مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

تفاوت پرینتر لیزری با جوهرافشان

شنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۲۹ ب.ظ

تفاوت چاپگرهای لیزری و جوهرافشان

آیا تا به حال خواسته اید یک چاپگر بخرید؟ چاپگر یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در تجارت و محیط است. میزان استفاده از آنها به قدری زیاد است که گاهی انواع چاپ را حتی در یک شرکت یا سازمان خاص می توان مشاهده کرد، مانند مجلاتی که به چاپ مجلات یا کتاب و ... می پردازند. مهمترین و پرکاربردترین آنها در بازار پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان هستند. هر کدام از این دو مزایا و معایب خود را دارند و کاربردهای خاص خود را دارند. مقایسه و تجزیه و تحلیل تخصصی به شما در انتخاب درست کمک می کند. در این مقاله سعی داریم تفاوت چاپگرهای جوهرافشان و لیزری را به زبان ساده توضیح دهیم.

مقایسه پرینترهای لیزری و جوهرافشان

البته پرینترهای لیزری و جوهرافشان از نظر کارایی تفاوت زیادی دارند. اگرچه این دو چاپگر وظیفه چاپ را بر عهده دارند، اما عملکرد، هزینه های نگهداری و مزایا و معایب آنها متفاوت است. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چه عواملی این دو چاپگر را متفاوت می کند؟ چاپگر جوهرافشان یا لیزری چیست؟

چاپگر جوهر افشان چیست؟

چاپگرهای جوهرافشان دستگاه هایی هستند که قطرات بسیار کوچکی از جوهر را روی کاغذ می پاشند. این نوع چاپگرها معمولا قیمت مناسبی دارند و ظاهری فشرده دارند.

از آنها می توان هم برای چاپ متون و هم برای چاپ تصاویر رنگی با کیفیت بالا استفاده کرد. بسیاری از عکاسان از چاپگرهای جوهرافشان حرفه ای برای چاپ تصاویر رنگی استفاده می کنند.

اما ابتدا به یاد داشته باشید که این نوع چاپگرها می توانند قیمت مناسبی داشته باشند، اما هزینه نگهداری و خرید کارتریج ها بالا خواهد بود.

پرینتر لیزری چیست؟

پرینترهای لیزری نیز دستگاه چاپ هستند. برخلاف پرینترهای جوهرافشان روش های چاپ کاملا متفاوتی دارند. در حقیقت این نوع چاپگر داده های به دست آمده از کامپیوتر یا لپ تاپ را از طریق اسکن لیزری به کاغذ و نوار کاست ساده منتقل می کند.

موکاپی

کارتریج های پرینتر لیزری به جای تونر با یک ماده پودر مانند به نام تونر کار می کنند. این پودری است که روی کاغذ می کشد و با کمک اسکن لیزری و الکتریسیته ساکن مدارک مورد نیاز را روی آن چاپ می کند.

پرینترهای لیزری قیمت خرید بالاتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان مدلهای مشابه دارند. اما در عین حال هزینه نگهداری کمتر و سرعت چاپ بالاتری دارد. بنابراین از نظر خرید مقرون به صرفه تر به نظر می رسند.

چاپگر برای چه مواردی استفاده می شود؟

قبل از خرید چاپگر، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد؟ بسیاری از افراد چاپگرهای جوهرافشان را برای خرید انتخاب می کنند. با این حال، بزرگترین مشکل این نوع چاپگر خشک شدن جوهر است.

اگر برای مدت طولانی از چاپگر رنگی استفاده نکنید، جوهر خشک می شود و کارتریج از کار می افتد. اگرچه پرینترهای لیزری گران تر هستند، اما به نظر می رسد برای کسانی که به ندرت از چاپگر استفاده می کنند، انتخاب بهتری باشند.

پرینترهای لیزری مجهز به تونر هستند. بر خلاف جوهر، اگر چاپگر لیزری برای مدت طولانی استفاده نشود، تونر خشک نمی شود.

با این حال، آنچه مهم است استفاده از چاپگر و نیاز شماست. اگر نیاز به استفاده منظم از چاپگر یا چاپ تصاویر رنگی با وضوح بالا دارید، چاپگرهای جوهرافشان عالی کار می کنند. اگر از همان چاپگر استفاده می کنید، اما نیازی به چاپ رنگی ندارید، به یاد داشته باشید که یک چاپگر لیزری تک رنگ انتخاب کنید.

چاپگر تک رنگ چیست؟

بدون شک اصطلاح چاپگر تک رنگ را بارها شنیده اید، بنابراین ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا این چاپگر نوع خاصی از چاپگر است یا لیزری یا جوهرافشان محسوب می شود؟

چاپگر لیزری تک رنگ

چاپگرهای تک رنگ پرینترهایی هستند که فقط سیاه و سفید چاپ می کنند. این چاپگرها فقط به یک کارتریج مشکی نیاز دارند.

چاپگرهای تک رنگ را می توانید در مدل های جوهرافشان و لیزری با برندهای مختلف تهیه کنید.

چاپگر رنگی چیست؟

بر خلاف چاپگرهای تک رنگ، چاپگرهای رنگی وجود دارند. این چاپگرها دارای تونر یا جوهر رنگی هستند و معمولا انتخاب خوبی برای چاپ عکس و تصاویر هستند. مانند چاپگرهای تک رنگ، می توانید این نوع چاپگر را در مدل های جوهرافشان و لیزری تهیه کنید.
 

لینک مقاله: تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی