مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

مرکز اینترنت

اینترنت سنتر

در این وبلاگ کلیه خدمات اینترنتی ارائه می گردد.

ورق فولادی موجدار در چه صنایعی استفاده می شود؟

پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵ ق.ظ


فولاد ضد زنگ یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین آلیاژها است. این آلیاژ به دلیل خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی در صنعت کاربرد فراوانی دارد. در گروه استنلس استیل نوع متفاوتی از فولاد نسبت به سایر فولادها وجود دارد. که به آن فولاد خراشیده می گویند ورق فولادی خراشیده نوعی ورق فولادی است که سطح آن خراشیده یا صیقلی است. این نوع ورق فولادی به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ورق فولادی در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است. همچنین ورق فولادی خراشیده دارای خاصیت ضد لغزش و ضد انعکاس می باشد. برای خرید ورق استیل خشدار بازرگانی استیل خانی با ما همراه باشید.

معنی ورق فولادی خراشیده به عنوان یک ماده کاربردی و زیبا

«ورق فولادی راه راه» یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین مصالح صنعتی و ساختمانی است. این نوع فولاد به دلیل ویژگی های خاص خود در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی در صنایع در معرض رطوبت و آسیب استفاده می شود. به عنوان مثال، فولاد ضد زنگ در ساخت تجهیزات و سازه های صنعتی، مبلمان خانگی، تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی و همچنین تجهیزات پزشکی و غذایی استفاده می شود. علاوه بر خوردگی، خوردگی فولاد نیز رخ می دهد. این باعث می شود که فولاد ضد زنگ برای کاربردهایی که نیاز به امنیت بالایی دارند، مانند ساخت پله ها، نرده ها و کف، مناسب باشد. علاوه بر این، فولاد ضد زنگ دارای خواص ضد خوردگی است. این جنبه به ورق فلزی اجازه می دهد تا برای کاربردهایی که نیاز به کاهش نور دارند، مانند ساخت و ساز ساختمان، مناسب باشد.

انواع ورق فولادی خراشیده

یک ورق فولادی خراشیده مکانیکی با استفاده از تجهیزات مخصوص روی سطح ورق فولادی ایجاد می شود. این روش تیز کردن ورق فولادی مقرون به صرفه تر از روش شیمیایی است.

روش های مختلفی برای خراش مکانیکی ورق های فولادی وجود دارد. رایج ترین روش های خراش مکانیکی ورق های فولادی عبارتند از:

روش پوشیدن

روش شیمیایی

روش الکترولیتی

فولادی که از نظر شیمیایی تشکیل شده است با استفاده از یک ماده شیمیایی بر روی یک ورق فلزی تشکیل می شود. این روش مشاهده ورق فلزی کیفیت بالاتری نسبت به روش مکانیکی دارد.

روش های مختلفی برای شانه زدن شیمیایی صفحات فولادی وجود دارد. برخی از رایج ترین روش ها برای شانه زدن شیمیایی صفحات فلزی عبارتند از:

روش تمیز کردن اسید

روش اکسیداسیون

روش گالوانیزه کردن

ورق استنلس استیل 304 از فولاد 304 ساخته شده است، این ورق حاوی 8 درصد نیکل و 18 درصد کروم است. ورق استنلس استیل 304 مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و در محیط های مختلف قابل استفاده است. همچنین خرید ورق استیل 304 نیاز به تحقیق و بررسی دقیق دارد. هنگام خرید ورق استیل 304 باید به نکات زیر توجه کنید:

ورق فولادی درجه 304 به ترکیب شیمیایی ورق اشاره دارد. گریدهای مختلف ورق فولادی 304 خواص مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی متفاوتی دارند.

ضخامت ورق فولادی 304 بر خواص مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی ورق تاثیر می گذارد. ورق های ضخیم استحکام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند

کیفیت و سطح پرداخت ورق فولادی 304 بر ظاهر و کاربرد آن تأثیر می گذارد. ورق هایی با سطح مرغوب ظاهری روشن و یکنواخت دارند.

نحوه خراش دادن ورق های فولادی

همانطور که می دانید فولاد ضد زنگ با تشکیل یک لایه اکسید کروم غیر فعال از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کند. این لایه اکسید به خوبی از سطح تیغه محافظت کرده و از زنگ زدگی آن جلوگیری می کند. این لایه می تواند فولاد آهنگری را در برابر اکسیداسیون مقاوم کند. وقتی صفحه فولادی کشیده می شود. لایه کروم می تواند خود را تجدید کند. و همچنان در برابر خوردگی مقاوم است، پس از مراحل مختلف نورد سرد و گرم، ورق فولادی کشیده شده در فرآیندی خاص با تسمه خراش و برس به صورت مکانیکی کشیده می شود. بنابراین ورق های فولادی کشیده شده با استفاده از اصطکاک تسمه و برس های فلزی بسیار ظریف تولید می شوند. این ورق ها دارای سطح سفالی هستند. ورق استیل 304 کشیده شده به ورق فولادی ضد زنگ معروف است. برای تولید این صفحات فولادی از ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل استفاده شده است. یکی از مزایای ورق فولادی موجدار نوع 304. بسیار مقاوم است. از این رو رایج ترین و کاربردی ترین ورق در بازار محسوب می شود که قیمت ورق استیل 304 به عوامل مختلفی از جمله ضخامت ورق، اندازه ورق و روش تولید ورق بستگی دارد. من ابزار یا ورق فولادی فروشنده می خرم.

ورق فولادی 304 توسط چندین شرکت در سراسر جهان به فروش می رسد. این شرکت ها ورق های فولادی 304 را در گریدهای مختلف، ضخامت های مختلف و سایزهای مختلف به فروش می رسانند. فروش ورق استیل 304 در ایران از طریق فروشگاه های آهن آلات و یا نمایندگی های ورق فولادی نیز قابل فروش است.

  • web kadeh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی