مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

چرا تحصیل در ترکیه را انتخاب کنید؟

چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۹:۵۲ ق.ظ


ترکیه محیط و تجربه ای امن را برای دانش آموزان فراهم می کند. چه اصالتا ترکی داشته باشید چه نباشید. تحصیل در هر کشوری مزایا و معایبی دارد. اما ترکیه با ایجاد شرایط مناسب، مزیت های تحصیل در این کشور را آشکارتر کرده و تصمیم گیری برای تحصیل در ترکیه را برای افراد آسانتر کرده است. ایمنی و مقرون به صرفه بودن دو عامل مهم در انتخاب مقصد برای مهاجرت تحصیلی است.

Türkiye این را می داند و محیطی آرام، هیجان انگیز و مفرح را برای زندگی دانشجویی فراهم می کند. اگر از ترجیحات شخصی، تحصیلی و فرهنگی خود آگاه باشید، می توانید تصمیمات بهتری بگیرید. اما دانستن مزایای تحصیل در ترکیه نیز می تواند به شما در تصمیم گیری برای تحصیل در ترکیه کمک کند.

مزایای تحصیل در ترکیه

زندگی و تحصیل در ترکیه مزایای زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

دسترسی به آموزش عالی با کیفیت: ترکیه از نظر دسترسی به آموزش عالی و دانشگاهی با نرخ ثبت نام 94.2 درصد در رتبه دوم جهان قرار دارد. علاوه بر این، روند آموزشی و سیستم بر اساس استانداردهای اروپایی تنظیم شده است و مدرک شما در سراسر اروپا به رسمیت شناخته می شود.

تنوع دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی: ترکیه با 208 دانشگاه و بیش از 8 میلیون دانشمند، بیشترین تعداد دانشمندان را در منطقه دارد. علاوه بر این، بیش از 45000 رشته و رشته در این دانشگاه ها وجود دارد. با این تنوع به راحتی می توانید دانشگاه و رشته مناسب را پیدا کنید.

شرایط زندگی ارزان و مقرون به صرفه: هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با بسیاری از کشورها ارزان است و می توانید نیازهای خود مانند مسکن ارزان، غذا و سرگرمی را برآورده کنید. همچنین می توانید از خوابگاه استفاده کنید یا خانه ای برای اجاره با قیمت پایین پیدا کنید. همچنین، به عنوان یک دانشجو در اکثر خریدهای خود تخفیف دریافت می کنید.

دانشجو دوستانه: هر شهر در ترکیه حداقل یک دانشگاه دارد، به این معنی که ترکیه یک کشور دانشجویی است. تفاوت های فرهنگی و جغرافیایی به حداقل می رسد زیرا دانشگاه های مختلف دارای باشگاه های اجتماعی، تیم های ورزشی و فعالیت های فرهنگی هستند. در واقع فعال ترین نقاط شهرها مناطق دانشجویی هستند.

زیبایی طبیعی: صرف نظر از تحصیلات یا تحصیلات عالی، ترکیه به دلیل زیبایی طبیعی و مناظر زیبای خود در سراسر جهان شناخته شده است. شما می توانید هر چهار فصل را در ترکیه بگذرانید. از شنا در آب های اطراف ترکیه تا اسکی کوهستانی در قلب ترکیه. در ترکیه می توانید ورزش های مختلفی را بیابید و از زیبایی های طبیعی بی شماری لذت ببرید.

میراث تاریخی و فرهنگی: ترکیه دارای گذشته تاریخی غنی است و میزبان تمدن های مختلف بوده است. به همین دلیل هزاران اثر تاریخی و فرهنگی وجود دارد که بسیاری از آنها به عنوان میراث فرهنگی یونسکو محافظت می شوند.

مهمان نوازی: مردم ترکیه بسیار صمیمی هستند و به عنوان یک دانشجو در صورت نیاز به کمک به شما کمک خواهند کرد. به هر حال مردم ترکیه برای جلب رضایت مهمانان خود از روش های مختلفی استفاده می کنند.

شرایط تحصیل در ترکیه

تحصیل در دانشگاه های ترکیه مانند هر کشور و دانشگاه دیگری شرایط خاصی دارد. به طور کلی این شرایط عبارتند از: شرایط سنی، وضعیت معدل، مهارت های زبانی، توانایی مالی، تحصیلات و .... بسته به اینکه برای چه مدرک یا رشته ای اقدام می کنید، شرایط تحصیل در ترکیه نیز متفاوت است. برای آشنایی باشرایط تحصیل در ترکیه با شرکت مهاجرتی در تماس باشید.

یعنی ابتدا باید دانشگاه، مدرک و رشته یا برنامه تحصیلی مورد نظر را انتخاب کنید و سپس با شرایط تحصیل در ترکیه آشنا شوید. بهتر است قبل از تحصیل در ترکیه با این اصطلاحات آشنا شوید و سعی کرده ایم در مورد هر قسمت بیشتر توضیح دهیم.

شرایط پیری

شرایط سنی برای تحصیل در ترکیه به سطح تحصیل شما بستگی دارد. شرایط مربوط به سن دانشجویان توسط دانشگاه ها منتشر می شود و هر دانشگاه قوانین خاص خود را دارد. بنابراین نمی توان برای مراحل مختلف به سن خاصی اشاره کرد. اما اگر می خواهید برای بورسیه اقدام کنید باید به سن توجه ویژه ای داشته باشید. حداکثر سن دانشجویان برای دریافت بورسیه تحصیلی باید مطابق لیست زیر باشد:

برای دریافت مدرک کاردانی و کارشناسی نباید بیش از 21 سال سن داشته باشید

برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد نباید بیش از 30 سال سن داشته باشید

برای دکترا باید حداقل 35 سال سن داشته باشید

همچنین سن داوطلبان آزمون نباید از 45 سال بیشتر باشد

وضعیت معدل

یکی از مهم ترین پیش نیازهای تحصیل در ترکیه، میانگین نمره دانش آموزان در کلاس های مختلف است. معدل یکی از عوامل موثر در اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه و یکی از مهم ترین عوامل مهاجرت به ترکیه برای تحصیل می باشد. هر چه معدل شما در مقایسه با سایر متقاضیان بالاتر باشد، اولویت شما بیشتر است.

میانگین حداقل نمره برای دریافت بورسیه تحصیلی در رشته های پزشکی، داروسازی و پرستاری 90 از 100 است که به معنای میانگین نمره 18 است.

مدرک تحصیلی (میانگین دیپلم): 70 از 100 یعنی 14 معدل

کارشناسی ارشد: 75 از 100 یعنی 15 متوسط

دوره دکتری: 75 از 100 میانگین 15 میانگین

مدارک مورد نیاز برای تحصیل  و مهاجرت به ترکیه

برای تحصیل در ترکیه به چندین مدرک نیاز دارید که باید قبل از تحصیل در ترکیه تهیه کنید. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه در هر مقطع متفاوت است و بسته به دانشگاه ممکن است کم و بیش باشد. به طور کلی اما در زیر می توانید مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ترکیه را مشاهده کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دبیرستان و کارشناسی:

فرم درخواست

دیپلم دبیرستان با ریز نمرات یا گواهی فارغ التحصیلی

نمرات و نتایج آزمون YOS و SAT

کپی پاسپورت و سوابق تحصیلی

نمره مهارت زبان (اگر مدرک زبان ندارید باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید و نمره کسب کنید)

قدرت اقتصادی

علاوه بر مدارک فوق برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به مدارک زیر نیز نیاز خواهید داشت:

لیسانس یا فوق لیسانس

رونوشت ها و نمرات ALES یا GRE/GMAT

انگیزه نامه و معرفی نامه به معلم

مدارک باید به زبان ترکی نوشته شوند

برای تحصیل در ترکیه می توانید از دانشگاه های مختلف بورسیه بگیرید. این مورد هم برای دانشگاه های دولتی و هم برای دانشگاه های خصوصی صدق می کند. برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه باید از مدارک زیر استفاده کرد:

مدارک هویتی مانند کارت شناسایی یا پاسپورت

یک عکس شخصی که سال گذشته گرفته شده است

نتایج آزمون ملی (در صورت وجود)

دیپلم یا گواهی فارغ التحصیلی

نتایج آزمون های بین المللی (GRE، GMAT، SAT یا سایرین) البته مورد نیاز همه دانشگاه ها نیست.

نتایج یا گواهینامه های آزمون زبان (زبان ها بسته به دانشگاه و برنامه درسی متفاوت است)

پروپوزال برای موضوع تحقیق و نمونه کتبی از تحقیقاتی که انجام داده اید (فقط دکترا)

مراحل و زمان درخواست برای دانشگاه های ترکیه

به طور کلی دو مهلت برای درخواست تحصیل در ترکیه وجود دارد. اگر مایل به درخواست در ترم پاییز هستید، باید درخواست و مدارک خود را تا پایان ماه می ارسال کنید. به عنوان مثال، شما می خواهید برای ویزای دانشجویی برای ترم پاییز 2024 اقدام کنید. در این صورت باید درخواست و مدارک را تا پایان ماه می 2024 تکمیل کنید. این مهلت برای ترم پاییز دسامبر است. بنابراین قبل از تحصیل در ترکیه به پذیرش دانشگاه ها و مهلت های درخواست توجه کنید.

فرآیند درخواست بدین صورت است که ابتدا دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب می کنید. سپس بسته به شرایط می توانید برای بورسیه تحصیلی اقدام کنید. برای دریافت بورسیه تحصیلی باید مدارک جداگانه ای ارائه دهید. اما اگر برای بورسیه تحصیلی اقدام نمی کنید باید مدارک لازم را تهیه کرده و برای ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کنید. البته بعد از تهیه مدارک باید برای برخی رشته ها و دانشگاه ها کنکور بدهید. اما به طور کلی روند پذیرش در دانشگاه های ترکیه به این صورت است. در ادامه جزئیات بیشتری در مورد این فرآیند ارائه خواهیم داد.

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی