مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

تصفیه فاضلاب بهداشتی

شنبه, ۵ آبان ۱۴۰۳، ۰۶:۵۲ ق.ظ


به طور کلی تصفیه فاضلاب عبارت است از حذف انواع ناخالصی ها از پساب یا پساب قبل از رسیدن به آب های زیرزمینی یا سفره های طبیعی مانند رودخانه ها، دریاچه ها، مصب ها و اقیانوس ها. از آنجایی که آب خالص در طبیعت (یعنی خارج از آزمایشگاه های شیمیایی) وجود ندارد، تفاوت بین آب خالص و آب آلوده به نوع و غلظت ناخالصی های موجود در آب و همچنین استفاده مورد نظر بستگی دارد.

به طور کلی گفته می شود که آب زمانی آلوده می شود که حاوی ناخالصی های کافی باشد که برای مصارف خاصی مانند نوشیدن، شنا یا ماهیگیری نامناسب باشد. اگرچه کیفیت آب تحت تأثیر شرایط طبیعی قرار می گیرد، اما واژه آلودگی به طور کلی به فعالیت های انسانی به عنوان منبع آلودگی اشاره دارد. بنابراین آلودگی آب عمدتاً ناشی از رهاسازی فاضلاب های آلوده به آب های سطحی یا زیرزمینی است و تصفیه فاضلاب یکی از عناصر اصلی کنترل آلودگی آب است.

پاکسازی فاضلاب محلات

فاضلاب بهداشتی – انسانی شامل فاضلاب خانگی از حمام، دوش، آشپزخانه، سینک ظرفشویی و دیگر زهکش ها می شود. در بسیاری از مناطق، فاضلاب حاوی فاضلاب صنایع و مشاغل است.

جداسازی و تخلیه فاضلاب خانگی به آب های خاکستری و سیاه در کشورهای توسعه یافته رایج است. آب خاکستری برای شستن لباس؛ آب تولید شده توسط فعالیت های خانگی مانند شستن ظروف و حمام کردن، استفاده آسان تر می شود. آب سیاه از توالت ها و سرویس های بهداشتی می آید و حاوی فضولات انسانی است.

تصفیه فاضلاب انسانی

تصفیه فاضلاب انسانی فرآیند مهمی است که به حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی منابع آب و حفظ سلامت عمومی کمک می کند. در این فرآیند فاضلاب های انسانی اعم از فاضلاب های خانگی، صنعتی و شهری از ناخالصی ها پاکسازی و تصفیه شده و با کیفیت بالاتری به محیط بازگردانده می شود. به عبارت دیگر، هدف از این فرآیند تبدیل آب کثیف به آب تمیز و دوستدار محیط زیست است.
پکیج تصفیه فاضلاب صنایع لبنی را از ارگان گستر تهیه کنید.
تصفیه فاضلاب در 3 مرحله انجام می شود:

تصفیه اولیه (حذف مواد جامد)، تصفیه ثانویه (تجزیه باکتری) و تصفیه اضافی (فیلتراسیون).

تصفیه اولیه فاضلاب انسانی- بهداشتی

در تصفیه اولیه، فاضلاب در حوضچه ای ذخیره می شود که در آن مواد جامد (لجن) در پایین ته نشین می شوند و روغن و مواد سبک تر به سمت بالا بالا می روند. سپس این لایه ها برداشته شده و مایع باقی مانده را می توان برای تصفیه ثانویه فرستاد. لجن فاضلاب در یک فرآیند جداگانه به نام هضم لجن تصفیه می شود.

تصفیه فاضلاب ثانویه

مواد آلی محلول و معلق در فاضلاب از طریق تصفیه ثانویه حذف می شوند که اغلب با استفاده از میکروارگانیسم ها در یک محیط کنترل شده انجام می شود. در اکثر سیستم های تصفیه ثانویه، از باکتری های هوازی استفاده می شود که اجزای آلی (قند، چربی و غیره) فاضلاب را مصرف می کنند.

در برخی موارد از سیستم‌های فیلم ثابت استفاده می‌شود که فیلتر مکانی برای رشد باکتری‌ها دارد و آب از آن‌ها عبور می‌کند. سیستم‌های رشد معلق از لجن فعال استفاده می‌کنند که در آن باکتری‌ها نقش مستقیمی در تجزیه فاضلاب مخلوط دارند. اکسیژن برای رشد باکتری ها ضروری است و برای کم آبی با هوا مخلوط می شود

درمان بیشتر پسماندهای بهداشتی-انسانی

تصفیه اخیر، که گاهی اوقات به عنوان "تصفیه فاضلاب" نامیده می شود، برای تمیز نگه داشتن فاضلاب هنگام رها شدن در محیط استفاده می شود.

برای گندزدایی بیشتر فاضلاب علاوه بر تصفیه اولیه و ثانویه می توان از چندین روش استفاده کرد. یک فیلتر شنی که آب را از فیلتر شنی عبور می دهد، می تواند برای حذف ذرات معلق باقی مانده استفاده شود.

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی