مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.


قفل الکترونیکی برای ایجاد امنیت و آرامش در خانه یا محیط کار است و البته باید ویژگی های انواع قفل های الکترونیکی و همچنین قفل های موثر را دانست تا بتوان بهترین قفل الکترونیکی را با توجه به آن انتخاب کرد. با دیلاک همراه باشید.

قفل الکترونیکی چیست؟

قفل الکترونیکی درب یک روش جدید برای محافظت از فضای داخلی یا راهی برای جایگزینی کلیدها یا افزودن قابلیت های اضافی مانند باز کردن قفل از راه دور و غیره است. فروشندگان تجهیزات امنیتی قفل های الکترونیکی خودرو را نیز می سازند

در هر نوع قفلی از زبانه ای برای جلوگیری از باز شدن درب استفاده می شود و در هنگام قفل شدن درب، این زبانه ثابت می ماند و حرکت نمی کند و از ورود و خروج جلوگیری می کند. باز و بسته شدن قفل های مکانیکی قدیمی با کلید انجام می شود. اما قفل دیجیتالی نیازی به کلید فیزیکی ندارد و می توان قفل را با روش های مدرن دیگر باز و بسته کرد.

قفل کردن درب منزل یا فراموشی کلید این روزها شما را آزار نمی دهد زیرا به لطف انواع قفل های الکترونیکی موجود در بازار این مشکلات برطرف شده است. قفل الکترونیکی با برق کار می کند و حتی به سیستم کنترل دسترسی متصل است. یک نکته خوب و مهم این است که قفل های الکترونیکی معمولا با دستگیره های دیجیتال مناسب به فروش می رسند و قابل نصب بر روی انواع درب های چوبی و فلزی و حتی ظاهری زیبا هستند. .

مقایسه قفل های مکانیکی و الکترونیکی

قفل‌های سنتی از مکانیزم متفاوتی برای امنیت بیشتر استفاده می‌کردند و از قفل شدن قفل در جایی که از پین‌ها برای جلوگیری از چرخش سیلندر کلید استفاده می‌شد تا زمانی که کلید داخل قفل قرار می‌گرفت، جلوگیری می‌کرد. دو ردیف پین در داخل هر سیلندر قفل و یک ردیف در داخل بدنه قفل وجود دارد. هنگامی که کلید داخل سیلندر سوپاپ قرار می گیرد، لبه ناهموار کلید پین را حرکت می دهد و پین در موقعیت صحیح قرار می گیرد. هنگامی که کلید داخل سیلندر کلید قرار می گیرد، هر پین در سیلندر به اندازه صحیح حرکت می کند و پین را در پشت آن در بدنه کلید در موقعیت مناسب خود قرار می دهد. هنگامی که سوپاپ پین را حرکت می دهد، پین در بدنه از درپوش سوپاپ رانده می شود و به سیلندر اجازه حرکت می دهد و هنگامی که سیلندر حرکت می کند، قفل باز می شود.

اما قفل های الکترونیکی درب دارای بخشی به نام محرک هستند که پیچ یا سیلندر قفل را به موتور کوچکی که کاملاً داخل درب یا قفل است وصل می کند که به روش های مختلفی توسط کارت خوان الکترونیکی، صفحه کلید یا ریموت بی سیم فعال می شود سنسور کنترل در هر صورت، قفل الکترونیکی درب طوری پیکربندی شده است که محرک موتور را تنها پس از دریافت ورودی الکترونیکی مناسب حرکت دهد.

هر کدام از این قفل ها مزایا و معایبی دارند، مثلا قفل فلزی قفل مکانیکی مانند ریموت یا قفل الکترونیکی با قفل الکترونیکی آسیب نمی بیند، می توانید رمز یا هر چیز دیگری را تغییر دهید، اما مکانیکی که خیلی سخت نیست

مزایای قفل الکترونیکی

شما به کلید نیاز ندارید

با کلیدهای الکترونیکی دیگر نیازی به حمل کلید در خانه یا محل کار خود ندارید و می توانید با داشتن رمز کلید دیجیتال کار خود را آسان کنید.

درهای نشتی یا شکسته

اگر در خانه خود از قفل الکترونیکی استفاده می کنید، لازم نیست نگران چیزهای داخل خانه باشید، زیرا سارقان نمی توانند در برابر این قفل هایی که به طور خودکار قفل می شوند، کاری انجام دهند.

تعمیر و نگهداری کم

یکی از مزایای کلیدی این قفل های الکترونیکی این است که آنها باتری را می توان برای چندین سال استفاده کرد. و در صورت نصب صحیح نیازی به تعمیر ندارد مگر اینکه کاربر به اشتباه از آن استفاده کند
 

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی