مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

تست جی آر ای و همه چیزهایی که باید بدانید

سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹ ق.ظ


آزمون GRE که یکی از محبوب ترین آزمون هاست، برای سنجش توانایی تحصیلی متقاضیان در دانشگاه های مطرح دنیا طراحی شده است. این آزمون نه تنها مهارت های زبانی زبان آموزان را مورد آزمایش قرار می دهد، بلکه آنها باید به دقت فکر کنند و استدلال های مختلف را تجزیه و تحلیل کنند. کسانی که در این آزمون شرکت می کنند باید برنامه های کافی برای درک و پاسخ به هر سوال داشته باشند.

افرادی که دارای مدرک تافل یا آیلتس هستند با شرکت در آزمون GRE صلاحیت خود را برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد مشخص می کنند. معدل در تعیین دانشگاه برای دانشجویان بسیار مهم است و یکی از نقاط ضعف افراد در گرفتن بورسیه می باشد. با توجه به اهمیت آزمون GRE برخی معتقدند کسب نمره بالا در این آزمون می تواند بهترین جایگزین برای جبران معدل اول و پوشش این ضعف باشد.

gra به چه معناست؟

آزمون GRE مخفف Graduate Records Examination است که مخفف Academic Achievement Test می باشد.

آزمون Gre چیست؟

GRE یک آزمون زبان است که نمره آن به عنوان معیاری برای سنجش مهارت زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه های سراسر جهان هنگام ارزیابی مدارک پذیرش دانشجویان مورد استفاده قرار می گیرد. داشتن مدرک در این آزمون یکی از شرایط پذیرش در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا می باشد.

چه نوع تست هایی وجود دارد؟

جی آر ای هوم ادیشن در دو سطح عمومی و تخصصی برگزار می شود.

ساختار آزمون عمومی GRE

آزمون عمومی سه مهارت را می سنجد:

استنباط های شفاهی، استنباط های کمی، مقالات تحلیلی

استدلال کلامی

واژگان این بخش از آزمون GRE توانایی شما را در تجزیه و تحلیل متن و یافتن ارتباط بین بخش های جمله می سنجد. این بخش دارای دو بخش 20 سوالی است که در 30 دقیقه پاسخ داده می شود. نمره کل این بخش بین 130-170 محاسبه می شود. متن سوالات این بخش را پر کنید. جملات موازی و درک متن به سه روش پرسیده می شود.

در قسمت تکمیل متن با جملاتی مواجه می شوید که باید آنها را با کلمات مناسب کامل کنید در این بخش، دایره لغات شما باید به اندازه کافی گسترده باشد تا به سوالات پاسخ دهد همچنین، باید بتوانید کلمات کلیدی جملات را حدس بزنید تا بتوانید کلمه صحیح را برای جای خالی حدس بزنید. هر بخش شامل 2 سوال پر متن است که زمان پاسخگویی به هر سوال 1 تا 1.5 دقیقه است. در قسمت Parallel Sentence جاهای خالی را پر می کنید تا دو جمله مرتبط ایجاد کنید در هر بخش شما 4 سوال جمله موازی خواهید داشت و برای هر سوال 1 دقیقه وقت خواهید داشت

بخش درک مطلب هر واحد شامل پنج متن از یک یا چند پاراگراف است که یک موضوع را مورد بحث قرار می دهد. برای نتیجه گیری باید ایده های اصلی متن، ساختار متن و جزئیات را درک کرد. هر متن 10 سوال دارد. برای خواندن هر متن 1 تا 3 دقیقه و برای هر سوال 1 دقیقه در نظر گرفته شده است.

استدلال کمی

این بخش که شامل سوالات ریاضی و تجزیه و تحلیل آماری است، مهارت های پایه ریاضی و مهارت حل مسئله را تست می کند. در این قسمت با مسائل مربوط به حساب، جبر، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها مواجه خواهید شد. بله، این سوالات به آسانی ریاضی دبیرستان هستند، اما قسمت سخت آن توانایی تجزیه و تحلیل سوالات و مهارت های زبانی برای ارائه این تجزیه و تحلیل است. . امتیاز این بخش بین 170-130 محاسبه می شود. این بخش به چندین روش ظاهر می شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

1. مقایسه کمی

سوالات این بخش از شما می خواهند که دو کمیت را با هم مقایسه کنید: کمیت A و کمیت B. همچنین باید نسبت بین این دو کمیت را تعیین کنید. مقایسه های کمی بین 7-8 سوال در هر بخش وجود دارد.

2. عیب یابی

رایج ترین نوع حل مسئله، سوالات چند گزینه ای است که دارای پنج گزینه و یک پاسخ صحیح است. البته انواع دیگری از سوالات نیز وجود دارد، مانند سوالاتی که از شما می خواهند یک یا چند پاسخ صحیح را از لیست گزینه ها انتخاب کنید یا سوالاتی که برای پاسخ دادن به آنها باید در کادری تایپ کنید. برای پاسخ به سوالات این بخش، باید ریاضیات پایه و راهبردهای حل مسئله را بدانید. تعداد سوالات این بخش بین 12-13 است. مدت زمان پاسخگویی به تمام سوالات عملی سی و پنج دقیقه است.

نگارش تحلیلی

این بخش که "نوشتن تحلیلی" نام دارد، تفکر انتقادی و مهارت های نوشتاری تحلیلی شما را اندازه گیری می کند و از 2 کار تشکیل شده است که هر کدام 30 دقیقه زمان دارد. اولین کار مستلزم خواندن یک پاراگراف در مورد یک موضوع کلی است و سپس 30 دقیقه فرصت دارید تا نظر خود را در مورد آن موضوع بیان کنید و افکار خود را به صورت مکتوب بیان کنید.

راز موفقیت شما در پاسخ به این بخش، توانایی شما در توسعه ایده ها و ارائه یک استدلال منطقی با مثال های واضح است. در نسخه کامپیوتری این آزمون شما با استفاده از یک برنامه واژه پرداز ساده به این قسمت پاسخ می دهید. در جایی که دسترسی به کامپیوتر وجود ندارد، این بخش به صورت دست نویس نوشته می شود.

در کار دوم، مانند کار اول، ابتدا باید یک انشا در مورد موضوع را مطالعه کنید و سپس 30 دقیقه برای تکمیل این انشا فرصت داشته باشید. شما باید استدلال های ارائه شده در متن را بررسی کنید و نظر خود را در مورد خوب یا بد بودن استدلال ها بیان کنید. لازم نیست با متن موافق یا مخالف باشید، بلکه باید متن را تحلیل کنید و نکات اصلی خود را در مورد آن در پاسخ کتبی خود توضیح دهید. کل بخش نگارش تحلیلی دارای 6 نمره است.

مدت زمان پاسخگویی به هر یک از آنها 30 دقیقه می باشد که امتیاز کسب شده در این قسمت بین 0 تا 6 می باشد. لطفا توجه داشته باشید که به محض تکمیل یک کار در این بخش، بخش دیگری شروع می شود و فرصت اضافی برای نوشتن، ویرایش و خلاصه سازی وجود نخواهد داشت و سیستم به طور خودکار ورود شما را خاتمه می دهد.

ساختار آزمون موضوعی GRE

همانطور که از نامش پیداست، آزمون تخصصی GRE دانش علمی و شخصی را در مورد یک موضوع و رشته خاص آزمایش می کند. این تست در یکی از شرایط زیر استفاده می شود.

1 - نمره GRE برای پذیرش در بهترین دانشگاه ها و موسسات.

2- برای آن دسته از دانشجویانی که دروس اصلی دانشگاه خود را با سطح پایین گذرانده اند.

3- برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های بیوشیمی، شیمی، ادبیات، زبان انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روانشناسی را دارند.

لازم به ذکر است که تاکید بیشتری بر تست استاندارد شده است زیرا برای اکثر رشته ها فقط این آزمون مورد نیاز خواهد بود مگر اینکه رشته شما بسیار تخصصی باشد.
 برای شرکت در آزمون تافل و جی آر ای کلیک کنید.
نمرات آزمون GRE

GRE یک آزمون چند سطحی است. این بدان معنی است که عملکرد شما در قسمت اول هر مقاله بر سختی یا سهولت سؤالات قسمت دوم آن مقاله تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر قسمت شفاهی قسمت اول را خیلی خوب انجام دادید و نمره بالایی کسب کردید، سؤالات قسمت دوم قسمت کلامی در سخت ترین حالت ظاهر می شوند، اما اگر ضعیف عمل کرده اید سؤالات قسمت دوم. در سطح پایین تری قرار خواهد گرفت.

البته این در قسمت لفظی و کوانتومی صدق می کند نه قسمت نوشتاری; زیرا قسمت نوشتن توسط انسان تصحیح می شود اما دو قسمت دیگر توسط کامپیوتر تصحیح می شود.

برای اینکه متوجه شوید چه نمره ای در این آزمون قابل قبول است، باید به معیارهای دانشگاه مورد نظر خود توجه کنید. هیچ نمره منفی برای این تست وجود ندارد. نمرات او تقریباً 10-15 روز پس از رویداد منتشر می شود و به صورت رایگان به چهار دانشگاه مورد نظر شما ارسال می شود، اما شما باید برای هر مرجع اضافی هزینه کنید.

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی