مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

 

این بنا، روی کوهی (تپهای) در نزدیکی رودخانه زایندهرود قرار دارد که از فراز آن، اطراف را تا کیلومترها دورتر میتوان مشاهده کرد. در قسمت میانی این پل تاریخی، یک ساختمان شکیل به نام «بیگلر بیگی» با طاقهای بسیار زیبا و خیرهکننده واقع شده که به دستور شاه عباس برای او و خانواده صفوی در نظر گرفته شده بود تا برای تفریح و استراحت در آن اقامت داشته باشند. یکی دیگر از شاهکارهای معماری که از دوران صفویه به جا مانده، همین کاخ چهلستون است که به خاطر تزئینات و آینهکاریهای خیرهکننده و نقاشیهای زیبای خود شهرت زیادی دارد. شکل گیری این منطقه مانند بسیاری دیگر از محلههای معروف اصفهان بازمیگردد به دوران صفوی. بررسیهای باستانشناسی دکتر شیپمن در سال ۱۹۷۱ و نیز کاوشهای باستان شناختی میراث فرهنگی این ناحیه را نقطه عطف بین فلات مرکزی و جلگهٔ مرودشت و خوزستان مطرح مینماید هر چند نگارنده مدتها قبل از کاوشهای آقای دکتر جاوری در غرب اصفهان، شباهت بین سفالهای بدست آمده از سده و نیز آتشگاه را با سفالهای باباجان تپه در کتاب دیار کهن به اثبات رسانده و حتی نمونه سفالی مربوط به دورهٔ تمدن عیلام را که در عمق ۴ متری زمین در خانهٔ آقای علیزاده در خوزان به دست آمده بود را معرفی نمودم بنابراین باید پذیرفت که تحقیقات مؤسسه ایزمئو و نیز بررسیهای پروفسور هنینگ به همراه کاوشهای باستانشناسی اثبات میکند که از حدود هزارهٔ چهارم پیش از میلاد، دورههای پیش از تاریخ، عیلام میانه و عصر آهن (دوره ماد) در این محدوده قابل تشخیص است و میدانیم که آشوریها فلات مرکزی ایران را بارها مورد حمله قرار داده و ساکنین آریایی این ناحیه برای دفاع در مقابل آنان به ساختن دژ و نیز تونلهای مخفی اقدام میکردهاند.

معرفی 6 تا از بهترین رستوران های جلفا اصفهان + عکس و آدرس - سفرزون به همین خاطر زیر پایههای پل به عمق ۳۰ متر شمعکوبی شده است. بنا دارای پایههای بزرگ و خشتی است که از میانه تپه شروع میشود و بالای تپه به ستونهای محکم ختم میشود. ورودی شمال غربی دارای نمای ساده و بی پیرایه است که به یک دالان طویل گشـوده می شـود که این دالان به یکـی از رواق های اطراف صحن متصل می گردد. همینطور که سوار ماشین زمان کمی به جلو میآییم در دوره زندیه و افشاریه هم خیابان چهارباغ اصفهان کمابیش شکوه گذشته را داشت و پررونق و زیبا بود؛ تا اینکه در دوره قاجار همهچیز عوض شد و شاهان قاجار که احتمالا رابطه خوبی با حفظ آثار تاریخی و ماندگار کشور نداشتند چهارباغ را تا یک قدمی نابودی کامل پیش بردند. جلفا محله ای است بسیار قدیمی در شهر اصفهان که یکی از پرترددترین محله های شهر اصفهان محسوب میشود، در این مطلب میخواهیم کمی بیشتر با محله جلفا اصفهان آشنا شویم تا علاقه مندان به سفر به شهر اصفهان بتوانند با آشنایی کاملی از محله جلفا اصفهان از این محل دیدن کنند. تا به حال پیش آمده وقتی دلتان میگیرد و کلافه هستید، برای این که کمی آرام شوید و حال و هوایی عوض کنید، به خیابان بروید و در خیابانها و کوچهپسکوچهها قدم بزنید؟ خب حاضرید تا با هم جاذبه های گردشگری جلفا را مرور کنیم؟ امروزه به این مکان که در بردارنده محله زرتشتیان هم هست، جلفا نو میگویند. این باغ دارای مساحتی 2 هزار متر مربعی است. برای گردشگران داخلی 61 هزار و 500 تومان و برای گردشگران خارجی هم 140 هزار تومان. قیمت بلیط آکواریوم اصفهان : ۲۵ هزار تومان برای افراد بزرگسال و ۲۰ هزار تومان برای کودکان بالای دو سال تا قد ۱۲۰ سانتی متر. فاصله این بنای تاریخی تا سی و سه پل اصفهان ۱۲ کیلومتر می باشد.

و آتشگاه اصفهان هر سه این خصوصیات را دارد . از ویژگی های برجسته دیگر این قلعه می توان به شبکه تونل های زیرزمینی قابل تردد آن اشاره کرد. تاکسی های عمومی نیز هر چند که هزینه بیشتری دارند اما با استفاده از آن ها به راحتی می توان خود را به میدان نقش جهان رساند. در بین این مساجد مسجد اعظم جمکران بعد از حرم حضرت معصومه از اهمیت بیشتری برخوردار است. ادامه دارد و قلاع بیشتری می نویسم. به نمایش گذاشته می شوند . کانال سوئز را که پشت سر بگذارید، میتوانید از زیباییهای دریای سرخ لذت ببرید و سپس به سمت قاره جنوبگان تغییر مسیر دهید. افرادی میگن این دوتا مناره رو یک استاد و شاگرد ساختن، مناره سمت راست رو استاد و مناره سمت چپی رو شاگرد ساخته. شهرهای تاریخی بسیاری در کشور ما وجود دارد، اما اگر دوست دارید با سفر به یک شهر در حقیقت از نصف جهان بازدید کنید، گزینه بهتری بهغیراز اصفهان در اختیار شما قرار نخواهد گرفت. ما در ماه رمضان و پس از تاریک شدن هوا به این پل رفتیم. در هر گوشه و کنار خیابان چهارباغ عباسی و چهارباغهای بالا و پایین و همچنین اطراف این خیابانها، میتوانید تعداد زیادی کافه، رستورانهای ایرانی و فرنگی، فستفود و حتی ونکافههایی را ببینید که در حال سرو غذا، دسر و نوشیدنی به مشتریان خود هستند. در این خیابان چندین ونکافه هم به چشم میخورد که برای خیابانگردهایی که عاشق خاطرهسازی هستند، قهوه و دمنوش سرو میکنند. در گوشه و کنار چهارباغ گاهی اوقات گروههای موسیقی هم هستند که ساز میزنند و آواز میخوانند و حال خوش چهارباغ را برای مردم خوشتر میکنند. رقص آب و مردمی که به کنار پل می آیند و خوش می گذرانند و آواز می خوانند بسیار جذاب هستند.

دلیل نامگذاری این پل، به پل خواجو، نزدیکی آن به محله خواجو می باشد. با توجه به پیشینه تاریخی سی و سه پل، این پل در طول تاریخ مکانی برای تجمع شاعران و بزرگان و همچنین برگزاری رویدادها و اجتماعات مختلف از جمله برپایی جشن ها و مراسم های متعدد بوده است که برخی از آن ها به بخشی از آداب و رسوم قدیمی تبدیل شده اند. قطعا تجربه تماشای انواع پرندگان زیبا از جمله طاووس، طوطی، قرقاول و غیره از قاب تلویزیون یا در اینترنت و صفحات مختلف مجازی حس و حال خوبی دارد اما بدون شک احساسات غیر قابل وصف تماشای این پرندگان از نزدیک، زمین تا آسمان با قاب تلویزیون فرق دارد. تا آب به زایندهرود برنگردد، من هم به اصفهان برنمیگردم! جالب است بدانید که درحالحاضر باغ پرندگان اصفهان یکی از مهمترین مراکز تحقیقات و پژوهشهای علمی درباره زندگی پرندگان هم هست و تاکنون تحقیقات علمی زیادی با همکاری این مجموعه انجامشده است. این مجموعه شامل مسجد، حسینیه، امامزاده و یک حمام سنتی میشود. مجموعه آتشگاه، شامل اتاقها و ساختمانهایی بودهاست که در چهار جهت تپه قرار داشتهاست و تا زیر اتاق کوچک آتشگاه ادامه داشتهاند. در نتیجه احداث خیابان شاه سابق (امام خمینی) پیوستگی میان جداره و بدنه اصلی میدان از بین می رود و فضایی که تا بیش از این به وسیله طاق نماها به صورت متقارن و متعادل محصور گردیده بود به یکباره مقیاس انسانی خود را از دست می دهد. مهم ترین شاخصه ی این پل داشتن ۳۳ دهانه و انعکاس آن ها در آب زاینده رود است که منظره ای خیره کننده ایجاد می کند. در حقیقت میتوان گفت که این میدان به یکی از نمادهای مهم و قدیمی یزد تبدیل شده است و اهمیت تاریخی بسیاری برای مردم شهر دارد.

از جمله امکانات این هتل میتوان به رستورانهای ایرانی و ایتالیایی، کافیشاپ، استخر و سونا اشاره کرد. اگر به بازدید از این بخش بروید قطعا یکی از مواردی که توجه شما را به خود جلب می کند کتیبه هایی از دوره های مختلف تاریخ از جمله دوره صفوی است. از جمله این بخشها میتوان به ایوان مرمر، ساخت رواق با گچ و آجر، مرمت و همچنین اضافه شدن کتیبههای جدید و دو منار بر دو طرف سردر مدخل اشاره کرد. میتوان گفت نام اصفهان با اسم شاه عباس گره خورده است و شاه عباس بود که اصفهان را به یکی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل کرد. در بالای تپه بنایی گِرد ساخته شده که میتوان آنرا نقطه نهاییِ معماریِ این بنا معرفی کرد. از مهمترین تزیینات بنا میتوان به کاشیکاریهای گسترده هفترنگ اشاره کرد که در نماهای داخلی و خارجی بنا به ویژه در ایوانهای جنوبی و شرقی دیوارهای حیاط مدرسه و نمای حجرهها به صورت وسیع دیده میشود. در بالای تپه، سطحی وسیع بوجود آورده اند که از استحکامات و آثار موجود بر روی آن، تنها یک هشت ضلعی باقی مانده است. همانطور که گفتیم مسجد جامع اصفهان بسیار وسیع است و دارای بخش های مختلفی است: صحن اصلی مسجد که دارای ۴ ایوان در چهار طرف، غرفههای دوطبقه و دو حوض مربع شکل و چندضلعی است.

شبستان نیز مستطیل شکل است و دارای پنجره های شبکه دار و کاشی کاری های زیبا در قسمت بالا است. البته در سالهای اخیر میراث فرهنگی اصفهان دکه ای برای فروش بلیت به گردشگران در پایین کوه دایر کرده است و شهرداری اصفهان در اقدامی در خور تحسین پارکی زیبا در کنار آن ایجاد کرده است . در این بازار که بخشهایی از آن را بازسازی کردهاند، میتوانید شاهد انواع مغازه طلافروش، فرشفروشی، پارچهفروشی و البته شیرینیفروشی باشید. اول از همه باید نگاهی کلی به تاریخچه مسجد جامع یزد بیندازیم که بدانیم آجر به آجر این بنا دقیقا از چه داستانی سر برآورده است. پل شاه عباسى از آن جهت گویند که شاه عباس اول دستور بناى آن را داده است . قدمت این پل به دوران صفویان و زمان حکومت شاه عباس اول، یعنی زمانی که اصفهان پایتخت کشور بود، برمیگردد. در دورههای بعد، به این بنای نوظهور و کم نظیر، بخش دیگری به نام مسجد جامع نو افزوده شد و پس از گذر سالیان این دو بنا با هم یکی شدند و نام بنا به مسجد جامع یزد تغییر پیدا کرده است. اگر شما هم قصد دارید به این شهر زیبا و کهن سفر کنید می توانید به اجاره خانه در آتشگاه اصفهان فکر کنید. نام دیگر آن، آب انبار پنج بادگیری است که در ضلع شمالی میدان واقع شده و در دهه ۸۰ شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این بنای زیبا دارای سردر آجری، پنج بادگیر بلند هشت وجهی، راه پله سرباز و سرپوشیده، سقف ضربی و قوسی، مخزنی مدور و دو ورودی میباشد.

پل خواجو اصفهان، در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۱۱۱ ، به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پل خواجو از نوع پل سدی بوده و به عقیده برخی، نقطه اوج صنعت پل سازی در ایران به حساب می آید. مراسم خاج شویان: مراسم خاج شویان مراسمی است که مخصوص ارامنه شهر اصفهان بوده و در دوران صفویه برگزار می شده است. مجموعه آتشگاه اصفهان در طول تاریخ بعنوان یکی از جایگاههای آتش مقدس و در دوران های اخیر به دلیل موقعیت مذهبی و تفریحی همواره مورد توجه مردم اصفهان و اطراف بوده است . برخی از این مجموعه به عنوان یکی از « قصرهای شاهزادگان ساسانی » یاد کرده اند . مهمترین این کاشیکاریها زیر ایوان اصلی است که ۱۱۰ نام الهی با خط کوفی در آن حک شده است. در سرتاسر خیابان چهارباغ، مهمترین جاذبههای گردشگری اصفهان قرار دارد که بازدید از هر کدام سفری متفاوت به دل تاریخ است. چهارباغ نه فقط امروز، بلکه در گذشته هم محبوبترین و مهمترین محل تفریح اصفهانیهای عزیز بوده است. از لحاظ اینکه معبر مردم به جلفا بوده آن را پل جلف هم گفته اند. بعد از تهران، اصفهان بیشترین ورود گردشگر خارجی را دارد، و در ۱۸۰ رشته صنایع دستی هنرمند شناخته شده دارد. در قرن ششم که بخشی از ستونها و دهانه شبستان تخریب شد، ایوان شمالی به جای آن ساخته شد که به نام صفه درویش نیز شناخته می شود. کوه آتشگاه فعلی در سده مکانی مقدس و محل دفن طهمورث پیامبر بوده که در حدود سدهٔ ششم پیش از میلاد بنا بر گفتهٔ طبری زندگی میکردهاست. در حین بالا رفتن از کوه پله های بنا را مشاهده می کنید که در دل کوه کنده شده است.

همچنین، به این شیوه به عنوان سبک مغولی یا ایرانی-مغولی نیز اشاره میشود، که نمونههای مشابه آن در ساختمانهایی در هرات و بخارا نیز مشاهده میشود. همچنین، عکس آتشگاه اصفهان را میتوانید در سایت فانزی مشاهده کنید. همچنین شما می توانید نمادهایی از ورزش های باستانی را بر روی بدن این شیر ها مشاهده کنید. البته این فقط نمونه ای از ماهی هایی است که شما در آکواریوم های این مجموعه مشاهده می کنید. در این مجموعه یک غرفه عکاسی قرار دارد، که در آن می توانید عکس های یادگاری بگیرید. در این کتاب، بر کاربری مذهبی آتشگاه تأکید شده و با استناد به نتایج آزمایش سالیانی به روش کربن ۱۴، «آتشگاه» یک معبد ایلامی دانسته میشود که بعدها تبدیل به یک معبد مهری میگردد. جزیره بازی کودکان از پارک های اصفهان است که همه کودکان عاشق آن خواهند شد و برای خانوادهها نیز تبدیل به یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری اصفهان تبدیل خواهد شد. حالا برسیم به آدرس چهارباغ، خیابانی که این همه در وصفش گفتیم دقیقا کجاست؟ مسئله دیگر اینکه این محل دارای حصار و برج و بارو و خندق بوده که حالا از بین رفته است و اگر در بدو بنا هم این حصار را نداشته، به قطع در دوران های بعد بدان اضافه شده است. وصال ها و فراق هایی را هم دیده است.

با قدم زدن در این خیابان که چیزی بیشتر از یک خیابان معمولی است و رد تاریخ را روی خودش دارد، چنان آرامش و حال خوشی نصیبتان میشود که مانندش را با پیادهروی در هیچ خیابان دیگری نمیتوانید تجربه کنید. دیوارها رنگارنگ هستند و نقاشیهای چشمنوازی روی آنها نصب شده. بخش پژوهشی باغ پرندگان اصفهان با فعالیتهای علمی خود و تحقیق و پژوهش بر روی انواع پرندگان و زیستگاههای آنها وجود این باغ را میسر کرده است و باغ پرندگان اصفهان وجود خود را مدیون تلاشهای این بخش باغ میباشد. از آنجایی که سی و سه پل روی رودخانه زاینده رود ساخته شده است، بهتر است زمانی برای بازدید آن روانه استان اصفهان شوید که این رودخانه پرآب، خروشان و باشکوه باشد. درصورتیکه به اصفهان سفر کردید، حتما بازدید از این پل تاریخی را در برنامه خود قرار دهید و از تجربههای خودتان برای ما بنویسید. اجاره آپارتمان در نزدیکی بناهای تاریخی به ما این اجازه را می دهد که از تمامی ساعات سفر بهترین استفاده را داشته باشیم. پیشنهاد ویژه ما هم شبگردی در پل خواجو است که لبریز است از آوازهای عاشقانه پیر و جوان. در روزهای عید نوروز هم این پل را آذین میبستند و چراغانی میکردند. همچنین در ایام سیزن، مثل عید نوروز و سه ماه تابستان نیز این آکواریوم بسیار شلوغ خواهد بود و ممکن است برای خرید بلیت مجبور شوید در صفهای طولانی باستید. کیاردشیر در شهر اصفهان، به یک روز سه آتشکده بنیاد گذاشت. ساعات بازدید: در تمام روز میتوانید از این مجموعه دیدن کنید. مجموعه میدان متشکل از بازار، تکیه، مسجد و دو آب انبار است که تقریباً در مرکز بافت قدیمی شهر واقع شده و یکی از نقاط پر اهمیت یزد محسوب میشود.

قدمت این مجموعه را به « طهمورث پیشدادی » نسبت میدهند و بنابر احتمال بسیار قوی به دوره اشکانیان و ساسانیان میرسد . در ضمن این رستوران به بیرون بر نیز مجهز است. کنار آن، رستوران و مغازههای متنوعی برای خدمترسانی به بازدیدکنندگان قرار دارد. ۱. رستوران نقش جهان اصفهان: رستوران نقش جهان رستورانی سنتی در میدان نقش جهان، جنب مسجد شیخ لطف الله، سرای هنرمندان اسپادانا است. این مسجد شامل بخش های مختلفی هست که شامل ایوان اصلی، چند شبستان، کریاس، قنات، چاه آب، کتابخانه و گنبدخانه می باشد. در میان هریک از دو ضلع شرقی و غربی پل ساختمانی بنا شده که شامل چند اتاق مزین به نقاشی است. در گوشه های ضلع شرقی پل خواجو، دو شیر سنگی وجود دارد که ظاهرا، نماد سپاهیان بختیاری و محافظ اصفهان در عصر صفویه هستند. بدون سر و صدا و مزاحمت ماشینها، در سکوت و آرامش، میتوانید در چهارباغ عباسی که در دو طرفش درختان قد برافراشتهاند، قدم بزنید. ضمن این که اتفاقا چهارباغ به خاطر درختهای زیادش، خنکتر از جاهای دیگر است و با رفتن به چهارباغ میتوانید زیر سایه درختان بنشینید و هوایی تازه کنید. باغ چهلستون که کاخ درون آن قرار گرفته، یکی از منحصربهفردترین و خاصترین باغهای ایرانی با درختان بلند و انبوه است و جزو میراث جهانی یونسکو محسوب میشود. در این روش درون باغ یک مسیر اصلی میساختند که با گذرگاهها و مسیرهای فرعی به چهار قسمت تقسیم میشد. در دو جانب شبستان مسجد که خود محراب و منبری رفیع در آن قرار دارد، دو شبستان زمستانی مستطیل شکل واقع است که هر یک به ۸ فضا با طاق قوسی روی ستونهای سنگی تقسیم میشود.

این مسجد دارای دو شبستان زمستانی و تابستانی می باشد. اما شما اگر به اصفهان بروید و زمانی که برف میبارد، چهارباغ سفیدپوش را ببینید، یکی از چشمنوازترین و زیباترین مناظر زمستانی عمرتان را خواهید دید. کمی بعدتر، «کلاوس شیپ مان» با حضور در آتشگاه، آن را از نزدیک مورد مطالعه قرار داده و گزارش خود را در کتابی دربارهٔ بناهای آتش ایران، به زبان آلمانی انتشار میدهد. بررسی های مختلفی هم توسط اوستاشناسانی همچون آندره گدار (سال ۱۹۳۸ میلادی)، ماکسیما سیرو (در اوایل دهه ۱۹۶۰ میلادی)، کلامی شیپ مان، رشید (موبد ایرانی تبار)، علیرضا جعفری زند (۱۳۸۱ خورشیدی) و میترا آزاد بر روی آتشگاه صورت گرفته است که همگی نشان از کاربردهای مهم این بنای خشتی عظیم در طی دوران های گذشته است. اگر هم از بالا به پل نگاه کنید، ساختارش مانند عقابی است که بال خود را باز کرده و در حال پرواز بر روی زاینده رود است. برخی هم از آن به عنوان یک « دژ نظامی » یاد کرده اند که این مورد استفاده بیشتر در دوران اسلامی بوده است . این اتاق دارای هشت گوشهاست و در هر گوشه یک پنجره هم رو به بیرون دارد. مدرسه چهارباغ که در گذشته به آن مدرسه مادر شاه هم میگفتند، از شاهکارهای معماری عصر صفوی است و کاشیکاریهای زیبایش هر چشمی را به خود خیره میکند. در فاصله چند قدمی از عمارت هشت بهشت به مدرسه چهارباغ میرسید که چنار بلند و قدیمیاش حسابی خودنمایی میکند. نظامی گنجوی در اسکندرنامه خود در مورد اسکندر و تاریخ کشورگشاییهای او و تونل مخفی و مخفیگاههای زمین سپاهان یاد میکند. مطلبی که در سالهای اخیر در مورد شیرهای سنگی پل خواجو به اشتباه رایج شدهاست، چنین است که این شیرها را به عنوان نمادی خاص یا نگهبانان پل، نگهبانان اصفهان یا زاینده رود از زمان صفویه میدانند؛ در حالیکه قدمت وجود شیرهای سنگی در اصفهان برابر آثار به جای مانده در اصفهان به ویژه در اماکن مذهبی و حتی برخی امامزادهها، علیرغم تخریب گسترده این آثار، در مواردی به دوران جهانشاه آق قویونلو و حتی برابر آثار و کتب منتشر شده از قبرستان قدیمی آب بخشان به سالهای قرون سوم ه.

هم چنین پارکینگ ارگ جهان نما هم برای پارک خودروهای شخصی شنا در نزدیکی این خانه خدمات ارائه می کند. تنها یک سیستم با نظام اقتصادی و سیاسی قوی می توانسته چنین کاری انجام دهد و ساختمانی با چنین عظمت، بنا نماید. این پل دارای یک پیادهروی روباز در بالا و یک پیادهروی مسقف در پایین میباشد. این پل دارای ۱۶ دریچه تخلیه آب بوده و در بدنه آن از شیارهایی استفاده شده و همچنین کشوهایی درآن قرارگرفته که میتوانند این دریچه ها را بالا و پایین ببرند. بسیاری از اهالی اصفهان که به خواندن آواز علاقه دارند به طبقه پایین پل رفته و به خواندن آواز مشغول میشوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قیمت خانهها و ساختمانهایی که منظرهای از سی و سه پل و زاینده رود دارند بسیار بالا بوده و جزو املاک بسیار لاکچری در شهر اصفهان محسوب میشوند. این پیادهروها ۹۹ طاقچه دارند که در گذشته روی هر کدام تابلوهای نقاشی بوده است. قدمزدن بر روی پل زیبای خواجو در فصل بهار و تابستان بسیار لذتبخش است، علیالخصوص اگر زایندهرود پُرآب باشد. یکی از جالبترین رازهای خواجو نیز در شمع های آن نهفته است. علاوه بر این کشف جدید تونل مربوط به دوران امپراتور هادریانوس در رم که از آن بعنوان کریدور ارتباطی آشپزخانه سلطنتی یاد میشود شباهت بسیاری به کارکرد تونل کهندژ بر اساس گفتهها و شنیدههای مردم بومی منطقه دارد. در حفاری های انجام شده هنگام ترمیم و بازسازی پل، سنگ قبرهای بسیار قدیمی به همراه تعداد زیادی تخته سنگهای حجاری شده با علایم عجیب کشف شده است. این مکان در فصل بهار و هنگام طغیان آب زاینده رود، منظره بسیار جالبی را به وجود می آورد، به گونه ای که باعث شده مردم در این مکان نشسته و به تماشای زیبایی های این مکان بپردازند. رنگ نارنجی لب های این ماهی باعث شده تا به آن ناسوی لب ماتیکی نیز بگویند.

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی