مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

10 کاربرد آهک در ساختمان چیست؟

جمعه, ۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۰۹:۲۸ ق.ظ


از کاربردهای آهک در ساخت و ساز می توان به گچ کاری و گچ کاری، بناهای باستانی، زیرسازی آسفالت، بنایی، تولید بتن، بتن، تولید سیمان، خاکریزی، تولید آجر و همچنین استفاده در بهبود آب شرب اشاره کرد. آهک یکی از مصالح ساختمانی پرمصرف برای ساخت و ساز است که بیش از 3 هزار سال قدمت دارد.

به دلیل ترکیبات آهک می تواند رطوبت بالا را جذب و جذب کند. آهک حاوی اکسیژن و کلسیم است. هنگام جوشاندن سنگ آهک، ماده سفید رنگی به نام آهک باقی می ماند.

در واقع آهک در دنیا کاربردهای مختلفی دارد که از آن جمله می توان به استفاده از چنین مصالحی در مناطق مختلف ساختمانی از جمله ساختمان ها، جاده ها و سدها اشاره کرد.

استفاده از آهک در ساختمان سازی

کاربردهای آهک در ساختمان سازی به شرح زیر است:

گچ کاری و گچ کاری

همسر عتیقه

زیرسازی آسفالت

سنگ تراشی

تولید بتن

این

تولید سیمان

حصار

تولید آجر

بهبود وضعیت آب آشامیدنی

در زیر به بررسی هر یک از موارد فوق می پردازیم. برای اطلاع از قیمت شفته آهک کرمان به کارخانه آهک مراجعه نمایید.

1. گچ بری و گچ بری

برای گچ و گچ نیاز شدیدی به آهک وجود دارد. با توجه به کاهش نفوذپذیری آهک و آب در ملات آهک می توان گفت که این امر امکان پرداخت را افزایش می دهد. آهک نقش مهمی در بسیاری از فرآیندهای گچ و گچ بازی می کند. البته اولین قدم برای شروع کار ساختمانی تهیه آهک است.

2. آثار باستانی

یکی از مهمترین دلایل مقاومت بناهای باستانی در سالهای اخیر استفاده از آهک است. ملات ماسه و سنگ آهک خاصیت ارتجاعی بالایی دارد، بنابراین مقاومت بالایی در برابر انقباض و انبساط دارد.

3. زیرسازی آسفالت

مهمترین کاربرد آهک پایه آسفالت می باشد که یکی از مهمترین نمونه های استفاده از مصالح ارزان قیمت بوده و فروش بالایی در مراکز مصالح ساختمانی اصفهان دارد.

خاک پایین رسی است و منجر به تشکیل خاک می شود. تنها راه حل این است که ضایعات را در قسمت مورد نیاز قرار دهید. به همین دلیل باید در لایه زیرین آب لیموترش بریزید سپس آبلیمو که سوراخ ایجاد می کند روی جاده آسیب دیده بریزید سپس مقدار آب را زیاد کنید روی آن چسب تشکیل می شود. سوراخ را با خاک پر کنید، سپس یک لایه چغندر اضافه کنید.

4. نامه

کاربرد دیگر آهک در ساختمان سازی است که به آن S lime می گویند. آهک هیدراته بسیار سخت است به همین دلیل کاربردهای ساختمانی زیادی دارد.

5. تولید بتن

مخلوط آهک با خاک باعث افزایش مقاومت خاک می شود. همچنین بتن هوادهی اتوکلاو شده با آهک از مصالح ساختمانی بسیار پرکاربرد است. بتن سبک هوادهی اتوکلاو شده به صورت بلوک یا سازه های بزرگ یا سنگ های عایق عرضه می شود. مصالح بتن و آهک هیدراته کاربردهای زیادی دارند.

6. این

Itong متعلق به دسته مواد شبکه های سیمانی مختلف است. حدود 80 درصد منافذ را هوا و 20 درصد را مواد سنگ سخت تشکیل می دهند. در واقع 20 درصد مواد سنگ شامل پودر سیلیس، پودر آهک است که همراه با سیمان و پودر آلومینیوم استفاده می شود. با ترکیب این مواد با هم این باعث شده است که مواد با کیفیت بالاتری تولید شود که بسیار مقاوم در برابر آتش است و به راحتی قابل نصب است.

7. تولید سیمان

خاک رس همراه با آهک سیمان را تشکیل می دهد. وقتی آهک گرم می شود، دی اکسید کربن آزاد می شود که باعث می شود آهک بسوزد و زنده شود.

سیمان پرتلند از 6 تا 20 درصد آهک استفاده می کند و این نوع سیمان نسبت به سیمان معمولی مزایای زیادی دارد. اولین مزیت این نوع سیمان کم بودن آب است. سیمان پرتلند معمولی بسیار منعطف و روان است و مقاومت دمایی خوبی دارد. سیمان پرتلند آهکی نسبت به سیمان های دیگر رنگ روشن تری دارد و سطحی صاف و یکنواخت دارد.

8. پر کردن

خاکریز مهمترین ماده ای است که در سدسازی بسیار کاربرد دارد. برای ایجاد تراکم پشت سد نیاز به خاکریز است که هزینه زیادی دارد. در صورتی که آهک آبکش استاندارد را با روش های خاص تهیه کند. در واقع می توان گفت این روش برای تراکم خاکریز بهترین است.

9. تولید آجر

استفاده از انواع آجر در ساختمان سازی بسیار گسترده است، فرآیند ساخت آجر ماسه سنگی با استفاده از مخلوط ماسه سیلیس و آهک تحت فشار انجام می شود که می تواند فشار تا 500 کیلوگرم سانتی متر مربع را تحمل کند.

از این نوع آجر برای کف ساختمان، پی و حتی پشت بام استفاده می شود. آجر سیلیکات در مقایسه با سایر انواع آجر مقاومت کمی دارد. در واقع از آجرهای سفالی قوی تر است.

10. بهبود شرایط آب آشامیدنی

یکی از راه های کاهش سختی آب افزودن آهک است. با رسوب از آب با استفاده از فسفات ها و ترکیبات نیتروژن حذف می شود. برای تنظیم pH فاضلاب های مختلف و لجن فاضلاب بسیار مفید است و در سرکوب آلودگی فلزات در آب بسیار موثر است.

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی