مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

ورق فولادی 316 چه کاربردهایی دارد؟

شنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۰۱:۰۸ ب.ظ


فولاد ضد زنگ یا فولاد به دلیل خواص مکانیکی و فیزیکی یکی از پرمصرف ترین محصولاتی است که در صنایع مختلف قابل استفاده است. در این مقاله می خواهیم در مورد استفاده از ورق استیل 316 صحبت کنیم، اگر می خواهید چیزی در مورد آن بدانید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است که با توجه به ورق استیل 316 و انواع کاربرد آن، قیمت ورق استیل تغییر می کند، بهتر است در هنگام خرید با توجه به نیاز پروژه انتخاب و تهیه شود.

آشنایی با ورق فولادی 316

پس ازورق استیل 304، رایج ترین و رایج ترین ورق فولادی ضد زنگ، ورق فولادی 316 است. میزان کپک موجود در این محصول بین آنها تفاوت ایجاد کرد. مقدار مولیبدن موجود در این محصول باعث افزایش مقاومت به خوردگی می شود. این خوردگی ها می توانند در اثر ترک یا سوراخ در محیط های حاوی کلر ایجاد شوند.

محتوای اجزایورق استیل 316  18-8٪ آلیاژهای کروم نیکل است. استحکام و حفظ خواص مکانیکی در دماهای بالا به دلیل مولیبدن بودن این محصول است که باعث مقاومت بیشتر آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی می شود.

این نوع ورق فولادی به دلیل نداشتن خاصیت مغناطیسی، «فولاد نچسب» نامیده می شود. این محصول در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به قیمت آن از ارزش بالایی برخوردار است.

ویژگی های ورق فولادی 316

قبل از اینکه در مورد کاربردهای ورق فولادی 316 صحبت کنیم؛ بهتر است ویژگی های این محصول را بدانید. این محصول دارای ویژگی های برجسته ای نسبت به سایر ورق ها می باشد. و طرفداران زیادی پیدا کند در ادامه در مورد ویژگی های این محصول صحبت خواهیم کرد.

قدرت جوشکاری بالا

این محصول دارای راندمان جوش بالایی می باشد که برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی آن، عملیات جوش دو بار انجام می شود. این امر از پوسیدگی بسیار خوب آنها جلوگیری می کند.

مقاومت در برابر دمای بالا

ورق فولادی 316 دارای مقاومت دمایی بالا نزدیک به 925 درجه سانتیگراد می باشد.

مقاومت در برابر خوردگی

اصل عملکرد فولاد ضد زنگ مقاومت آن در برابر خوردگی است که با افزایش دما افزایش می یابد. در مقابل، آنها در برابر محیط های شیمیایی مانند صنایع عکاسی و نساجی مقاوم هستند.

مقاومت در برابر زنگ زدگی

مقاومت قابل قبول در محیط های حاوی کلرید، اسید سولفوریک، هیدرولیک و غیره. این قطعات را از زنگ زدگی محافظت کنید.

از ورق 316 استفاده کنید.

ورق استنلس استیل 316 به عنوان گرید دریایی در استانداردهای موجود برای محصولات فولادی شناخته می شود. دلیل این نام گذاری این است که از ورق فولادی 316 در محیط های پر شور مانند مناطق ساحلی استفاده می شود. در بیشتر مناطق با آب و هوای گرم، خورده و قهوه ای می شود.

یکی از کاربردهای ورق فولاد 316 در ساخت و تعمیر قطعات و تجهیزات صنایع مختلف از جمله نساجی، نفت و پالایشگاه است. علاوه بر این به دلیل ضد اسیدی بودن، مقاومت و مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد. به دلیل غیر متحرک بودن در تولید و ساخت تجهیزات پزشکی و جراحی نیز کاربرد دارد.

ورق فولادی 316 مهفا به دلیل استفاده از نیکل و کروم برای ایجاد خاصیت ضد خوردگی قادر به تحمل دمای بالا می باشد. علاوه بر این، به دلیل مقاومت در برابر اسیدها، کلریدها و بازها، بیشترین کاربرد را در تولید مواد غذایی دارد. در عین حال، انواع دیگر ورق های فولادی زمانی که در چنین محیطی قرار می گیرند، مستعد سوراخ شدن و خوردگی هستند.

ورق های فولادی 316 یکی از پرکاربردترین فولادها هستند و معمولاً در بسیاری از صنایع به عنوان ورق استنلس استیل استفاده می شوند. این محصول به دلیل مقاومت و استحکام بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات دارد. نظر شما در این زمینه چیست؟ اگر تجربه خرید این محصول را دارید و تاکنون از آن استفاده کرده اید، لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید تا بخوانیم.

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی