مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

 

اشکورات منطقهای که بخشی از رودسر و رامسر را در بر میگیرد. در اطراف دریاچه قو در آلاچیق هایی وجود دارد که می توانید آنها را اجاره کنید و وسایل خود را درون آن بگذارید. البته سیاهکل تا چند سال پیش روستایی نسبتا بزرگ در نزدیکی رشت بود که با وجود امکانات محدود باز از سوی اکثر مهاجران استان گیلان برای اقامت انتخاب میشد. از آنجایی که شهر رشت مرکز استان گیلان و شهری توریستی و گردشگر پذیر است، اصلاً نباید نگران اقامت در سفر به سیاهکل گیلان بود. امیر مرادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی در خصوص وزش باد گرم در گیلان، اظهار کرد: با افزایش دمای هوا، پایش مراتع و جنگلها با کمک یگان حفاظت جنگلها و مراتع اداره کل منابع طبیعی گیلان در دستور کار قرار گرفت. حامد اختری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات استان گیلان، اظهار کرد: در دو روز ۲۱ فقره آتش سوزی در اراضی جنگلی استان گیلان به ثبت رسیده است. به گزارش برنا؛ مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به وقوع حریق گسترده در جنگلهای سیاهکل گفت: بعلت نزدیک بودن منطقه آتش سوزی به روستای گلستان سرا تیم عملیات ویژه اورژانس فعال شد.

به گزارش ایمنا، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به وقوع حریق گسترده در جنگلهای سیاهکل گفت: به علت نزدیک بودن منطقه آتش سوزی به روستای گلستان سرا تیم عملیات ویژه اورژانس فعال شد. دوشنبه بازار و پنجشنبه بازار سیاهکل نمونه کامل بازارهای هفتگی گیلان هستند و کلیه مشخصات و ویژگیهای آنها را در خود دارند. در لیست جاهای دیدنی سیاهکل هیچ مرکز خرید مدرن و جدیدی نمیبینید، اصلا مراکز خرید مدرن اصلا صفای بازارهای محلی را ندارد و سیاهکل هم از داشتن بازارهای هفتگی بینصیب نیست. مناطق شمالی به داشتن جنگلهای متنوع و بکر در ایران معروف هستند. ساحل چمخاله بخاطر داشتن ساحلی شنی، مکان مناسبی برای شنا است. نادرشاه افشار که یکی از شاهان ایرانی و هم چنین بنیان گذار سلسله افشاریه بوده، در دوران سلطنت خود این شهر ساحلی را برای مقاصد مختلف خود انتخاب می نموده است. این شهر ساحلی زیبا می تواند انتخابی خوب برای سفر شما به مکانی خوش آب و هوا باشد. به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم که در صورت امکان، دوربین عکاسی بههمراه داشته باشید تا تصاویر بینظیری را در قاب عکسهای خود ثبت کنید. علی رهنما افزود : مناطق آتش سوزی شده شامل توشی، خرارود ، ملک رود ، رادارپشته ، سوتگوابرو چالکسراکی است که آتش سوزی آنها سطحی بوده و تا ساعت ۱۲ ظهر امروزحریق مهار شده اما در بعضی از مناطق همچنان در حال اطفای حریق هستیم.

این منطقه از دو بخش تشکیل شده و با وجود آنکه به نظر میرسد در سالهای دور مسیر دسترسی مناسبی نداشته، اما سرزمینی تاریخی به حساب میآید. چندین چشمه آب طبیعی در منطقه کوهستانی غازی گوابر و خورتاب وجود دارد که به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه به حساب می آید. در روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته مردم سیاهکل برای خرید و فروش گردهم میآیند تا شلوغترین و پر رفت و آمدترین بازارهای گیلان را به وجود آورند. طبیعت زیبای لیلا کوه و منطقه جنگلی خرما و اطاقور کنار ساحل زیبای لنگرود وجود دارد که گردشگران زیادی را در نوروز جذب خود می کند . در سیاهکل منطقه ای به نام میان محله وجود دارد که چشمه ای زیبا جریان دارد که با نام چشمه گرماخانی شهرت دارد. در این شهر متناسب پول داخل جیبتان تعداد زیادی هتل و مهمانپذیر برای اقامت وجود دارد. در این روستا خبری از هتل و مهمانپذیر نیست. این غار آبی در سلمانشهر و ارتفاعات مشرف به آن قرار گرفته و شباهت خیلی زیادی با غار علیصدر دارد. دریافت 5 MB به گزارش همشهری آنلاین، طی سالهای گذشته موارد زیادی از آتش زدن عمدی جنگل توسط «جنگلخواران» در مناطق شمالی و غربی ایران مشاهده شده بود. درمجموع در این سفرپیش بینی گردیده شده بود که از روزشروع تا 14 خرداد ماه16 استان کشور به مسافت 2950 کیلومترالی 3200 کیلومتررکاب زده شود پس ازدو روز استراحت دواستان سمنان وخراسان جنوبی با مسافتی درحدود 1100 کیلومتر وعبور از 14 شهر به شهر مقدس مشهد که مبدا حرکت بوده باز گردیم وخود را برای ماه مبارک رمضان آماده نماییم درمدت یکماه رمضان مبارک به جمع بندی نتیجه سفر پرداخته تا حاصل کار جهت تهیه مستندی آماده گردد. میرحامد اختری روز چهارشنبه در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر سوزاندن عمدی درختان کاج نهالکاری در جنگل سیاهکل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوی مربوط به سال گذشته بود که ربطی به زمان فعلی ندارد.

دریاچه قو رامسر از دیگر دیدنیهای منطقه جواهرده است که در فاصله کمی از روستا واقع شده و دارای ورودی جداگانه و امکانات تفریحی مناسب از جمله آلاچیق، فضای پیکنیک، رستوران و قایقسواری است. درست در کنار ورودی آبشار، غرفهها و رستورانهای کوچک را میشود دید. بنابراین بیهیچ دغدغه و نگرانی میتوانید به همراه خانواده (حتی اعضای کوچک خانواده) و دوستان خود از سفر به این منطقه دلانگیز نهایت لذت را ببرید. برای رسیدن به قله اندوار می توانید دو راه جنگلی و کوهستانی را انتخاب کنید و از سفر به آن لذت ببرید. سپس از راه میانبر سنگر-کوچصفهان به سمت آستانه و لاهیجان حرکت کنید و به لنگرود برسید. قبل رسیدن به شهر، از طریق جاده ای خاکی که در سمت چپتان واقع شده است، مسیری ۲۰ کیلومتری را در خاکی طی کنید تا به دریاچه ساهون برسید. هزینه ساخت آن در آن زمان، بالغ بر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بودهاست. این بنا در طی تاریخ نامهای مختلفی داشته است که از مهمترین آنها میتوان به: قلعه هزار پله، حسامی، سکسار، سگسار و سگسال اشاره کرد. از دیگر مکانهایی که امکان بازدید از آنها را در سفر به سوباتان دارید، میتوان به ساری داش، منطقه باغداگول، چشمه باتمان بولاق، داش باشی و هاچاداشی اشاره کرد. تمام نیروها در عرصه حضور دارند و در حال اطفاء حریق هستند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان عصر سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: در زمان حاضر مناطق جنگی دچار حریق در شهرستان های رودبار و سیاهکل اطفا کامل شد اما به توجه به وزش شدید باد نیروها در محل حضور دارند. سرهنگ محمد قربانی لرد روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه آمار دقیق حریق در جنگل های استان گیلان بعد از جمع بندی اعلام می شود، افزود: ۹۹ درصد این آتش سوزی ها سطحی بوده و آسیبی به درختان جنگل های استان گیلان وارد نشده است.

در فاصله دریا تا قله و غار دیو سفید، 8 قلعه که امروزه به صورت تپههای باستانی درآمدهاند، قرار دارد که مشتمل است بر «دزدک»، «خشت»، «هلیک»، «انجیرپل»، «ولی عمو»، «امام قلعه» و «دیو قلعه». منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک در ١٠ کیلومتری جنوب شهرستان سیاهکل قرار گرفته است و از سال ١٣٧٤ به صورت شکار ممنوع مدیریت شده است و پس از آن دو بار نیز تاکنون ممنوعیت شکار در آن تمدید شده است. فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آتش سوزی در جنگلها معمولا زیر سطحی، سطحی، تنه ای و تاجی است، افزود: در حال حاضر حریق در منطقه اشکراب شهرستان سیاهکل سطحی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین امیدخواه، فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل گفت: قاچاق چوب و قطع درختان جنگلی توسط سودجویان میتواند جدا از نابودی مراتع و جنگلها به بحران زیست محیطی نیز بدل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: امدادگران هلال احمر در کنار نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آتش نشانان و سپاه و بسیج، اقدام به اطفای آتش در عرصههای جنگلی شهرستان سیاهکل منطقه اشکراب محور سیاهکل به تازه آباد کردند. منبع عکس:باشگاه خبرنگاران جوان، عکاس نامشخصجنگل دالخانی از ییلاقهای پرطرفدار در مسیر دسترسی به رامسر و روستای جواهرده است که بهدلیل جاده مناسب آن در طول سال گردشگران زیادی را جذب میکند. این آبشار زیبا با ارتفاع تقریبی 24 متر از بدنه شیطان کوه به پای کوه سرازیر میشود و به وسیله پمپاژ آب از استخری که در مقابل آن است و به استخر لاهیجان معروف است، تغذیه شده و حوضچههایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است. این آبشار در روستایی به همین نام در ۶۵ کیلومتری آمل واقع شده، آبشار شاهاندشت با ارتفاع ۶۲ متر بزرگترین آبشار استان مازندران است.

اقامت یکی از مهمترین گزینهها در سفر به جاهای دیدنی سیاهکل گیلان است. در ویترین ۵ این موزه، نمونه هایی از آیات قرآنی نقش بسته شده بر پوست آهو، قلمدان لاکی، فرهنگ عامه گل و مرغ، قلمدان با عکس مهره، کتاب چاپ سنگی با موضوعات مختلف، اسناد کتاب خطی مربوط به ادوار مختلف، نقاشی هایی با مرکب کار خواجه عبدالله انصاری، سکه های مختلف اشکانی، ایلخانی، ساسانی وجود دارد که برای بازدیدکنندگان شگفت آور است. پس اگر به مکانی سفر میکنید که چشمه آب گرم در آن وجود دارد، برای بازدید از آن لحظهای هم شک نکنید. این قلعه از سه بخش شرقی، میانی و غربی که در امتداد هم هستند تشکیل شده است. انواع تره و سبزیجات کوهی که در این مناطق می رویند برنامه غذایی آنان را تشکیل می دهند. در واقع بخش اصلی این شهر را از ساحل، تشکیل شده است. اولین نکته در رابطه با این بنای تاریخی شرایط بازدید آن است؛ این بنا به خاطر مسیر پیادهروی و تعداد پلههای زیادش برای سالمندان یا افرادی که دارای محدودیتهای حرکتی یا مشکلات زانو هستند مناسب نیست. هنگام پاییز یا اوایل زمستان، صدای خشخش برگهای درختان وقتی در کوچههای سنگفرش شده روستا قدم میزنید، هوش را از سر شما خواهند برد؛ ولی احتمال بارش برف و باران در این فصول بیشتر است و هوا نیز سردتر از همیشه میشود. بافت مغازهها نیز از دیگر جاذبههای آن است، همهچیز از چوب است و گلدانها در هر گوشه و کنار دیده میشوند. تالاب زیبای چمخاله مکانی بسیار زیبا و بکر به همراه انواع پرندگان است که بدون شک در آن لحظات به یاد ماندنی برای هر مسافری رقم خواهد خورد.

طبق این نام توقع ما از سیاهکل گیلان روستایی سرسبز و شمالی در نزدیکی شیب یک کوه بلند است. آشنایی با جاذبههای گردشگری که در نزدیکی هم قرار دارند، به شما کمک میکند تا با یک تیر چند نشان زده و با رفتن به یک منطقه از چندین جاذبه بازدید کنید. گروه استانها ــ فرمانده یگان حفاظت ادارهکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: عاملان قطع درخت در جنگل "امامزاده اسحاق شفت" به مراجع قضایی معرفی شدند و این پرونده در دست بررسی است. در جوار آرامگاه امامزاده سید نجف الدین (ع) در منطقه میان محله روستای چوشل که به امامزاده گرماخانی معروف است چشمه ای جوشان وجود دارد که آب گوارائی دارد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، ۱۳ شهرستان استان را درگیر آتش ذکر کرد و گفت: با تلاشهای صورت گرفته، هماکنون هیچ آتشی در استان وجود ندارد و همه مهار شده است. ایسنا/گیلان مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، ۱۳ شهرستان استان را درگیر آتش ذکر کرد و گفت: با تلاشهای صورت گرفته، هماکنون هیچ آتشی در استان وجود ندارد و همه مهار شده است. این چشمه در ضلع شرقی امامزاده وجود داشته و اطراف آن نیز پوشیده از درختان شمشاد و جنگلی است . در این ناحیه بازارچه، مکانهای اقامتی و رستوران نیز تأسیس شده است. هتل شبستان، هتل کادوس و هتل اردیبهشت از بهترین هتل های این شهر هستند که میتوانید برای اقامتی بسیار راحت در طول سفرتان انتخاب کنید. این شهر کوچک هتل یا اقامتگاه زیادی برای مسافران ندارد، امکانات در سیاهکل محدود است و برای اقامت بهتر است به شهرهای نزدیک مثل رشت بروید. برای اقامت در جواهرده ، اجاره ویلا در جواهرده و جواهرده هتل به بخش هتل های شمال ایران مراجعه نمایید . در سرزمین ایران و در زمان گذشته، رودخانه گرگانرود مهمترین منبع تامین آب و فعالیتهای کشاورزی و اقتصادی مردمان گرگان و یکی از عوامل توجه گروههای انسانی مستقر در مراتع و دشت های وسیع به شمار میرفت.

این منطقه در فصل بهار و پاییز آب و هوای متنوعی دارد ، در یک نیم روز ممکن است بر فراز ابرها قرار بگیرید ، در میان مه قدم بگذارید ، به زیر باران بروید یا در آسمان صاف و آفتابی به تماشای کرانه دریای خزر بنشینید . یکی از خوبیهای دشت لار دماوند این است که نه در حاشیه آن و نه حتی در محدوده آن خبری از هیچ شهر یا روستایی نیست و به همین دلیل این منطقه بکر و دست نخورده باقی مانده است. شما می توانید با اجاره ویلاهای کوهستانی ، سفری فوق العاده به یاد ماندنی را در سفر به این شهر تجربه کنید. لحظه به لحظه بودن در این دشت، آرامش را به روح شما هدیه می دهد. گونههای گیاهی مهم منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک شامل افرا، ممرز، پلت، شیردار، راش، توسکا، لیلکی، صنوبر، انار، تمشک، شب خسب، ون، شمشاد، گردو و ملج است و در مواردی مورد توجه مراکز دانشگاهی برای تفرج قرار گرفته است گونههای مهم جانوری شامل مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای، شغال، گراز، گربه جنگلی، سمور و رودک می باشد. پناهگاه سنگی گیلارکش از جاذبه های تاریخی استان گیلان و جاهای دیدنی شهرستان سیاهکل میباشد که در دورههای مختلف تاریخی مورد استفاده بومیان منطقه قرار داشته است، این مکان واقع در روستای گیلارکش در ارتفاع هزار و هفتصد و هشتاد متری از آبهای آزاد قرار دارد که از همین رو بازدید از آن نیازمند دارا بودن تجهیزات کوهنوردی و استقامت بدنی مناسب خواهد بود، از دیدنی های نزدیک پناهگاه سنگی گیلارکش می توان به روستای دیلمان و ییلاق هلودشت اشاره کرد، برای مسیریابی از نقشه بالا کمک بگیرید و با رسیدن به دهکده آدرس دقیق را از مردم محلی جویا شوید.

کوههای سرسبز، آبشارهای سرشار، رودهای خروشان، روستاهای ییلاقی، چشمههای آب معدنی و بناهای تاریخی که با گذشت زمان به رنگ طبیعت اطراف درآمدهاند، بخشی از جاهای دیدنی و گردشگری سیاهکل گیلان است. این روستا کمی بیشتر از 100 خانوار جمعیت دارد و این یک امتیاز خوب برای علاقه مندان به طبیعت گردی است. عزیزان علاقه مند به جهانگردی نیز می توانند آخرین شرایط و قوانین راجع به اخذ انواع ویزای مسافرتی در سال 2022 را از مشاورین زبده ما در مجموعه سفیران سفر جویا شوند. پس اگر به پیک نیک کردن در یک جای سرسبز با یک چشم انداز عالی علاقه دارید، بهتر است که حتما از آبشار دودوزن دیدن کنید. در این استخر امکانات اولیه لازم برای استراحت و اتراق فراهم شده و دارای یک پارک بازی برای کودکان و همچنین ابزارهای ورزشی آمادگی جسمانی می باشد که این محل امن را محلی مناسب برای استراحت مسافران تبدیل کرده است. محلی ها معتقدند که این غار طلسم شده است و اگر فردی وارد آن شود دیگر بر نمی گردد و تبدیل به سنگ می شود. اگر هنوز در جستوجوی جاذبههای طبیعی استان مازندران هستید، میتوانیم پارک شهید زارع را نام ببریم که یک پارک جنگلی زیبا با فضایی سرسبز و دلباز است و از بهترین جاهای دیدنی ساری محسوب میشود.

گزینهی بعدی برای اقامت در سفر سیاهکل گیلان اجارهی خانههای روستایی است که هم ارزانقیمتتر از هتلها هستند و هم اقامت در آنها بسیار هیجانانگیز و تکرار نشدنی است. از دیگر جاذبه های طبیعی نزدیک آبشار لوه می توان به آبشار کوه سنگی اشاره کرد که در فاصله بسیار کمی از این آبشار قرار دارد و اکثر گروه ها و طبیعت گردان بازدید از آن را با سفر به لوح ترکیب می کنند. در فصل بهار بهشت اردیبهشتی این دشت نمایان میشود. رفت و آمدهای زیاد ماشینها سبب تصادفهای زیاد و کشته شدن حیوانات به خصوص از جمله گرازها(که از گونههای رایج هستند) در جاده میشود. با اینکه سالن چشم انداز زیبایی دارد اما احتمالا ترجیح خواهید داد که در فضای باز غذایتان را صرف کنید. احتمالا ورودی آن را بعد از امامزاده هاشم در ابتدای جاده هراز دیدهاید. در داخل شهر (ورودی سیاهکل از بازکیا گوراب ) استخرو پارک پاشوران قرار دارد، همانند استخرهای لاهیجان و لنگرود بنا شده است ، اطراف آن با درختان چنار و اقاقیا و انواع گیاهان تزئین شده. در این مسیر از رشت، لاهیجان، رودسر، رامسر، کلاچای و سیاهکلرود عبور میکنید. این مسیر زیبا بهترین مکان برای گرفتن عکس های زیبا بوده و شما می توانید طبیعت فوق العاده را در مسیر خود ببینید. در بالاترین نقطه این کوه دو مجسمه سنگی به شکل عروس و داماد قرار دارد. چشمه لاریخانی در نقطه پایانی جنگل لاریخانی و در یال کوه منتهی به دیلمان قراردارد . دیلمان شهری است در شهرستان سیاهکل استان گیلان که در شمال ایران واقع شدهاست و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۲۰۰-۲۵۰۰میباشد.

ارتفاع ماسوله از سطح دریا ۱۰۵۰ متر است و اختلاف ارتفاع بین پایینترین نقطه و بالاترین قسمت از روستا نیز ۱۲۰ متر تخمین زده شدهاست. این شهر از آخرین نقطه مازندران یعنی رامسر ۱۳ کیلومتر فاصله دارد. ویژگی خاص: در ضلع شمالی قله دیواره 500 متری آهکی بلندی قرار دارد و از جمله سایر دیدنی های آن باید از غار یخ برفراز کاسه درفک نام برد. در این منطقه ییلاقی دامپروری رواج دارد، برای همین محصولات لبنی با کیفیتی در این روستا ارائه می دهند. بنایی که به لحاظ قرارگیری در کوهستان با آبوهوایی سرد مناسب همین منطقه ساخته شده است. ما در این مقاله از لیدوماتریپ زیباترین جاذبه های دیدنی سیاهکل را به طور کامل و به همراه عکس و آدرس برای شما آوردهایم. در زمانهایی که مسافر زیاد باشد مردم محلی خانههای خود را به مسافران اجاره میدهند. این منطقه دارای هفت آبشار مختلف با ارتفاعهای متفاوت در دل جنگلهای شیرآباد است. خبرگزاری میزان - هفت صبح نوشت: تغییر آبوهوا تعیین کننده نوع سفر و مقصد سفر است. برای رفتن به کوه سهند ابتدا باید به مراغه و از آنجا به روستاهای قراتلو و کرده ده بروید، سپس وارد یک جاده خاکی خواهید شد که پس از طی کردن هفت کیلومتر از آن به ارتفاع ۲۵۹۰ متری روی دامنه سهند می رسید. پناهگاه سنگی گیلارکش، در شمال روستای گیلارکش واقع شده است که از توابع دهستان پیرکوهِ دیلمانه و در سمت پایین روستا، در ارتفاع 1780 متری، روی دیواره ی صخره ای قرار گرفته است. یکی دیگر از جاهای نزدیک به سیاهکل رودبار است، جایی که با اجاره اقامتگاه بوم گردی گلبند میتوانید زندگی به سبک روستایی اصیل آن، یعنی در یک خانه گلی باصفای محلی با مرغانه سر صبح و آواز خروس را تجربه کنید. برای لذت بیشتر از طبیعت، کمپینگ بهترین نوع اقامت است و بسیاری از طبیعتگردهای حرفهای با برپایی چادر در روستا، شب را صبح میکنند.

در بازار سیاهکل از هر نوع کالایی میتوان پیدا کرد. بهترین زمانی که برای سفر به آبشار میتوان در نظر گرفت بهار و تابستان است. حضور در این مکان سنگی و سکوت و آرامش جنگل همه را به این فکر می اندازد که چرا چنین مکان ارزشمندی با پتانسیل بالای گردشگری اینچنین مهجور افتاده است. قلعه رودخان در زمستان: در فصل زمستان این قلعه دلنوازی خاص خود را دارد. اما در فصل زمستان رفتن به این منطقه به دلیل سرمای زیاد آن کار اشتباهی است . در تابستان این دریاچه محل ماهیگیری، آبتنی و قایقرانی و در پاییز، مأمن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز، مرغابی و در زمستان با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکی سواری است. همچنین قلعه گرماور در نزدیکی روستایی با همین نام، یکی دیگر از جاهای دیدنی سیاهکل هست که در این مقاله به آنها میپردازیم. پارک جنگلی ناهارخوران نیز در نزدیکی و حدود ۲۰ کیلومتری آبشار باران کوه است که میتوانید از آن دیدن کنید. روستاهای سرسبز و ییلاقی، در فضای مه آلود کوهستانهای ایران، بدون اغراق تکهای از بهشتاند که در این سرزمین جا ماندهاند. اگر بگوییم سیاهکل زیباترین روستای گیلان است اغراق نکردهایم. استان گلستان یکی از استان های شمال ایران می باشد که در مجاورت دریای خزر واقع شده است، این شهر یکی از سر سبزترین شهرهای ایران به شمار می آید که همچون زمردی سبز رنگ در این سرزمین پهناور می درخشد و خود نمایی می کند، یکی از ویژگی های بارزی که این استان دارد و آن را از استان های مازندران و گیلان متمایز می کند این است که نه تنها در آن جنگل های پهناور و دریا می باشد بلکه در برخی از مناطق آن مکان های خشک و نیمه بیابانی نیز به چشم می خورد و این سبب شگفتی می شود، استان گلستان یکی از شهر های تماشایی ایران است که دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است به طوری که اگر بخواهید از تمام دیدنی های آن بازدید داشته باشید مدت ها به طول می انجامد.

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی