مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

خطاهای ماشین لباسشویی بوش

پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵ ق.ظ


کد خطا یا نمایش خطای ماشین لباسشویی بوش یک ویژگی نادر است که با استفاده از آن می توان به راحتی عیب ماشین لباسشویی بوش را تشخیص داد.

کدهای خطای ماشین لباسشویی بوش:

در برخی از ماشین های لباسشویی بوش اغلب به جای کدهای خطا از هشدارها استفاده می شود. در برخی موارد، این هشدارها فقط برای اهداف اطلاعاتی هستند و مشکل جدی تلقی نمی شوند.

قفل کودک TRENERICA

نماد کلید روی نمایشگر ماشین لباسشویی بوش

این نمایشگر ارور ماشین لباسشویی بوش به این معنی است که ماشین شما توسط کودک قفل شده است و مشکلی وجود ندارد، فقط باید قفل را ببندید.

در بیشتر موارد، با نگه داشتن دکمه START یا دکمه فلش سمت چپ به مدت 3 ثانیه، این کد هشدار پاک می شود. اگر نمی توانید قفل کودک را خاموش کنید می توانید به مقاله ویژه قفل کودک ماشین لباسشویی بوش بروید و یا مدل دستگاه و اخطار را در قسمت نظر بنویسید.

شیر PAT-LOCK را باز کنید

این هشدار به این معنی است که آب وارد سیستم ماشین لباسشویی نمی شود

ممکن است در برخی موارد خودتان بتوانید این مشکل را حل کنید و نیازی به تعمیرکار ماشین لباسشویی نباشد. ابتدا انسداد یا ترک در شیر آب و شیلنگ تامین آب ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

در ضمن اگر فشار آب در خانه به دلایلی کاهش یافته است، صبر کنید تا فشار آب دوباره بالا برود.

در صورت رفع نشدن عیب باید قطعات داخلی از جمله شیر برقی و آکواستاپ و غیره تشخیص داده شود و هم اکنون مراجعه به تکنسین ضروری است. در مقاله ای جداگانه به تفصیل توضیح دادیم که چرا ماشین لباسشویی پس از تخلیه کار نمی کند.

بدون پمپ تخلیه

این ارور ماشین لباسشویی بوش به این معنی است که ماشین شما تخلیه نمی کند، بنابراین می توانید خودتان مشکل را برطرف کنید.

ابتدا خط فاضلاب را بررسی کنید. اگر شیلنگ خروجی لباسشویی زیر سینک وصل شده است، آن را باز کنید و بررسی کنید که مسدود نشده باشد.

سپس شیلنگ تخلیه را که معمولاً خاکستری است، بررسی کنید تا از پیچ خوردگی آن مطمئن شوید.

سپس فیلتر ماشین لباسشویی را باز کرده و تمیز کنید. وظیفه فیلتر گرفتن پرز از لباس، سکه، سنجاق و غیره است، بنابراین اگر فیلتر ماشین لباسشویی پر باشد، آب را تخلیه نمی کند.

اگر مشکل دستگاه هنوز برطرف نشد، ممکن است پمپ و عناصر داخلی ماشین لباسشویی متصل به سیستم تخلیه مشکل داشته باشد و باید توسط تکنسین بررسی شود.

یک خطای به روز رسانی

این پیغام نشان می دهد که در برنامه ریزی ماشین لباسشویی بوش خطایی وجود دارد و باید توسط یک تکنسین مجرب رفع شود.

این معمولا در هنگام برق گرفتگی اتفاق می افتد و شما این پیام را در اکثر ماشین لباسشویی های سری 4 بوش مشاهده خواهید کرد.

کدهای خطای ماشین لباسشویی بوش:

خطاهای ماشین لباسشویی BOSCH معمولا به صورت کدهای دو رقمی نمایش داده می شوند و هر عدد نشان دهنده مشکل ماشین لباسشویی است. در زیر به بررسی عددی خطاها می پردازیم.

خطای ماشین لباسشویی بوش E00:

این ارور ماشین لباسشویی بوش دقیقاً همان معنای پیغام UPDATE ERROR را دارد و از شما می خواهد که برنامه را دوباره نصب کنید یا برنامه ها را بررسی کنید. این خطا باید توسط تعمیرکار مجاز ماشین لباسشویی بوش برطرف شود.

خطای ماشین لباسشویی بوش E16 یا F16:

این خطا مربوط به خرابی میکرو دیسک شما است. البته اگر درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشود ممکن است این ارور ظاهر شود.

اگر درب به درستی بسته نشود، هیچ راه حلی برای رفع این کد خطا وجود ندارد، باز و بسته کردن درب ماشین لباسشویی باید خطا را برطرف کند.

اما در صورت برطرف نشدن خطا، میکروسوئیچ و المان های مربوط به درب دستگاه باید توسط کارشناس بررسی شود.

مقاله خطای ماشین لباسشویی بوش F16 نیز ممکن است برای شما مفید باشد.

خطای ماشین لباسشویی بوش E17:

یکی دیگر از خطاهای ماشین لباسشویی بوش ارور E17 است. این خطا دقیقاً با پیام TAP CLOSED-OPEN مطابقت دارد. در صورت مشاهده این خطا، ابتدا باید شیر آب و شیلنگ ورودی را بررسی کنید، زیرا آب وارد دستگاه نمی شود.

اگر این روش مشکل را حل نکرد، تکنسین باید برای کار یا تعویض لوازم جانبی از جمله نازل برقی و Ecostop ماشین لباسشویی بوش شما به دستگاه مراجعه کند.

این آسیب معمولاً زمانی برای تجهیزات رخ می دهد که فشار آب در نوسان باشد یا آبی که تجهیزات در آن نصب شده دارای رسوب زیادی باشد.

خطاهای ماشین لباسشویی بوش E18:

اگر این ارور ظاهر شد، آب در ماشین لباسشویی وجود دارد و لباس ها خیس هستند و خشک نیستند. دلیل این وضعیت کمبود آب برای شستشو است.

اگر هنوز آب در مخزن لباسشویی وجود داشته باشد، ارور E18 روی صفحه ظاهر می شود. به طور کلی می توانید اینجا را بخوانید و در مورد علل این حادثه بیشتر بخوانید.

ابتدا کل خروجی آب اعم از ورودی تخلیه و زیر سینک و ... را چک کنید تا مسدود نشود.

ارور E21 یا F21 ماشین لباسشویی بوش

یکی دیگر از خطاهای ماشین لباسشویی بوش، کد خطای F21 است. اگرچه این خطا رایج نیست اما اگر برای شما هم پیش آمد حتما مشکل از ماشین و ماشین لباسشویی است.

این مشکل به تنهایی قابل حل نیست و باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

برای اطلاع از خطای لباسشویی بوش به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/blog/ارور-ماشین-لباسشویی-بوش/

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی