مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

سمعک چیست؟

دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳، ۰۶:۳۴ ب.ظ


سمعک در واقع یک وسیله الکترونیکی کوچک است که در پشت یا داخل گوش خود قرار می دهید. این دستگاه صداهای خاصی را تقویت می کند تا فرد مبتلا به کم شنوایی بتواند بشنود، ارتباط برقرار کند و به طور موثرتری در فعالیت های روزانه شرکت کند. سمعک می تواند به افرادی که مشکلات شنوایی دارند کمک کند هم در محیط های آرام و هم در محیط های پر سر و صدا بهتر بشنوند. تنها از هر پنج نفری که از سمعک استفاده می کنند، یک نفر از قابلیت های سمعک بهره می برد.

هر سمعک دارای سه بخش اساسی است. میکروفون، آمپلی فایر و بلندگو. سمعک صداها را از طریق میکروفون دریافت می کند و سپس این امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده و به تقویت کننده می فرستد. یک تقویت کننده صدا قدرت این سیگنال ها را افزایش می دهد و سپس آنها را از طریق یک بلندگو به گوش منتقل می کند. برای سمعک در شمال تهران با ماتماس بگیرید. 
سمعک چگونه می تواند کمک کند؟

سمعک ها به ویژه در بهبود مهارت های شنیداری و درک گفتار افراد مبتلا به کم شنوایی به دلیل آسیب به سلول های حسی کوچک به نام سلول های مویی در گوش داخلی مفید هستند. این بیماری کم شنوایی کم شنوایی حسی عصبی نامیده می شود. این آسیب می تواند در نتیجه بیماری، پیری یا آسیب ناشی از صدا یا مواد مخدر رخ دهد.

سمعک ارتعاشات صوتی ورودی به گوش را تقویت می کند. سلول‌های موی باقی‌مانده ارتعاشات قوی‌تری را شناسایی کرده و آنها را به سیگنال‌های عصبی تبدیل می‌کنند که به مغز ارسال می‌شوند. هرچه فرد ریزش مو بیشتری را تجربه کند، سمعک برای ایجاد تغییرات لازم به قدرت بیشتری نیاز دارد. با این حال، محدودیت های عملکردی برای میزان تقویت و قدرت سمعک وجود دارد. علاوه بر این، اگر گوش داخلی به شدت آسیب دیده باشد، نمی تواند حتی ارتعاشات بزرگ را به سیگنال های عصبی تبدیل کند. در چنین مواردی سمعک ها تاثیر کمتری دارند. برای تعمیر سمعک به نمایندگی سمعک در شمال تهران مراجعه نمایید.

چگونه بفهمم که به سمعک نیاز دارم؟

اگر فکر می کنید کم شنوایی دارید و می توانید از سمعک بهره مند شوید، با پزشک خود صحبت کنید تا شما را به شنوایی شناس معرفی کند. متخصص گوش و حلق و بینی پزشکی است که در بیماری های گوش، حلق و بینی تخصص دارد و علل کم شنوایی شما را بررسی می کند. شنوایی شناس یک متخصص شنوایی است که کم شنوایی را تشخیص می دهد و نوع و درجه کم شنوایی را از طریق آزمایش شنوایی تعیین می کند. برای گرفتن نوار گوش در مرکز تهران کلیک کنید. 

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی