، توصیه های آنها را مشاهده خواهید کرد: «از نصب افزونه های زیاد خودداری کنید زیرا باعث کاهش سرعت سایت شما می شوند. "

نصب تعداد زیادی افزونه لزوماً سرعت وب سایت شما را کاهش نمی دهد، اما کیفیت این افزونه ها و کدنویسی آنها باعث کاهش سرعت وب سایت شما می شود. بسیاری از منابع مختلف، بسیاری از اسکریپت ها و غیره. مواردی در افزونه وجود دارد که باعث کاهش سرعت سایت می شود. علاوه بر این، بسیاری از افزونه ها به دلیل دانش ناکافی سازندگان یا توسعه دهندگان خود دارای حفره های امنیتی هستند و وجود این حفره ها می تواند منجر به هک شدن وب سایت شود. این شامل افزونه های محبوب و پرکاربرد می شود، در این مقاله می توانید برخی از آسیب پذیری های محبوب افزونه ها را بخوانید.

بنابراین، تعداد افزونه ها نمی تواند به خود سایت آسیب برساند، اما این کیفیت آنهاست که بر روی عملکرد و سرعت سایت تاثیر می گذارد. برای فردی که به تازگی کار با وردپرس را شروع کرده است و اطلاعات کافی در مورد افزونه ها و کیفیت آنها ندارد، بهتر است فقط افزونه های لازم را نصب کند. بنابراین اگر تازه وارد وردپرس هستید، افزونه ای را نصب نکنید زیرا سرگرم کننده است، فقط افزونه هایی را که نیاز دارید نصب کنید.

پلاگین ها را مدیریت کنید

برای مشاهده قسمت Manage Installed Plugins از منوی سمت راست «Plugins» و سپس «Install Plugins» را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید افزونه های نصب شده و وضعیت آنها را مشاهده و مدیریت کنید.

به طور پیش فرض، وردپرس دارای دو افزونه از پیش نصب شده است که در تصویر بالا مشاهده می کنید. این افزونه ها بی فایده هستند و بهتر است ابتدا آن ها را حذف کنید. برای حذف هر افزونه ای، ابتدا باید آن را غیرفعال و سپس حذف کنید. گزینه های فعال، غیرفعال و حذف را می توانید در زیر نام هر افزونه در صفحه افزونه های نصب شده پیدا کنید.

توجه داشته باشید که اگر سایت شما به یک افزونه وردپرس وابسته است، حذف یا غیرفعال کردن آن افزونه ممکن است باعث ایجاد مشکل در سایت شما شود.

 

 

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی