مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.


برخی از افراد با رشد دندان های دائمی متوجه تراکم و پری دندان های خود می شوند. این مشکل ظاهر و سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. پوسیدگی دندان می تواند حفظ سلامت دهان و دندان را دشوار کند. عدم مسواک زدن و نخ دندان کشیدن اغلب با دندان های بسته می تواند منجر به بیماری لثه و خونریزی در دهان شود. این ها تنها بخشی از مشکلات ناشی از شلوغی دندان ها هستند. چگونه از ظاهر و سلامت خود مراقبت می کنید؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا مشکل را بهتر بشناسید.

شلوغی دندان چیست؟

شلوغی دندان اصطلاح پزشکی برای موقعیت نامنظم دندان ها نسبت به یکدیگر است. در دندانپزشکی تخصصی به این مشکل مال اکلوژن می گویند. افراد مبتلا به این مشکل دندان های متراکمی دارند و زمانی که به دندان ها فشار وارد می شود، دندان ها نامرتب و کج می شوند. احتقان می تواند ارثی یا اکتسابی باشد.

جمعیت موروثی:

زمانی که علت ژنتیکی برای اندازه غیر طبیعی دندان ها و فک ها وجود داشته باشد، به آن ژنتیک می گویند. جالب است بدانید در برخی موارد پسر ممکن است دندان های بزرگ و آرواره های بزرگ داشته باشد و مادر دندان ها و فک های کوچک داشته باشد و مشکلی برای دندان های خود نداشته باشد.

ردپای به دست آمده:

با این نوع شلوغی، هیچ تناسبی بین قوس دندانی و اندازه دندان ها وجود ندارد، اما قوس دندانی به دلیل شرایط محیطی کوچکتر خواهد شد. دندان های کودک که باعث جلو رفتن دندان های آسیاب دائمی و کوتاه شدن قوس دندانی می شود.

ازدحام بیش از حد

با گفتن این مطلب، والدین بهتر می توانند درک کنند که حفظ دندان های کودک چقدر اهمیت دارد
 

مشکلات اصلی دندان مصنوعی چیست؟

لبخند باعث مشکلات زیبایی می شود

خشونت هنگام صحبت کردن

تجمع ذرات غذا

پلاک بین دندان ها

انحراف فک در برخی موارد

احتمال دندان درد افزایش می یابد

تورم لثه ها

درد هنگام جویدن

وجود دندان های دیگر در دهان

عدم دسترسی به قیف های مختلف برای نظافت و نظافت

چه عواملی بر رشد دندان های شلوغ تاثیر می گذارد؟

فک کوچک: گاهی اوقات دندان های بیمار به اندازه کافی بزرگ نیست و فک خیلی کوچک است یا به درستی رشد نمی کند.

دندان های بزرگ: گاهی اوقات فک بیمار طبیعی است اما دندان ها خیلی بزرگ هستند. با این حال، علت اصلی شلوغی دندان ها، کوچک بودن فک و قوس دندانی است

عادت های بد: عادات بدی مانند مکیدن انگشتان، زبان و ناخن ها منجر به نجس شدن دندان ها می شود.

تغذیه نامناسب: این می تواند منجر به رشد ناکافی صورت شود.

وجود دندان های اضافی: برخی افراد بیش از حد معمول دندان دارند، بنابراین داشتن دندان های اضافی باعث شلوغی می شود

دندان قروچه چگونه درمان می شود؟

درمان پوسیدگی دندان به عوامل زیادی بستگی دارد. این دلایل عبارتند از:

سن بیمار، شدت ناهماهنگی دندان ها، زاویه دندان های قدامی، ارتباط بین فک بالا و پایین، ضخامت لب ها، برجستگی بینی و وضعیت چانه همگی نقش دارند. معرفی در طرح های مهم درمان جمعیت. برخی از موارد را می توان بدون کشیدن دندان درمان کرد، اما در بیشتر موارد، به خصوص ازدحام ارثی، نیاز به کشیدن چندین دندان است.

درمان ارتودنسی برای مشکل شلوغی

برای درمان این نوع اختلالات و شلوغی دندان ابتدا باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. سپس با شناخت آنها، در صورت لزوم، پشت یا عقل را به دندانپزشک ببرید
 

 

نکته اصلی این است که کشیدن دندان بدون مشورت با متخصص ارتودنسی برای پیشرفت پزشکی مفید نیست. اگر کشیدن غیر ضروری باشد و به صورت خودکار انجام شود، تاثیر خوبی در درمان نخواهد داشت، زیرا دندان پر باید با دستگاه مناسب جایگزین شده و به روش صحیح قرار گیرد.

اگر دندان های بیشتری بدون مشورت پزشک کشیده شوند، تغییری ایجاد نمی شود، زیرا دندان ها متحرک هستند و متخصص ارتودنسی تعیین می کند که چه تعداد دندان و کجا باید از پشت دندان کشیده شود. در درمان ارتودنسی چند دندانی بین ۲ تا ۴ دندان کشیده می شود. این دندان ها به صورت متقارن تولید می شوند. اگر یک دندان از قوس بالایی دندان راست کشیده شود، سایر دندان ها از سمت چپ همان قوس کشیده می شوند.

برخورد با جمعیت با زبان مرکب یا ارتدکس

هنگامی که بیمار علاوه بر دندان های نامنظم و شلوغ، از ناهنجاری های فک نیز رنج می برد، پروتزهای کامپوزیت حتی برای بهبود و اصلاح موقت نیز موثر نیستند. علاوه بر این، ترکیب باعث اشتباه و اشتباه دندان ها می شود. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که ترکیب ممکن است انتخاب خوبی برای حل مسائل چگالی نباشد

مراجعه به سایت: https://realtimedentist.com/1400/02/بهترین-دندانپزشکان-در-تهران/


 

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی