مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

سوله‌ای به نام راه آهن

جمعه, ۷ آذر ۱۳۹۹، ۰۴:۵۷ ب.ظ

آسیب های اجتماعی شاید مشق همیشگی ما خبرنگاران باشد، مشقی که باید آن را به صورت های مختلف روایت کنیم، گاهی اوقات به این آسیب ها توجه می شود و گاهی اوقات باید با ممارست هایمان آن را به نتیجه برسانیم.

این بار می خواهیم آسیب های اجتماعی یک سوله در منطقه ۱۷  شهرداری تهران  را روایت کنیم، سوله‌ای که چند سالی است علاوه بر اینکه پاتوق معتادان شده، با آلودگی‌های زیست محیطی که دارد نیز  هم برای اهالی این منطقه مشکل ساز شده است.

سوله ای که حالا تبدیل به پاتوق گرم و نرم برای معتادان متجاهر شده است، اینجا  که قرار بود محل تهویه راه آهن تهران تبریز شود، ولی در حال حاضر نزدیک به ۱۰ سال است که تبدیل به یک معضل برای محله امامزاده حسن (ع) شده است.

در یکی از شب های پاییزی سرد به آنجا می رویم و اهالی کسبه در این رابطه به ما می‌گویند: بیش از ده سال است که این سوله رها شده است و کسی رسیدگی نمی‌کند، تحت هیچ شرایطی ما از هیچ مدیری یک عکس العمل واحدی ندیدیم.

اهالی و کسبه در این کنار آلودگی این سوله به نا امنی آن نیز اشاره می‌کنند، یکی از آنها به خبرنگار ما می‌گوید: یک معضل ما رها شدگی این سوله و پاتوق ازاذل و اوباش و معتادان متجاهر است و شب هم سرقت و نا امنی را شاهد هستیم، واقعا افتضاح است!
دیگری ادامه می‌دهد: آنها برای خودشان اینجا خانه با نایلون و کارتن درست می‌کنند و  فاصله یک متر به یک متر می خوابند و تزریق می‌کنند، برخی اوقات هم از دیوار خانه‌های مردم بالا می‌روند!

اما وقتی به سراغ آن‌ها که  می‌رویم به طور علنی از کار خود می‌گویند، به یکی از آن‌ها می‌گویم شما اینجا چیکار می‌کنید که با صراحت می‌گوید: آمدم جنس بگیرم و بروم!

دیگری می‌گوید: وقتی در پارک می‌نشینیم مامور به ما اعتراض می‌کند، سر کوچه هم نمی توانیم بنشینیم، واقعا نمی‌دانیم چیکار کنیم؟!

یکی از پیرمردهای محله که از قدیمی ها آنجا به شمار می رود، با گلایه از عدم توجه مسئولان به این محله می گوید: شهرداری وقتی به این محل می‌آید اهمیت نمی‌دهد، انگار انسانی در محله امامزاده حسن (ع) زندگی نمی‌کند!

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی