مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

مونولون دیزل کاسانی

پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۳۹ ق.ظ


دیزل ژنراتور وسیله ای است که بیشتر شما نام آن را شنیده اید یا از آن استفاده کرده اید. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت دیزل ژنراتور به حدی است که در صورت نبود آن مشکلات زیادی در شهرهای بزرگ به وجود می آید. دیزل ژنراتور در ایران نیز کاربرد فراوانی دارد و به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی به شمار می رود.

ژنراتور دیزلی

مجموعه دیزل ژنراتور; مجموعه دیزل ژنراتور که به عنوان مجموعه دیزل ژنراتور یا موتور الکتریکی نیز شناخته می شود، وسیله ای است که برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می شود و ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی است. این دستگاه می تواند با استفاده از سوخت دیزل حرکت چرخشی ایجاد کرده و سوخت دیزل را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. به همین دلیل این دستگاه در مواقعی که برق در شهر قطع نمی‌شود یا در کل کشور قطع می‌شود، به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین نه قطعی برق وجود دارد و نه قطعی کسب و کار وجود ندارد.


انواع دیزل ژنراتور چیست؟

3 نوع موتور دیزلی یا موتور الکتریکی وجود دارد که می توان آنها را به شرح زیر نام برد:

دیزل ژنراتور آماده بهره برداری است

دیزل ژنراتورهای آماده به کار که به دیزل ژنراتورهای اضطراری نیز معروف هستند در فضاهای مختلف به عنوان منبع برق اضافی در مواقع قطع برق سراسری، طوفان و سایر حوادث استفاده می شود. در کشور ما در بسیاری از نقاط از این نوع دیزل ژنراتور استفاده می شود تا در این شرایط دسترسی به برق قطع نشود. زیرا قطع برق در برخی مکان ها مانند بیمارستان ها تا نیم ساعت خطرناک است و می تواند زندگی را تهدید کند. به همین دلیل چنین فضاهایی باید دارای منبع تغذیه پشتیبان به نام موتور الکتریکی باشند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

دیزل ژنراتور در ایران

با توجه به اینکه قطعی برق سراسری در کشور ما به خصوص در فصل تابستان بسیار رایج است، دیزل ژنراتورها در مکان ها و مکان های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و این تجهیزات برای مردم کشورمان بسیار مهم است. عمده استفاده از دیزل ژنراتورها در ایران مربوط به نهادها و سازمان هایی مانند:

بیمارستان ها

مرکز پزشکی

کلینیک ها

ایستگاه آتش نشانی

نهادها و سازمان های دولتی

بانک

دفاتر

خیابان ها

ساختمان های بزرگ

این برج

باغ

زمین کشاورزی

صنایع

سوله ها و انبارهای خارج از شهر

مکان هایی که مجوز استفاده از برق شهری ندارند

مکان هایی که دسترسی به برق شهری امکان پذیر نیست

همه ....

در واقع می توان گفت در هر جا و هر جایی که اهمیت دریافت برق بسیار زیاد باشد، در آنجا از برق استفاده می شود.

دیزل ژنراتور کوچکتر

یک دیزل ژنراتور کوچک که به آن دیزل ژنراتور قابل حمل نیز می گویند، اندازه کوچکی دارد و به راحتی می توان آن را از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

از آنجایی که موتورهای دیزلی قابل حمل در مقایسه با انواع دیگر موتورهای دیزلی جابه‌جایی راحت‌تری دارند، همچنین کاربرد بیشتری دارند و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال: از این نوع موتور الکتریکی در هتل ها، فروشگاه ها، نمایشگاه ها و ... استفاده می شود، از طرفی می تواند تلویزیون، کولر، یخچال و غیره را کار کند.

دیزل ژنراتور پایه

دیزل ژنراتور پایه نوعی دیزل ژنراتور است که برای تامین برق مکان هایی که به برق شهری دسترسی ندارند استفاده می شود و اغلب به عنوان تامین کننده اصلی برق در این فضاها استفاده می شود. به عنوان مثال: برای کمپ ها، کمپ ها و معادن، برق معمولاً توسط دیزل ژنراتورهای اصلی تامین می شود.
 

 

مزایای دیزل ژنراتور چیست؟

استفاده از دیزل ژنراتور مزایای زیادی دارد که برخی از مزایای مهم استفاده از آن را می توان به شرح زیر مشاهده کرد:

امکان دسترسی به برق در زمان خاموشی سراسری

تامین برق مورد نیاز در نقاط مختلف

جلوگیری از بسیاری از مشکلات ناشی از قطع برق

از به خطر انداختن زندگی در هنگام قطع برق جلوگیری کنید

قابل حمل بودن دیزل ژنراتور و قابلیت جابجایی آن به نقاط مختلف

انواع مختلفی دارند

قابلیت تامین برق در توان و ولتاژهای مختلف

توانایی عموم در تهیه و دسترسی به این مواد

هیچ محدودیتی برای استفاده از دیزل ژنراتور برای مردم وجود ندارد

سهولت در تهیه این دستگاه در ایران

و...



قیمت دیزل چقدر است؟

دانستن قیمت دیزل ژنراتور برای همه کسانی که قصد خرید آن را دارند مهم است. اما همانطور که در قسمت های بالا گفته شد این موتور انواع مختلفی دارد که قیمت هر کدام متفاوت است و برای تعیین قیمت این موتور به نوع موتور دیزلی که می خواهید بخرید نیاز است. اول تصمیم خواهد گرفت

علاوه بر این، مسائل دیگری نیز می تواند بر قیمت دیزل ژنراتور تأثیر بگذارد مانند:

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم

قدرت و کارایی موتور الکتریکی برای تولید برق

اندازه و حجم موتور الکتریکی

نوع موتور الکتریکی

علامت موتور الکتریکی

هدف از تهیه موتور الکتریکی

اندازه اتاقی که قصد استفاده از دیزل ژنراتور را دارید

مغازه ای که موتور برق را از آن می خرید

که...



دیزل ژنراتور نو یا دست دوم؟

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم؟ کدام گزینه بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از متقاضیان با آن مواجه هستند. موتور دیزلی قابل خرید دست دوم است و اگر موتور برق نو و بدون مشکل باشد خرید آن کاربردی و سودآور است. اما برای خرید دیزل ژنراتور دست دوم باید در زمان خرید دستگاه را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. در این صورت خرید آن می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

قیمت دیزل ژنراتور دست دوم

قیمت دیزل ژنراتور دست دوم کمتر از نو است و می توانید آن را با قیمت بسیار کمتری خریداری کنید. معمولا قیمت این نوع موتور الکتریکی حدود نصف قیمت نوع جدید است و در بودجه مصرفی در این زمینه تا حد زیادی صرفه جویی می شود. اما در نظر داشته باشید که قیمت الکتروموتور نو و دست دوم بسته به مشخصات آن متفاوت خواهد بود.


حرف پایانی

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور نو یا دست دوم را دارید می توانید آن را از فروشگاه کاشانی خریداری کنید. شرکت کاشانی یکی از بهترین پخش کننده های دیزل ژنراتور در کشور می باشد که امکان تهیه مدل های مختلف را برای هموطنان عزیز فراهم کرده است. می توانید در قسمت های مختلف سایت kashanico.com با دیزل ژنراتورها بیشتر آشنا شوید و انواع آنها را بررسی کنید.
 

 

متن کامل مقاله را بخوانید:

https://www.asriran.com/fa/news/892310/%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C

 

http://aftabir.com/reportages/view/4620/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی