مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

بکاپ گیری سریع در کامپیوتر چگونه است؟

دوشنبه, ۱ آذر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۲ ب.ظ

بکاپ گیری سریع در کامپیوتر چگونه است؟

به فرآیند ذخیره کردن و کپی کردن اطلاعات از کامپیوتر ، موبایل و یا هر دستگاه دیگری بر روی هارد و حافظه دستگاه ذخیره شده در هارد اکسترنال یا سایر دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات  بکاپ گیری اطلاعات یا پشتیبانی اطلاعات گفته می‌شود اطلاعات می‌تواند شامل هر چیزی از جمله فیلم ها، عکس ها ، فایل ها، اهنگ ها و یا سایر  اطلاعات شخصی و سازمانی شما باشد. فرآیند بکاپ گیری باید به صورت منظم انجام شود چرا که گاهی  تعمیر هارد کامپیوتر و فناوری اطلاعات آن به سختی انجام می شود.

 چرا به تهیه بک آپ از اطلاعات خودنیاز داریم؟

 ممکن است به دلیل اتفاقات خاصی یا خواسته و  ناخواسته و یا به هر دلیل دیگری اطلاعات شما از بین ببرد و به پایگاه داده خسارات جبران‌ناپذیری وارد شود اگر شما یک بکاپ اطلاعاتی خوب داشته باشید اطلاعات شما در برابر خطر  محافظت می‌شوند و به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را بازیابی نمایید.

  روش های بکاپ اطلاعات چیست؟

 روش های مختلفی برای بکاپ گیری از اطلاعات وجود دارد؛  در ادامه برخی از ساده ترین و ارزان ترین روش های بکاپ گیری از اطلاعات را معرفی می کنیم و به نقاط ضعف و قوت هر یک از شیوه ها اشاره خواهیم کرد.

  • بکاپ گیری بر روی هارد اکسترنال یا دستگاه های ذخیره سازی دیگر

 اگر شما هارد اکسترنال  دارید به راحتی می توانید با استفاده از امکانات خود کامپیوتر از سیستم پشتیبانی بگیرید و  اطلاعات خود را ذخیره نمایید.  برای اینکار در ویندوز ۱۰ و ۸ می توان از بخش file history و در ویندوز ۷ از windows backup   استقاده نمایید. شما می توانید هارد را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و از سایر ابزارهای بکاپ‌گیری استفاده نمایید . همچنین می توانید حاد و به سیستم خود متصل نگهدارید تا خاموش شود و به صورت خودکار طبق برنامه از سیستم شما بکاپ گیری کند. از نقاط مثبت این روش بکاپ گیری ارزان و سریع بودن بکاپ گیری است و نقاط منفی می توان به این نکته اشاره نمود که اگر منزل شما دچار آتش سوزی شود ویا از منزل شما سرقت شود نسخه  پشتیبانی شما هم از بین می رود که این یک فاجعه بسیار بزرگ است.

https://www.rasadeghtesadi.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-65/21327-%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

  • بکاپ گیری با استفاده از سیر سرویس ذخیره سازی ابری

 در این روش به جای اینکه فایل خود را بر روی هارد  ذخیره کنید می توانید با استفاده از سرویس هایی مانند  Microsoft one drive , drop box Google drive     سرویس مشابه دیگری از اطلاعات خود پشتیبانی کنید. نقاط مثبت این روش این است که بکاپ گیری در این روش ساده، سریع و در بسیاری از اوقات رایگان است و چون اطلاعات شما روی اینترنت ذخیره شده امکان از بین رفتن آنها وجود ندارد.  و اما نقطه منفی این روش این است که برای بسیاری از سرویس های ذخیره سازی فقط چند گیگ حافظه را در اختیار کاربران قرار می دهند از این رو تنها زمانی مناسب است که حجم اطلاعات و داده هایی که شما قصد پشتیبانی از آنها را دارید کم باشد.

 و البته شما می توانید با صرف مقداری هزینه، حافظه ذخیره سازی خود را ارتقاء دهید.

  • بکاپ گرفتن در بستر اینترنت

 اگر می خواهید فایل های شما در امنیت کامل باشند سرویس‌های مانند backbkaze  توصیه می شود که شما می توانید داده های خود را آنجا کپی کنید. این سرویس، سرویس آنلاین بکاپی است که طرفدارن زیادی دارد.

 این سرویس در بک گراند سیستم شما اجرا می‌شود و  به طور خودکار داده های شما را در سرویس و ب خود ذخیره  می نماید. چنانچه شما فایل ها و اطلاعات خود را از دست بدهید به راحتی می توانید آنها را بازیابی کنید. و از دیگر نقاط مثبت این روش این است که اطلاعات شما در برابر هرگونه اتفاقاتی  مثل دزدی و آتش سوزی و خرابی  درایو  محفوظ هستند.  نقاط منفی این روش این است که باید برای آن  هزینه کنید و شما باید در مقایسه با سایر روش های بکاپ گیری وقت بیشتری را برای بکاپ گیری اختصاص دهید.

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی