مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

مزایا و معایب پرداخت با ارز دیجیتال چیست؟

پنجشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷ ق.ظ


در مقالات قبلی به درگاه های پرداخت ارز دیجیتال پرداخته ایم. ارزهای رمزنگاری شده در درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال معامله و منتقل می‌شوند. اما این روش و به طور کلی پرداخت با ارز دیجیتال دارای مزایا و معایبی است که در این مقاله آکادمی بیت پین به آنها خواهیم پرداخت.

با توجه به اینکه در سال های آینده ارزهای دیجیتال وارد زندگی روزمره ما خواهند شد، لازم است مزایا و معایب پرداخت با ارزهای دیجیتال را بشناسیم. پس اگر شما هم می خواهید با مزایا و معایب پرداخت با ارزهای دیجیتال آشنا شوید، با ما همراه باشید.

رمزارز یا ارز دیجیتال چیست؟

قبل از پرداختن به مزایا و معایب پرداخت با ارز دیجیتال، بهتر است بدانید که ارز دیجیتال چیست.

ارز دیجیتال که در ایران به آن کریپتوکارنسی نیز گفته می شود، نوعی ارز تجاری است. توسط هیچ دولتی اداره نمی شود. در واقع ارزهای دیجیتال بسیار امن هستند اما توسط هیچ دولتی کنترل نمی شوند. همه ارزهای دیجیتال روی بلاک چین ذخیره می شوند و این توزیع بلاک چین یکی از ویژگی های امنیتی مهم ارز دیجیتال است. هرگونه تراکنش کامل شده در ارزهای دیجیتال را نمی توان به تاخیر انداخت.

یکی از مهمترین جنبه های استفاده از ارز دیجیتال، سرمایه گذاری در آن است. حتما شنیده اید که افراد زیادی خرید بیت کوین یا اتریوم را برای سرمایه گذاری توصیه می کنند. اما جدای از سرمایه گذاری، می توانید از ارز دیجیتال برای خرید کالاها و نیازها و خدمات خاص استفاده کنید. اما خرید و پرداخت با ارز دیجیتال هم معایب و هم مزایا دارد.

مزایای پرداخت با ارز دیجیتال

مالیات کم

به طور کلی، پرداخت با ارزهای دیجیتال ارزان تر از پرداخت با پول فیات است. به عنوان مثال، PayPal 4٪ کارمزد تراکنش را دریافت می کند. اما هنگام پرداخت با ارزهای دیجیتال، برخلاف تراکنش های سنتی و مرسوم، نیازی به پرداخت هزینه و هزینه های غیرقابل اجتناب زیادی نیست.

به طور معمول، پرداخت با ارز دیجیتال 1٪ به عنوان کارمزد شبکه دریافت می شود که بسیار کمتر از پرداخت های سنتی است.

سان مرز

در حال حاضر یکی از موانع کسب و کار برای تجار پرداخت و دریافت پول است. به خصوص در کشورهایی که تراکنش های رسمی بین المللی وجود ندارد و بانک های بین المللی در آن کشور شعبه ندارند، این مشکل صدها بار خود را نشان می دهد. اما خوشبختانه در ارزهای دیجیتال محدودیتی وجود ندارد و این ویژگی یکی از مهمترین مزیت های پرداخت ارز دیجیتال است. با ارزهای دیجیتال، می توانید مشتریانی را از سراسر جهان جذب کنید و با آنها تجارت کنید. جذب مشتریان جدید مزیت بزرگ کار با ارزهای دیجیتال است.

تجربه کاربری خوب

دسترسی به پرداخت های آنلاین راحتی زیادی را برای همه مشاغل ایجاد کرده است. به لطف پرداخت آنلاین، ارتباط بین شرکت و مشتری بسیار آسان شده است. اما فرض کنید مشتری شما در یک کشور اروپایی زندگی می کند و شما می خواهید محصول یا خدمات خاصی را به آن شخص بفروشید، اما به طور سنتی امکان دسترسی و ارائه یک درگاه پرداخت آنلاین از طریق ارزهای فیات وجود ندارد.

این روش با ارزهای دیجیتال بسیار آسان است و بالعکس، اگر می خواهید محصولی از آمریکا یا کانادا بخرید، در صورت وجود درگاه پرداخت ارز دیجیتال، دیگر نیازی به تبدیل ریال به دلار یا سایر ارزهای فیات ندارید و شما به راحتی می توانید محصول یا خدمات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

از سوی دیگر، در حال حاضر، به ویژه پس از اپیدمی کرونا، کار از راه دور در بین سازمان‌ها پذیرفته شده است و بسیاری از شرکت‌ها به کشوری که در آن مستقر هستند محدود نمی‌شوند و کارمندانی را از کشورهای مختلف انتخاب می‌کنند. همچنین برخی از پروژه ها به افرادی داده می شود که به عنوان فریلنسر در کشور دیگری کار می کنند. با توجه به مزیت های ارزهای دیجیتال، به نظر می رسد بهترین راه برای پرداخت دستمزد بین کشورها از طریق ارز دیجیتال باشد.

عموماً درگاه‌های پرداخت ارز دیجیتال خدمات ویژه‌ای را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند که درگاه پرداخت را انعطاف‌پذیرتر می‌کند و همچنین تجربه بهتری را برای مشتریان فراهم می‌کند.

امنیت پرداخت

کیف پول ارزهای دیجیتال و سیستم بلاک چین به طور کلی فرصتی را برای همه کاربران فراهم کرده است تا تراکنش های خود را به شیوه ای امن انجام دهند. در بلاک چین اطلاعات افراد توزیع می شود که احتمال سرقت اطلاعات را تا حد زیادی کاهش می دهد.

سرعت پرداخت

یکی دیگر از مزایای پرداخت با خرید ارز دیجیتال، سرعت انجام معاملات با این روش است. با توجه به سرعت بالای فناوری بلاک چین، پرداخت از طریق ارز دیجیتال بسیار سریعتر از سایر انواع پرداخت است. اگر می خواهید تراکنش های خود را با سرعت بالا، یعنی در چند ثانیه و با کارمزد کم انجام دهید، پرداخت از طریق ارز دیجیتال اولین انتخاب شما خواهد بود.

معایب پرداخت با ارز دیجیتال

خطر بزرگ

اکثر ارزهای دیجیتال بی ثبات هستند و تحت تاثیر نوسانات بازار هستند، بنابراین ممکن است برای مشاغل کوچک یا افرادی که نمی توانند وضعیت ارز دیجیتال را به درستی تجزیه و تحلیل کنند، سرمایه گذاری یا مالکیت درگاه پرداخت ارز دیجیتال مناسب نباشد. چرا که دارایی افراد در این کسب و کارها از نظر ارز دیجیتال است و اگر تغییراتی در سیستم اقتصاد جهانی ایجاد شود، این ارز نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین ریسک ارز دیجیتال یکی از معایب پرداخت با ارز دیجیتال است.

یک مالیات

اگر بخواهیم در مورد مزایا و معایب پرداخت با ارز دیجیتال صحبت کنیم، یکی از اصلی ترین مواردی که باید در نظر گرفت، نکات قانونی است.

اگر دولت استفاده از درگاه های پرداخت ارز دیجیتال را تایید کند، در صورت از دست دادن ارز دیجیتال یا کاهش ارزش آن، مشمول مالیات می شوید و این یکی از نقاط ضعف پرداخت ارز دیجیتال است.

به طور کلی مورد تایید نیست

اگرچه بسیاری از تجار از  صرافی بیت ارز دیجیتال برای پرداخت تراکنش ها استفاده می کنند، اما هنوز نمی توان به کلیت پرداخت با ارز دیجیتال اشاره کرد. علاوه بر این، بسیاری از مردم نمی توانند به پرداخت های ارز دیجیتال اعتماد کنند، که شاید بزرگترین نقطه ضعف پرداخت با ارز دیجیتال در حال حاضر باشد.

مزایا و معایب استفاده از درگاه های پرداخت دیجیتال

از مزایای استفاده از درگاه های پرداخت در ارز دیجیتال می توان به تسویه فوری تراکنش ها و هزینه های پایین تراکنش اشاره کرد. علاوه بر این، تنها یک واسطه یعنی پردازشگر پرداخت ارز دیجیتال در این فرآیند دخیل است و این امر تجربه کاربری استفاده از درگاه های پرداخت ارز دیجیتال را افزایش می دهد.

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی